Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Ինֆորմացիայի պաշտպանության հիմնահարցերի հետազոտում էլեկտրոնային կրթական համակարգերում

Առաքելյան, Վահե Առաքելի (2014) Ինֆորմացիայի պաշտպանության հիմնահարցերի հետազոտում էլեկտրոնային կրթական համակարգերում. PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Ինֆորմատիկայի և ավտոմատացման պրոբլեմների ինստիտուտ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (641Kb)

    Abstract

    Էլեկտրոնային ուսուցումը կրթություն ստանալու գերժամանակակից միջոց է, որտեղ կիրառված են ավանդական և ինովացիոն մեթոդներ, համակարգչային և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վրա հիմնված բազմաֆունկցիոնալ գործիքներ և ծրագրային ապահովումներ։ Էլեկտրոնային ուսուցումը ենթադրում է ուսանողների և դասախոսների միջև կապը ժամանակի և տարածության մեջ։ Էլեկտրոնային ուսուցման միջավայրեր ապահովող շատ ծրագրային ապահովումներ կան: Դրանց շարքում կան թե՛ կոմերցիոն նպատակով և թե՛ ազատ օգտագործման համար նախագծվածներ։ Էլեկտրոնային ուսուցման առավելություններից է կրթություն ստանալու համեմատաբար ցածր ինքնարժեքը, էլեկտրոնային գրականության, առաջադրանքների և այլ նյութերի արագ հասանելիությունը, փոխանակումը դասախոսների և ուսանողների միջև, ուսուցման մեթոդների ճկունությունը, դասընթացների մասնակիցների և դասախոսների աշխարհագրական դիրքից և ժամանակից անկախությունը, նրանց սոցիալական հավասարության տպավորությունը և այլն։ Գոյություն ունեն բազմաթիվ էլեկտրոնային ուսուցման համակարգեր, որոնցից առավել լայնորեն կիրառվում են՝ Docent, Quasar, Claroline, IWT, Running Platform, ATutor, ADA,Ilias3 Docebo, eCollge, Dokeos, Blackboard Լearning System, KEWL, LMS Moodle, Sakai, ANGELe Learning Management Sute, Desire2Learn, Olat։ Թվարկվածներից յուրաքանչյուրն ունի իրեն բնորոշ հատկանիշները, հնարավորությունները, առավելությունները, թերությունները և նախապատվությունը՝ կախված կիրառական նշանակությունից, ոլորտից և բնույթից։ Հայաստանի Հանրապետությունում էլեկտրոնային ուսուցումը նույնպես արագ զարգանում է, կիրառման վառ օրինակներ են «Հայկական վիրտուալ համալսարան»–ը, ՀՀ ԳԱԱ Գիտակրթական միջազգային կենտրոնի կողմից առաջարկվող էլեկտրոնային ուսուցումը և Երևանի պետական համալսարանի կողմից առաջարկվող հեռուսուցումը։ Մասնավորապես, Հայկական վիրտուալ համալսարանի ծրագիրը նախագծվել է 2004 թվականին՝ ՀԲԸՄ Սիլիկոն Վելի մասնաճյուղի կողմից, որը դեռ վաղուց էր նշում սփյուռքում և հայրենիքում հայ ժողովրդի ներկա պահանջները բավարարող կրթական մի ծրագրի անհրաժեշտության մասին: Ծրագրի տեխնոլոգիան բազմակողմանիորեն մշակվել է Հայաստանում՝ Երևանի պետական համալսարանի տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոնի գիտնականների և ծրագրավորողների համագործակցությամբ: ՀՀ–ում գործող վերը նշված էլեկտրոնային ուսուցման բոլոր համակարգերը կառուցված են LMS Moodle համակարգի հենքի վրա, ինչը հիմնավորված է հետևյալ հատկանիշների առկայությամբ՝ համակարգը բաց ծրագրային կոդով է, անվճար է նույնիսկ կոմերցիոն նպատակներով կիրառելու դեպքում, հնարավորություն է տալիս նախագծել և ներդնել անհրաժեշտ ծրագրային հավելումներ, ունի հայալեզու միջերես և այլն։ Диссертация посвящена исследованию задач безопастности и целостности электронных систем обучения LMS Moodle, по скольку подавляющее их число, использующихся на территории Республики Армения, реализованы на этой платформе. Преимуществами электронного обучения в сфере образования являются относительно низкая стоимость, возможность обращения ко многим источникам учебной информации (электронным библиотекам, банкам данных, базам знаний и т.