Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Միր Մալասի ժայռապատկերները

Շիրնասաբզադեհ, Ֆարզադ (2013) Միր Մալասի ժայռապատկերները. PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Արվեստի ինստիտուտ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (368Kb)

    Abstract

    Երկրագնդի վրա ժայռերն ընդգրկում են մեծ տարածություններ։ Մարդը դրանք օգտագործել է իμրև արվեստի առարկա։ Այլ կերպ ասած՝ մարդու կողմից քարի վրա ստեղծված ամեն ինչ արվեստի մասնիկ է։ Ժայռարվեստ նշանակում է քարից կամ ժայռի վրա արվեստի գործեր ստեղծել՝ կենդանիների, մարդու պատկերներ, տարμեր նշաններ և երկրաչափական ձևեր: Թեև ժայռարվեստի ուսումնասիրությամμ զμաղվում են ավելի քան մեկ դար, սակայն կան μազում չլուծված ու վիճելի խնդիրներ։ Գիտնականների առջև դրված նպատակներից է բացահայտել ժայռարվեստի աղμյուրները, ստեղծողներին և դրանք դասակարգել ըստ սոցիալական, մշակութային և տնտեսական խմբերի։ Նրանք ուշադրություն են դարձնում այնպիսի թեմաների, ինչպիսիք են ժայռապատկերների գտնվելու վայրը, էթնիկական μնութագրերը, ոճը, մարդկանց սովորույթները, հատուկ նշանները և դրանց նշանակությունը։ Միր Մալասի ժայռարվեստի մասին գոյություն ունեն մակերեսային և գիտականորեն չհիմնավորված μազում կարծիքներ: Իհարկե դրանցից և ոչ մեկը ստույգ ուսումնասիրության և գիտական աշխատանքի արդյունք չէ: Իրանում ժայռապատկերների ուսումնասիրությունը հիմք է այդ բնագավառում ավելի մեծ գիտական արդյունքների հասնելու համար: Այդ աշխատանքները ըստ ոճի և վաղեմության դասակարգելու համար չափազանց էական են դրանց վիճակագրական, տիպաբանական, կազմաμանության, նախշերի նշանակության ուսումնասիրությունները: Որոշ նկարներ ցույց են տալիս բնությունը, բաց տեսարաններ կամ վերացական կենդանիներ, որոնք վկայում են մարդկանց ներկայությունը որոշ վայրերում կամ նրանց տեղափոխությունը մի վայրից մյուսը որպես քոչվոր ցեղեր: Ժայռերի վրա պատկերված նկարներից շատերը պատ-կերագրություններ են: Մեծամասամμ նկարները վերաμերում են μնությանը և վերացական խնդիրներին: Թեև կենդանիների պատկերները պարզ են, այնուամենայնիվ հայտնաբերվել են անհայտ նշաններ: Դա ցույց է տալիս կենդանիների կարևորագույն դերը մարդկանց զարգացման և բազմացման, ինչպես նաև ժայռարվեստի ստեղծման գործում: Իրանցիները ժամանակին ստեղծել են որոշ նկարներ և փորագրված պատկերներ, սակայն դրանցից շատերն օտար ուսումնասիրողների ուշադրությանը չեն արժանացել: Դրանք ներկայացնում են Իրանի պատմական վայրերն ու նկարներ, որոնք ի հայտ են μերում նրանց μարձր կարողությունները և ստեղծագործելու ունակությունը: Հայտնի է, որ ժայռարվեստի ուսումնասիրությունների բնագավառում փաստաթղթային և նվազ ուսումնասիրված ժամանակագրության μացակայությունն առաջ բերեց ոչ հստակ մեկնաμանություններ։ Իրանական ժայռարվեստի վերաμերյալ նախորդ ուսումնասիրողները թողել են այնպիսի ժամանակագրություն, որն ավելի շատ հիմնված է պատկերագրության, բաղադրիչ-տարրերի սուբյեկտիվ հայտնաբերման, պատկերների, ոճերի և նմանության համեմատական ուսումնասիրության վրա: Петроглиф или первобытное искусство можно увидеть во всем мире. В Иране было проведено меньше исследований, чем в других местах, однако в разных местах Ирана было обнаружено множество экземпляров петроглифа. При внимательном исследовании петроглифов с легкостью можно заметить отличие иранского искусства от искусства разных народов. К примеру, множество иранских петроглифов изображено также на гончарных изделиях и на бытовых приборах наших предков. 90% иранских петроглифов - это серны с символическими длинными рогами, которые символизируют воду, дождь, изобилие и т.