Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Անդրանիկ Քոչարի լուսանկարչական արվեստը

Առաքելյան, Գայանե Հակոբի (2014) Անդրանիկ Քոչարի լուսանկարչական արվեստը. PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Արվեստի ինստիտուտ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (325Kb)

    Abstract

    Աշխատությունը նվիրված է գեղարվեստական լուսանկարչության խոշոր վարպետ Անդրանիկ Քոչարին: Նրա ստեղծագործությամμ և կազմակերպչական գործունեությամμ է պայմանավորված գեղարվեստական լուսանկարչության հիմնադրումն ու զարգացումը Հայաստանում: Լուսանկարիչ Անդրանիկ Քոչարը (1919-1984 թթ.), Եգիպտոսի Ալեքսանդրիա քաղաքից գալով Հայաստան, նոր էջ μացեց հայ արվեստի պատմության մեջ և գրավեց իր հաստատուն տեղը: Նա ուներ ստեղծագործելու հատուկ թեմաներ և հստակ կողմնորոշում: Նկարում էր սև ու սպիտակ ժապավենի վրա: Հետաքրքրությունների հիմնական առարկան մարդն էր: Իր դիմանկարներով նա ստեղծեց Հայաստանում 1950-80-ական թթ. գործունեություն ծավալած մտավորական խավի լուսանկարչական հուշարձանը: Լուսանկարը դարձել է մարդու տեսողական հիշողության անμաժան մասը: Լայն տարածում գտնելով ամμողջ աշխարհում` այն, որպես արվեստ, իր ուրույն տեղն ու դերն ունի: Հայաստանում, սակայն, նոր է արժևորում ստանում: Այդ է վկայում այն փաստը, որ միայն 2007 թ. առաջին անգամ լույս տեսավ մի գիրք-ալμոմ` «Հայ լուսանկարիչներ», որտեղ առաջին անգամ խոսվում է հայկական լուսանկարչության և հայ լուսանկարիչների մասին: Պատկերագիրքը հանրագիտարանի արժեք ունի, ներառում է տեղեկություններ Հայաստանի և Սփյուռքի գրեթե μոլոր հայ լուսանկարիչների մասին և նրանց ամենահայտնի աշխատանքները: Հեղինակ Վահան Քոչարն իր կատարած հսկայածավալ աշխատանքով առաջին փորձն է արել ամμողջացնելու հայ լուսանկարչական արվեստի պատմությունը: Իսկ մինչ այդ` 2006 թ., ԵՊՀ ասպիրանտ Իվեթ Թաջարյանը ձեռնամուխ եղավ ուսումնասիրելու և ատենախոսություն գրելու XIX դարի երկրորդ կեսին և XX դարի սկզμին ապրած և ստեղծագործած արվեստագետ, պարսկահայ լուսանկարիչ Անթուան խան Սևրուգինի3 արվեստի մասին, որը նաև եղել է պարսիկ Նասեր Էլ Դին շահի արքունիքի պալատական լուսանկարիչը: Այսպիսով, հայ արվեստաμանության մեջ առաջին անգամ փորձ է արվել գեղարվեստական լուսանկարչությունը որպես արվեստի մի նոր ճյուղ ներկայացնելու պարսկահայ լուսանկարիչ Անթուան Սևրուգինի օրինակով: Բուն Հայաստանում, սակայն, գեղարվեստական լուսանկարչությամμ առաջինը սկսել է զμաղվել և լուսանկարը` որպես արվեստ, ներկայացնել Անդրանիկ Քոչարը: Ուստի այս աշխատությունը կարևոր քայլ է հայ լուսանկարչությունը որպես արվեստի ինքնուրույն տեսակ հետազոտելու և նրա սկզμնավորման փուլը ներկայացնելու առումով: Այսքանով կարծես սահմանափակվում են սույն ոլորտի հայաստանյան ուսումնասիրությունները, որոնք լուսաμանում են հայ գեղարվեստական լուսանկարչությունը և նրա ռահվիրաներին: Настоящая диссертация посвящена большому мастеру художественной фотографии Андранику Кочару. Его творчеством и организационной деятельностью обусловлено становление и развитие художественной фотографии в Армении. Приехав из египетского города Александрия в Армению, фотограф Андраник Кочар (1919-1984) открыл новую страницу в истории армянского искусства и занял свое достойное место в ряду крупных фотомастеров. У него были собственные темы творчества и индивидуальный подход к созданию фотографий. основным объектом его интересов был человек. This thesis is devoted to photographer Andranik Kochar, a great master of artistic photography and its founder in Armenia, his creative activities contributing to its development and progress. Moving to Armenia from Alexandria, Egypt, A. Kochar (1919 to 1984) opened a new page in the history of Armenian art, assuming a proper place amidst prominent Armenian personalities. He had his own peculiar thematic orientation, his works being mainly focused on human beings. A photographer of great skills, Kochar had perfect command of both technical and content secrets of photography. The world’s perception by a worker of art constantly arouses interest in his works. Light and shade, impression of moving air, emotional atmosphere, vigorous feelings and mood, expressive figures, definite and rhythmic features, logic of meaning added to his own peculiar style comprising black and white colours. Kochar left rich photographic heritage of portraits depicting the intellectuals who worked in Armenia between the 1950s and 1980s. The art of photography was newly evaluated in Armenia with the publication of an album (2007) entitled Armenian Photographers, this being the first ever issued work on Armenian photography and its representatives (over many decades, A. Kochar himself had collected the materials that became the basis of this work). Another four books by Armenian authors simply analyse the practical and technical aspects of photography, discussing its role and significance, but they do not relate to the history of Armenian photography or its representatives. Given all these facts, we may consider the history of Armenian artistic photography as still waiting for studies, with which the present thesis gets even greater importance. It is noteworthy that A. Kochar’s legacy of photographs (over 3,000 negatives), which is preserved in his homeland, has never been presented properly so that Armenians have no idea about it. Only about 100 of these negatives were published in 2008 in a book entitled “Viva the Cinema.” The study of A. Kochar’s creative activities was one of the imperatives of art history in Armenia. For this purpose, we have first and foremost dwelt on his creative activities, then classifying his photographs as per genres and discussing them from an artistic point of view, showing their essential features and significance. We have also discussed the pictographic peculiarities of A. Kochar’s works.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Фотоискусство Андраника Кочара. Andranik Kochar’s art of photography.
    Uncontrolled Keywords: Аракелян Гаяне Акоповна, Arakelyan Gayane Hakob
    Subjects: Art Science
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 10 Oct 2016 13:08
    Last Modified: 01 Nov 2016 15:22
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3579

    Actions (login required)

    View Item