Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Առողջ ապրելակերպի մշակույթի ձևավորման հիմնախնդիրը մեծահասակների կրթության համակարգում

Մայիլյան, Անուշ Տոլիկի (2016) Առողջ ապրելակերպի մշակույթի ձևավորման հիմնախնդիրը մեծահասակների կրթության համակարգում. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF
Download (27Mb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (2644Kb) | Preview

      Abstract

      Երրորդ հազարամյակում մարդկությունն ապրում է նոր քաղաքակրթական փուլ, որն ուղեկցվում է աշխարհաքաղաքական փոխակերպումներով, բոլոր ոլորտների որակական փոփոխություններով: Գիտատեխնիկական առաջընթացը, սրընթաց զարգացում ապրող տեղեկատվական տեխնոլոգիաները, գենային ճարտարագիտությունը մարդու բնական կեցությունը հակամարտության մեջ են դնում իր իսկ գործունեության հետ, ինչը սպառնում է նրա առողջությանը, փոփոխության ենթարկում կյանքի որակն ու տևողությունը: Այլ կերպ ասած, մարդկությունն այժմ հասել է զարգացման այնպիսի աստիճանի, որը ստիպում է մարդուն կրել պատասխանատվություն իր հետագա գոյության համար, կայացնել խելամիտ որոշումներ և կատարել ճիշտ ընտրություն: Հետևաբար, այսօրվա հասարակությունը կարիք ունի այնպիսի անձերի, ովքեր պատասխանատու կլինեն ինչպես իրենց ինքնապահպանման և զարգացման, այնպես էլ ողջ հասարակության համար: Առողջությունը պայմանավորում է տվյալ պետության ազգաբնակչության զարգացման հեռանկարները: Երկրի առաջանցիկ զարգացումն ուղիղ համեմատական է երկրի բնակչության առողջական վիճակի հետ: Դեռևս հին ժամանակներից գիտակցել են մարդու առողջության նշանակությունը թե՛ ֆիզիկական, թե՛ հոգևոր առումներով: Բնակչության առողջության պահպանման գործընթացն արտացոլել է նաև մարդկային հասարակության զարգացման պատմությունը: Արդի հասարակությունը բաժանված է տարբեր սոցիալական խմբերի, որոնք հետապնդում են տարբեր կորպորատիվ շահեր: Սա լուրջ հակասություններ է առաջ բերում, որը վկայում է տարբեր սոցիալական խմբերի մարդկանց բարոյահոգեբանական վիճակի և հոգեբանական մթնոլորտի, այդ թվում՝ առողջ ապրելակերպի դրվածքի մասին: Միաժամանակ, ժամանակակից սոցիալ-տնտեսական, քաղաքական, մշակութային պայմաններն առաջ են բերում հասարակական կյանքի բոլոր ոլորտներում արժեքների վերագնահատում, փոխվում են հասարակական կյանքի նկարագիրը, բովանդակությունը, մարդկանց վերաբերմունքն առողջության նկատմամբ: Խիստ հրատապ խնդիր է ուշադրություն դարձնել մարդկային անվերականգնելի արժեքներին և մարդկանց ճիշտ կենսադիրքորոշմանը: Այս իմաստով արդիական է մեծահասակների կրթության և առողջ ապրելակերպի մշակույթի ձևավորման հիմնախնդիրները: Առանձնահատուկ կարևորություն է տրվում առողջ ապրելակերպի վերաբերյալ գիտելիքների գործնականում կիրառմանը: Առողջ ապրելակերպի վերաբերյալ գիտելիքները մարդասիրական բնույթ ունեն և հնարավորություն են տալիս մեծահասակներին «վերադարձնելու իրենք իրենց», ապահովելու իրենց «Ես»-ի՝ որպես մարդկային տեսակի առողջ գոյությունը, մտածողությունը, գործունեությունը, զգացողությունը: Անհրաժեշտ է զարգացնել այդ ունակությունները շարունակական կրթության գործընթացում, որպեսզի մեծահասակը հասկանա, ճանաչի իրեն, «հպվի» և ուշադրություն դարձնի սեփական ներաշխարհին, մյուս կողմից էլ, որպես գործառութային սուբյեկտի, իրացնի իր հնարավորություններն ազգի, ընտանիքի, մարդու արժեքների և իրավունքների համար, դառնա խթան այլոց ինքնաճանաչման համար: В третьем тысячелетии человечество переживает новый этап цивилизации, которая сопровождается геополитическими трансформациями, качественными изменениями во всех сферах жизнедеятельности. Технический прогресс, бурное развитие информационных технологий, генная инженерия ставят естественное существование человека в конфликт с его собственной деятельностью, что угрожает его здоровью, изменяя качество и продолжительность жизни. Иными словами говоря, человечество в настоящее время достигло такого уровня развития, который заставляет человека брать на себя ответственность за свое будущее существование, принять разумные решения и сделать правильный выбор. Следовательно, современное общество нуждается в таких личностях, которые будут отвечать, как за свое самосохранение и развитие, так и за целое общество.Здоровье определяет перспективы развития населения данной страны. Прогрессивное развитие страны напрямую зависит от состояния здоровья населения. Современные социально-экономические, политические и культурные условия приводят к переоценке ценностей во всех сферах общественной жизни, изменяется характер социальной жизни, содержание, отношение людей к здоровью.