д. Петроглифы и изображения на гончарных изделиях связаны с тысячилетней историей и легендами Ирана. Знаки на скалах Мир Маласа и на гончарных изделиях показывают процесс жизни людей и их восприятие явлений культуры. На примере петроглифов мы можем определить таинственное прошлое первобытных людей. Они являются окнами в древнее прошлое, с помощью которых мы можем ознакомиться с историей письменности, языка и искусства, климатическими условиями, мифами и их мышлениями. Это и является причиной того, что ученые пытаются раскрыть их. Диссертация, которая состоит из введения, трех глав и заключений, списка использованной литературы и приложения, это первое научное исследование о петроглифах Мир Маласа. Район Лурестана площадью 30.000 квадратных километров, находится на юго-западе Ирана в средней части гор Загроса. Большая часть почвы на этой территории красно-коричневого цвета. Это и является веществом, которым рисовали первобытные люди. Из смеси красно-коричневой почвы и воды художник получал раствор, который похож на современные масляные краски. По всей вероятности, черный цвет получали из угля, который образовался после сжигании костей животных. С точки зрения давности картины из черного цвета более молодые, чем изображения, нарисованные красным цветом. Rock art or prehistoric art can be seen in the whole world. Fewer researches have been made in Iran than in other places, but in various places of Iran have been discovered many rock art samples. When you deeply study the rock arts, it can be easily noticed difference of Iranian art from the art of other nations. For instance, many Iranian rock arts are also painted on ceramic dishes and household instruments of our predecessors. 90% of Iranian rock arts are chamois, which have long symbolic antlers, symbolizing water, rain, fertility and so on. Images painted on the rock arts and ceramics have relation to the millennia history and myths of Iran. Signs of ceramics and Mir Malas rock arts show the course of life of people and feelings towards cultural phenomena. Through rock art works we can reveal the mysterious past of ancient people. They are the windows to the ancient past, through which we can get acquainted with history of people’s writing, language and art, climatic conditions, myths, and their mentality. That’s why the scientists try to reveal them. The dissertation, which consists of introduction, three chapters, conclusion, used bibliography and the appendix, is the first scientific survey of Mir Malas rock arts. Lurestan region, with its 30.000 square meters surface is situated in south-west of Iran, in the middle part of Zagros Mountains. Most of the plot of the territory is red-brown. It’s the same substance by which painted ancient people. From the mixture of water and yellow earth the painter got a solution which is like nowadays oil color. Black color, probably, they got from the coal, which got in the result of burning animals’ bones. Black colored images from the point of view of their antiquity are newer than red colored ones. Substances and methods of creating cave images differ from each other, and the painters have used several colors, with the aim of creating pantheistical scenes. For painting cave walls the simplest and available substance was charcoal, and most works of rock art have been created by using it. Even if the images were depicted by other paints, their ridges were highlighted with charcoal. Manganese and iron oxides were also used as paint elements, accordingly for getting black and red colors.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Петроглифы мир маласа. Rock paintings of mir malas.
    Uncontrolled Keywords: Ширнасабзаде Фарзад, Shirnasabzadeh Farzad
    Subjects: Art Science
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 28 Oct 2016 15:27
    Last Modified: 31 Oct 2016 09:59
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3712

    Actions (login required)

    View Item