д.), равные возможности получения образования независимо от места проживания, состояния здоровья, элитарности и материальной обеспеченности обучаемых, использование в образовательном процессе новейших достижений информационных и телекоммуникационных технологий. В результате исследований было выявлено, что, не смотря на многочисленные преимущества, в данной система имеются недостатки в сфере безопасности и целостности. Система LMS Moodle уязвима к различным типам атак. А это, в свою очередь, может привести к сбою работы системы, фальсификации результатов экзаменов, потери или утечки вопросников и других данных. Целью данной работы является исследование и предложение таких решений, которые позволят сделать эту систему более защищённой, надежной и доступной. А так же создать возможность для проведения онлайн безопасных экзаменов с компьютеров студентов, избегая процесса создания дорогостоящих специально оборудованных классов. В отличие от существующих систем, разработанная «Среда онлайн тестирование» система работает независимо от операционной системы ПК, без каких-либо программных изменений в компьютере студента, что приводит к экономии времени и человеческих ресурсов. В рамках диссертации были получены следующие результаты: Разработаны и внедрены механизмы, обеспечивающие защиту и надежность системы LMS Moodle от атак перехвата сессии, ее фиксации и определение входных данных (логин, пароль) пользователя [1]. Разработана система, позволяющая проводить онлайн безопастные экзамены с использованием студенческих компьютеров [3, 4]. Разработан армяноязычный интерфейс модуля электронного деканата в системе LMS Moodle [2]. В системе LMS Moodle реализована интеграция BigBlueButton конферанс-системы [2]. жность преподавателям видеть и идентифицировать студентов. The thesis is devoted to the study of issues of security and integrity of e-learning systems, particularly to LMS Moodle system, as the vast majority of e-learning systems used in the Republic of Armenia are based on LMS Moodle system. Advantages of e-learning in education is relatively low cost, access to many sources of academic information (digital libraries, databases, knowledge bases, etc.), equal educational opportunities regardless of place of residence, health status, elitism and material status of the trainee, the use of the newest achievements in the educational process information and telecommunication technologies. Studies have found that despite the numerous advantages, there are weaknesses in the area of security and integrity in this system. The LMS System Moodle is vulnerable to various types of attacks. This, in turn, can lead to failure of the system, the falsification of exam results, loss or diversion of questionnaires and other data. The aim of this work is to investigate and propose solutions that will make the system more protected, secure and available. As well as to create a safe online exams with student computer, avoiding the costly process of creating specially equipped classrooms. Unlike existing systems, created “Online Testing Environment” system works independently of operating system PCs, without any software changes in the student's computer, which saves time and human resources. Within the framework of the thesis the following results were obtained: The mechanisms were developed and implemented to ensure system security and reliability in LMS Moodle from direct attacks of session hijacking, session fixation, user login and password prediction [1]. A system was developed through which it is possible to conduct secure online exams using the students’ computers [3, 4]. Armenian interface was developed for electronic deanary in the LMS Moodle system [2]. The integration of conference system BigBlueButton is realized in the LMS Moodle [2].

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Исследование проблем информационной безопасности в системах электронного обучения. Investigation of information security issues in e-learning systems.
    Uncontrolled Keywords: Аракелян В.А., Arakelyan V. A.
    Subjects: Informatics and Computer Systems
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 11 Oct 2016 17:44
    Last Modified: 11 Oct 2016 17:44
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3590

    Actions (login required)

    View Item