На сегодняшний день чрезвычайно актуальной задачей является привлечение внимания к непоправимым человеческим ценностям и к правильной жизненной позиции людей. В этом смысле актуальны проблемы образования и культуры формирования здорового образа жизни у взрослых.Цель исследования - изучить вопрос формирования культуры здорового образа жизни взрослых в процессе образования, представляя андрогогические, аксиологические, валеологические и дидактические основы. Изучить цель и задачи обучения взрослых в системе образования РА,Изучить андрогогические подходы в образовании взрослых, Изучить научные подходы о понятии «Здоровый образ жизни»,Изучить аксиологические основы здорового образа жизни взрослых, Выяснить валеологические основы здорового образа жизни взрослых, Рассмотреть дидактические основы здорового образа жизни взрослых,Выяснить содержание культуры и технологию формирования здорового образа жизни взрослых в системе образования,Изучить мотивацию формирования культуры здорового образа жизни взрослых, Рассмотреть психофизиологические особенности в процессе обучения взрослых, Выяснить отношения между субъектами образования в контексте деятельности культуры здорового образа жизни взрослых,Проводить социологические опросы о проблеме. Humanity lives in a new civilized phase in the second millennium, which is accompanied by the world policy changes as well as changes in all spheres of life. Technological progress as well as constant development of information technologies and genetic engineering opposes human life style with human life activity, as a result, it threats human healthy lifestyle as well as life expectancy and life quality. In other words, humanity acquired such degree of development, which makes a person to take responsibility for further survival, to make reasonable decisions and make a correct choice. Consequently, current society needs such identities that will be responsible not only for their survival and progress but also for the whole society’s existence. Healthy lifestyle is considered the basic prospect of the national development. The progress of the country is simultaneous to the health care of the country inhabitants. Current social, economic, political and cultural development entails the reassessment of values in all spheres of social life as a result it changes the picture of social life and approaches to healthy lifestyle. It is urgent to pay great attention to human irreplaceable values and their correct lifestyle. It means that adult education as well as the formation of healthy lifestyle culture is current. The aim of the research is to study adult healthy lifestyle culture presenting androgogical, axiological, valeological and didactical bases.To study adult education aims and problems existing in RA education system. To study of adult education androgogical approaches.To study of scientific approaches of "Healthy Lifestyle" concept. To study adult healthy lifestyle axiological bases.To discover adult healthy lifestyle valeological bases. To consider adult healthy lifestyle didactic bases. To identify healthy lifestyle culture’s content and formation technology in the system of adult education. To study the motivation of adult healthy lifestyle culture’s formation. To consider adult psychophysiological features in teaching process.To discover the relationship between education subjects in the contexts of adult healthy lifestyle culture. To carry our sociological surveys on the main problem.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Проблема формирования культуры здорового образа жизни в образовательной системе взрослых. Healthy lifestyle culture formation problems in adult education system.
      Uncontrolled Keywords: Маилян Ануш Толиковна, Mayilyan Anush Tolik
      Subjects: Pedagogy
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 26 Oct 2016 10:21
      Last Modified: 26 Oct 2016 10:21
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3689

      Actions (login required)

      View Item