Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Արձակ ժանրերի փոխակերպումը Իտալո Կալվինոյի ստեղծագործություններում

Ավետիսյան, Բագրատ Եփրեմի (2016) Արձակ ժանրերի փոխակերպումը Իտալո Կալվինոյի ստեղծագործություններում. PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Մանուկ Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (336Kb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Thesis)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (1138Kb) | Preview

      Abstract

      Ատենախոսությունը նվիրված է 20-րդ դարի իտալացի նշանավոր վիպասան Իտալո Կալվինոյի (1923-1985) գրական ժառանգության ուսումնասիրությանը: Լինելով եվրոպական վիպական ավանդույթների շարունակողը՝ Կալվինոն իր ստեղծագործություններում միահյուսել է դասական և նոր վիպական ձևերը, համադրել է տարբեր գեղարվեստական մեթոդներ և գրական ժանրեր: Գրողի ստեղծագործական ուղին ակնհայտորեն բաժանվում է երեք փուլի, որոնցից յուրաքանչուրին հատուկ առանձնահատկությունները որոշարկել են Կալվինոյի ստեղծագործության ժանրային յուրահատկությունը: Իտալո Կալվինոն իր գրական գործունեությունն սկսեց 1940-ական թվականներին, երբ մոդեռնիստական հոսանքներն ու էսթետիզմն իրենց տեղն էին զիջել նոր ձևավորված նեոռեալիզմին: 1950-60-ական թվականներին իրականության հանդեպ գրողի վերաբերմունքի փոփոխությունը պայմանավորել է նրա ստեղծագործական մեթոդի, վեպի ժանրի, կառուցվածքի և կերպարային համակարգի սկզբունքային փոխակերպումները: Աշխատանքում հանգամանորեն քննվում են Կալվինոյի այդ տարիներին գրված «Մեր նախնիները» եռերգությունը կազմող բազմաշերտ ֆանտաստիկ վեպերը, դրանցում միավորված հեքիաթի, հերոսական պոեմի, արկածային և ավազակային, դաստիարակության, ասպետական և այլ վիպական ժանրերին հատուկ տարրերը, որոնք, տարբեր կերպ արտահայտվելով, յուրօրինակ վիպական փոխակերպումներ են ստացել: Եռերգության մեջ տեղ գտած բազմաթիվ միջտեքստային հղումները, պատումի ճկունությունը և այլ առանձնահատկություններ փոխակերպվելով, առավել տեքստային բնույթ կրելով` արտահայտվել են Կալվինոյի ուշ ստեղծագործական շրջանում գրված պոստմոդեռնիստական վեպերում: Ատենախոսությոն մեջ փորձ է արվում Կալվինոյի ուշ շրջանի վեպերում վերհանել ժանրային և կառուցվածքային առանձնահատկությունները, պոստմոդեռնիստական գեղագիտությանը բնորոշ ինքնարտացոլումը, մետապատումը, միջտեքստայնությունը, հատվածայնությունը, հեգնանքը, ներդաշնակության և քաոսի, իրականության և պատրանքի, պատմող և տեքստ, պատմող–կերպար փոխհարաբերությունները: Բազմաթիվ ժանրային շերտերի (շրջանակային պատում, հեքիաթ, նովել, առակ, վեպ-մեմուար, վեպ-թրիլլեր) միջոցով այս վեպերում ստեղծվում են իրականի և անիրականի (գրքայինի) փոխհարաբերության նոր պատկերներ: Диссертация посвящена исследованию творчества крупного итальянского писателя Итало Кальвино, анализу жанровых, тематических и композиционных особенностей, определивших жанровые трансформации его прозы. Важность и актуальность данного исследования определяется тем, что эволюция творческого метода Кальвино и обусловленные ею особенности трансформации романных жанров в его творчестве не только отражают, но в значительной степени определяют объективный ход развития европейской прозы ХХ века. Методологической и научной основой исследования являются теоретические положения крупнейших литературоведов, представление о романе XX века, как сложной и многоплановой жанровой, композиционной и содержательной структуре, которая вбирает в себя многие черты, присущие разным жанрам, переосмысливает и по-новому их интерпретирует. Постоянно развиваясь и подвергаясь самоиронии, роман обретает новые возможности и новые жанровые слои, оставаясь при этом незаконченной формой, дающей возможность множественных продолжений. Диссертация состоит из Введения, двух глав, заключения и списка использованной литературы. Во Введении обосновывается выбор темы, ее актуальность и новизна, приводится история изучения вопроса, формулируются цель и задачи исследования. В первой главе, озаглавленной «Жанровое своеобразие прозы Итало Кальвино 1950-60-х годов», анализируются основные положения теории жанра, в частности – романного жанра, на основе которых формируются авторские