Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Նորարարական գործընթացների կառավարման համակարգը ժամանակակից դպրոցում

Ստեփանյան, Աննա Համլետի (2016) Նորարարական գործընթացների կառավարման համակարգը ժամանակակից դպրոցում. PhD thesis, Խ. Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան.

[img] PDF (Thesis)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (30Mb)
    [img] PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (414Kb)

      Abstract

      Ժամանակակից համաշխարհայ-նացման գործընթացը, հասարակության արմատական և արագընթաց զարգացումը, փոփոխությունները, մշակույթների փոխազդեցությունների ակտիվացումը, զարգացումը ենթադրում են համանման փոփոխություններ սոցիալական բոլոր համակարգերում: Նշված գործընթացները ենթադրում են բարեփոխումներ նաև կրթական համակարգում՝ նոր մեթոդաբանական, հայեցակարգային մոտեցումների, նորարարական տեխնոլոգիաների ներդրում, կրթության հիմնահարցերի վերանայում, կրթության կազմակերպման, դպրոցի կառավարման գործընթացներում բովանդակային փոփոխությունների անհրաժեշտություն: Դպրոցում նորարարական գործընթացների կառավարման շուրջ մեր կատարված ուսումնասիրությունների արդյունքում եկանք այն համոզման, որ նշված ոլորտում առկա են որոշակի հակասություններ, որոնք անհապաղ լուծման կարիք ունեն: Նորարարական գործընթացների զարգացմանն առաջին հերթին խոչընդոտում են կառավարման արդիական տեխնոլոգիաների սակավությունը, կրթական հաստատությունների զարգացման հայեցակարգի բացակայությունը և այդ գործընթացներն ապահովելու համար հաստատության ղեկավարների պատրաստվածության ցածր մակարդակը: Հրատապ լուծման անհրաժեշտություն է նաև կրթական հաստատությունների ղեկավարների շարունակական կրթության ապահովման հիմնախնդիրը, որը կնպաստի նորարարական գործընթացների արդյունավետ ընկալմանը, յուրացմանը, կազմակերպմանն ու կառավարմանը: Նորարարությունների նախաձեռնության զանգվածային բնույթը «ներքևից» առաջացրել է դրանց տարրերայնությունը, պատահականությունը, անհամակարգվածությունը: Չկառավարվող նորարարական գործընթացները, որոնք ներթափանցել են կրթական հաստատություններ, ծնել են մի շարք սոցիալական հիմնախնդիրներ, նոր բացասական և անգամ վտանգավոր սոցիալական միտումներ (օրինակ, սովորողների՝ անհանգստացնելու աստիճանի ցածր ինտելեկտուալ մակարդակը, հետաքրքրությունների սահմանափակությունը, արժեհամակարգի աղքատությունը): Նորամուծություններով տարվելը, առանց կրթական գործընթացի բովանդակային, էական սկզբունքային փոփոխության, հստակ ծրագրերի, հայեցակարգերի բացակայությունը հաճախ հանգեցնում է այն եզրակացության, որ խոսքը ոչ թե նորարարության, այլ դրանց ձևական ներդրման փորձի մասին է: Մեր ուսումնասիրությունները ցույց են տվել, որ դպրոցը գտնվում է նորարարականության տարբեր փուլերում, որոնք համաչափորեն չեն դրսևորվում դպրոցի զարգացման տարբեր ուղղություններում` կրթության բովանդակության, կազմակերպման ձևերի, ուսուցման և դաստիարակության մեթոդների: Այս բոլոր հիմնախնդիրները սերտորեն առչնվում են դպրոցի կառավարման կառուցվածքի նորացմանը, քանզի եթե կառավարումը բարեփոխման չի ենթարկվում, ապա նորարարությունների իրականացման ճանապարհին ծագում են մի շարք լուրջ խոչընդոտներ: Հարկ է ընդունել, որ դպրոցի կառավարման գործունեության այս կողմը գրեթե չի ուսումնասիրվել: Կառավարման տեսանկյունից` արդիական է դառնում նաև նորարարության փոփոխության խնդիրն այն փուլում, երբ տեսանելի է դառնում, որ նորարարությունը կորցնում է իր դերը ուսումնական հաստատության զարգացման գործում: Այս դեպքում հրատապ անհրաժեշտություն է նորարարության փոփոխումը, նրա զարգացման նոր տարբերակների կանխատեսումը, ինչը մեծապես պայմանավորված է ինչպես մանկավարժների, այնպես էլ ղեկավարների ստեղծագործական իրավասությամբ: Սակայն ամենակարևորը նորարարականության անընդհատ վերարտադրությունն ու դրա համար այնպիսի պայմանների ստեղծումն է, որոնք կապահովեն նրա արդյունավետ զարգացումը: Современный процесс глобализации, прогрессивное развитие общества, кардинальные изменения, активизация воздействия культуры обусловливают изменения и в социальных системах. Эти процессы влияют и на образовательные реформы: новая методология, новые концептуальные подходы, внедрение новейших технологий, переосмысление образовательных концепций, новые формы организации образовательных процессов, а также содержательные изменения в сфере управления процессом образования. Эти вопросы тесно связаны с проблемой внедрения инноваций в структуру управления, так как, если в процессе внедрения инновационных процессов не реформируется и не соответствует предъявленным требованиям процессу управления, то он будет тормозить инновационные процессы. Эта область управления школой пока не исследована. Актуальность диссертационной работы обусловлена необходимостью прогнозирования инновационных