Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Խոսութային իրազեկության զարգացումը ֆրանսերենի մասնագիտական դասընթացում

Բալայան, Մերի Սարգսի (2012) Խոսութային իրազեկության զարգացումը ֆրանսերենի մասնագիտական դասընթացում. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (353Kb) | Preview

    Abstract

    ՀՀ լեզվաբանական ուղղվածության բուհերում նոր հիմքերի վրա է դրվում ֆրանսերենի մասնագիտական ուսուցման հիմնախնդիրը: Նկատվում է ֆրանսերենի դերի բարձրացման հստակ միտում թե՛ դպրոցական, թե՛ μուհական համակարգում: Ակնհայտ է, որ ֆրանսերենի մասնագիտական ուսուցումն ու ուսումնառությունն ունեն հստակ արտահայտված հաղորդակցական ուղղվածություն: Այդ համատեքստում խոսութային իրազեկության զարգացման համապատասխան մեթոդական ընթացակարգերի ընտրությունը պահանջում է ուսուցման տեղի, սովորողների համակազմի, նրանց տարիքի, ճանաչողական, գործաբանական պահանջմունքների շարունակական ճշգրտում: «Խոսույթ» հասկացությունն առաջին անգամ գիտական շրջանառության մեջ է դրել ֆրանսիացի մեծանուն փիլիսոփա, մտածող Միշել Ֆուկոն: Միշել Ֆուկոյի գաղափարները մեծ արձագանք գտան ոչ միայն փիլիսոփայության, հասարակագիտության, այլ նաև ընդհանուր լեզվաμանության և օտար լեզուների դասավանդման մեթոդիկայի բնագավառներում: Հիշատակման արժանի են գերմանացի սոցիոլոգ Յուրգեն Հաμերմասի աշխատանքները, որոնցում խոսույթը խոսքային հաղորդակցության տեսակ է, որի բովանդակային μաղադրամասերը ձևավորվում են արժեքային համակարգի և սոցիալական կյանքի նորմերով: Իրազեկային զարգացման տեսանկյունից կարևոր է այն, որ Յու. Հաμերմասը ներմուծել է այնպիսի հասկացություններ, ինչպիսիք են «գործնական խոսույթ», «քննադատական խոսույթ»: Դեռևս 20-րդ դարի 70-ական թվականներին Օ. Ի. Մոսկալսկայան առաջարկում է տեքստի լեզվաμանության երկու հիմնական օբյեկտ, որոնք հաճախակի առանց տարμերակման անվանվում են «տեքստ»: Թեմատիկ մոտեցումը μացահայտում է տեքստի նոր μովանդակային առանձնահատկությունները: Մեթոդաμանները դիտարկում են թեման տեքստի հետ նույն գործառական հարթության վրա: Տեքստին և խոսույթին վերաμերող տեսությունները մեծ զարգացում ապրեցին իմաստաμանության և հաղորդակցական լեզվաμանության զարգացման արդյունքում: Վերջինս կարևոր է նախ և առաջ նրանով, որ առաջին պլան է մղում խոսքի ուսումնասիրությունը: Տեքստի և խոսույթի տեսությունների զարգացման համար քիչ կարևոր շրջան չէ գործաμանական լեզվաμանության տեսանկյունից դրանց դիտարկումը: Առանձնահատուկ նշանակություն ունի հատկապես Ջ. Օստինի և Ջ. Սեռլի խոսքային ակտերի տեսությունը: В лингвистических вузах РА проблема профессионального обучения французскому языку решается с новых методологических позиций. В этом ракурсе процесс развития дискурсивной компетенции рассматривается с учетом учебных и внеучебных факторов, места и времени, продолжительности обучения французскому языку, состава студентов, их статуса в данном социуме, содержательных характеристик познавательных и прагматических потребностей. С точки зрения развития дискурсивной компетенции подчеркивается значение разработки процедур работы с аутентичными текстами. В этом плане дискурс выступает как основная единица обучения иностранному языку. Под этим углом зрения кардинально меняются содержание обучения и динамика межличностных отношений. Актуальность исследования подтверждается тем, что формирование дискурсивных умений способствует развитию навыков и умений дискурсивного анализа у студентов. Целью исследования является создание соответствующих дискурсопорождающих моделей и разработка методической системы развития дискурсивной компетенции с применением современных педагогических технологий и процедур.The thesis deals with the urgent problem of development of discourse competence in the professional course of French. The actuality of the research. In linguistic universities in RA the problem of professional French teaching is solved from new methodological positions. From this perspective, the process of development of discourse competence is considered in the light of educational and extracurricular factors, place and time, the duration of teaching French, the staff of students, and their status in the given society, substantial characteristics of cognitive and pragmatic needs. It emphasizes the importance of developing procedures for working with authentic texts from the point of view of discourse competence. In this regard, the discourse serves as the basic unit of foreign language teaching. From this standpoint the content of teaching and the dynamics of interpersonal relationships change drastically. The vitality of research is confirmed by the fact that the formation of discourse skills contributes to the development of habits and skills of discourse analysis. The aim of the research is to establish appropriate discourse generating models and the development of methodological system of discourse competence using modern pedagogical technologies and procedures.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Развитие дискурсивной компетенции в профессиональном курсе французского языка. The development of discourse competence in the professional course of french language.
    Uncontrolled Keywords: Балаян Мери Саргисовна, Balayan Meri S.
    Subjects: Pedagogy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 02 Apr 2016 15:04
    Last Modified: 09 Mar 2017 14:40
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/1502

    Actions (login required)

    View Item