подходы к проблеме. Творческий путь Кальвино в связи с изменениями его художественного метода подразделяется на три основных периода, (неореалистический, фантастический и постмодернистский), однако основное внимание в диссертации уделяется произведениям второго и третьего этапов. Это объясняется тем, что первый, неореалистический период творчества писателя (1940-е военные и послевоенные годы) – это период становления писателя, поиска творческих путей, во многом определенных социально-политическими требованиями эпохи. Созданные Кальвино в этот период сборник рассказов «Последним прилетает ворон» и роман «Тропа паучьих гнезд…» характеризуются присущими неореализму простотой изложения, одноплановостью персонажей, линейной композицией, реалистическим изображением провинциальной жизни с использованием элементов местных наречий. Research touches upon the study of the works by prolific Italian writer Italo Calvino, analysis of genre, thematic and structural features defining genre transformations in his prose. The importance and relevance of the study is defined by the fact that the evolution of Calvino’s creative method and transformations of the novelistic features in his works not only reflect, but to a large extent determine the objective course in the development of the 20th century European prose. Theoretical propositions of major literary critics are the methodological and scientific basis of the research. The idea of the 20th century novel as a complex and multi-faceted genre, incorporating many of the features inherent in different genres, reinvents and reinterprets them. Constantly evolving and undergoing self-irony, the novel obtains new opportunities and new genre layers, while remaining as an unfinished form, giving the possibility to multiple sequels. The dissertation consists of introduction, two chapters, conclusion and bibliography. In the introduction the choice of the topic, its topicality and novelty are presented, the aim and objectives of the study are formulated the critical literature on Calvino’s works is summarized. In the first chapter entitled "The main features of the prose of 1950-60s by Italo Calvino" the main provisions of the theory of the genre (the novel, in particular) are analyzed on the basis of which the author's approach to the problem is formed. Calvino’s creative work is divided into three main periods, (neorealist, fantastic and postmodern fiction) related to the changes in the artistic method. However, the focus of the dissertation is on the works of the second and third stages. This is because the first, neorealistic period (1940 war and postwar years) is a period of the writer’s search of creative ways, largely determined by socio-political requirements of the era. A collection of short stories "The Crow Comes Last" and his very first novel "The path of cobwebs" written in this period are characterized by simplicity of narration, one dimensional characters, linear composition, realistic depiction of provincial life containing elements of local dialects. Scientific and artistic interest in innovative experiments with the genre and its possibilities of transformation is associated with two successive periods in Calvino’s prose. Thus, as a result of the artistic exploration and the change of authorial perception of the world, the image of reality is replaced by fantastic images, the changes of the novelistic chronotope, composition and system of characters.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Жанровые трансформации в прозе Итало Кальвино. The transformation of prose genres in the works by Italo Calvino.
      Uncontrolled Keywords: Аветисян Баграт Епремович, Avetisyan Bagrat
      Subjects: Literature
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 16 Sep 2016 15:34
      Last Modified: 20 Oct 2016 10:58
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3440

      Actions (login required)

      View Item