процессов, оптимизации процесса управления в инновационном развитии учебного заведения. Исследование технологий управления инновационными процессами в современной школе, их совершенствование и научное обоснование. Предполагается, что управление инновационными процессами в современной школе будет эффективным, если: будет опираться на мотивацию учителей, процесс управления обогатить современными технологиями, выявить необходимые для этого организационно-педагогические условия, осуществить мониторинг для своевременного выявления и коррекции отклонений, повысить педагогическую профессиональную подготовку руководителей. Создана динамическая модель инновационной школы, разработаны принципы их применения, внедрения в различных ситуациях, лежащие в ее основе, компоненеты педагогически-профессиональной компетенции менеджера. Определены этапы и процедуры управления инновационными процессами. Разработана комплексная программа совершенствования методической работы школы, организации и контроля инновационных процессов, с учетом особенностей философии интерактивного, рефлексивного управления школы, применительно к образовательной системе РА. Научно-экспериментальным путем обоснованные и представленные технологии управления инновационными процессами внедряются в развитие теории управления, способствуя созданию инновационной среды в современной школе, теоретически выявлена закономерная связь между инновационными процессами современной школы и развитием содержания управления образования, принципы управления инновационными процессами интерпретированы в контексте личностно-ориентированного педагогического процесса. Modern globalization process, progressive development of society, fundamental changes, activation of the impact of culture cause changes in social systems. These processes influence the educational reforms: a new methodology, new conceptual approaches, introduction of new technologies, rethinking of educational concepts, new forms of the organization of educational process, as well as substantial changes in the management of the education process. These issues are closely connected with the problems of innovation in the management structure, as if the introduction of innovative processes is not reformed during the process and does not correspond to the requirements of the management process, it will slow down innovation processes. The area of school management has not been investigated. The relevance of the thesis is due to the necessity of forecasting of innovative processes in the modern school, with the aim of optimizing the management process in the innovative development of school.The study of innovative process management technology in the modern school, their improvement and scientific substantiation. It is assumed that the management of innovation processes at the modern school will be productive if:It will be based on the motivation of teachers, enrich the management process by modern technologies, reveal the necessary organizational and pedagogical conditions, improve pedagogical professional training of managers a dynamic model of the innovative school is created, the principles of its implementing and inputing in different situations based on it are developed, the steps and procedures of managing innovative processes are determined, a complex program to improve the methodological work of the school, organization and control of innovation processes is worked out, with view of peculiarities of the interactive, reflexive philosophy of school management, in relation to the educational system of the RA. Scientific and experimentally grounded and presented technology can be implemented effectively in the development of the theory of management, helping to create an innovative environment at modern school, Regularities between innovative processes of the modern school and content of the management are theoretically grounded and interpreted in the context of personally-oriented pedagogical process.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Управление инновационными процессами в современной школе. The management of innovative processes at modern school.
      Uncontrolled Keywords: Степанян Анна Гамлетовна, Stepanyan Anna Hamlet
      Subjects: Pedagogy
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 26 Oct 2016 10:37
      Last Modified: 26 Oct 2016 10:37
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3691

      Actions (login required)

      View Item