Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Ձայնը ֆիլմի կառուցվածքում

Սարգսյան, Նաիրա Լևոնի (2013) Ձայնը ֆիլմի կառուցվածքում. PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Արվեստի ինստիտուտ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (491Kb)

    Abstract

    Հայ կինոգիտության մեջ ձայնի խնդիրը գրեթե ուսումնասիրված չէ: Այն չի դիտվել որպես բազմաշերտ երևույթ (լայն իմաստով): Կինոձայնի մյուս բաղադրիչների համեմատ բավականաչափ ուսումնասիրված է կինոերաժշտությունը, սակայն ոչ թե կինոգիտության, այլ երաժշտագիտության կողմից (Ն.Միկոյան, Մ.Ռուխկյան): Իսկ «աղմուկ(ներ)ն» ու հնչող խոսքը կարելի է ասել գրեթե դուրս են մնացել հայ կինոգետների ուշադրությունից: Հայալեզու կինոգրականության մեջ բացակայում են կինոկառուցվածքում աղմուկ(ներ)ի և դրանց ազդեցությանն ու նշանակությանն առնչվող ուսումնասիրություններն ու գիտական հոդվածները: Իսկ խոսքի կիրառումը ֆիլմի կառուցվածքում դեռևս մնում է խնդրահարույց ոլորտ: Սա ակտուալ խնդիր է հատկապես հայ կինոյում, որտեղ դեռևս գտնված չեն խոսքային նյութի կիրառման օրինաչափությունները, բացառությամբ առանձին դեպքերի: Թեմայի արդիականությունը պայմանավորված է նաև նրանով, որ հատկապես վերջին տասնամյակներում նկարահանվում են բավականաչափ ֆիլմեր, որոնցում ձայնային ձևավորումն ակնհայտորեն խոչընդոտում է ֆիլմի ընկալմանը: Հետաքրքրական է և այն փաստը, որ կինետոֆոնի գյուտից գրեթե մեկ դար անց, ձայնի վերաբերյալ պատկերացումները շարունակում են դեռևս պարզունակ մնալ: Ե՛վ անցյալի, և՛ ներկայի մեր ֆիլմերը կարող էին առավել հետաքրքիր լինել, եթե հեղինակները չթերագնահատեին ձայնի արտահայտչական հնարավորությունները: Ատենախոսության նպատակն է մեկնել կինոձայնի արտահայտչական հնարավորությունները և դրանց անփոխարինելի դերը գեղարվեստական կերպարի ստեղծման մեջ: Հայ կինոյի (և ոչ միայն) ձայնային առումով հաջողված և անհաջող օրինակների ուսումնասիրության հիմքով փորձ է արվել պարզելու կինոձայնի խնդիրները և դրանց անտեսման հետևանքով գեղարվեստական կերպարի քայքայման պատճառները: Ոսումնասիրությունը նաև նպատակ է հետապնդում վերանայելու և վերաիմաստավորելու կինոարվեստում ընդունված սխալ տեսակետը, թե՝ կինոն զուտ պատկերային արվեստ է, իսկ ձայնը՝ դրան ստորադաս, օգնող արտահայտչամիջոց: Диссертация посвящена звуку, который наряду с изображением выполняет смыслообразующую функцию в построении фильма.На примере отдельных фильмов (от самых ранних, до созданных в наши дни) в работе прослеживается эволюция методов применения звука в кино.Работу предваряет рассмотрение причин и предпосылок использования звука в немом кино как природного свойства киноискусства и неотъемлемой части структуры фильма. Кроме того, начиная разговор о звуке с немого кино, мы получаем возможность более предметно, непосредственно и наглядно увидеть и оценить место звука в строении современного фильма, понять общность и различия между эстетикой немого и звукового кино. Диссертация состоит из предисловия, заключения и следующих четырех глав: «Звук в немом кино», «Шум(ы)» как составная часть единого художественного образа», «Музыка в структуре фильма», «Смысловая и эстетическая функция звучащего слова в кино». Звук в кино не однослоен, он состоит из трех основных уровней. Исходя из этого, в работе вначале рассматривается каждый уровень отдельно и только после этого описывается собранный воедино целостный звуковой образ фильма. В предисловии обосновывается выбор темы, характеризуется ее актуальность и ставятся задачи, решению которых и посвящена работа. Здесь же представлены основные тезисы и научная новизна диссертации. В первой главе - «Звук в немом кино», прослеживаются формы и методы включения звука в структуру фильма уже на ранних этапах развития кино. Еще до изобретения технических средств записи и воспроизводства звука на кинопленке, звук наличествовал в немом кино в виде таперской или даже оркестровой музыки, живых, заэкранных шумов, а также в виде особой графики титров и различных приемов монтажа имитирующих звук и компенсирующих его. Исходя из этого можно утверждать, что звук является сущностным компонентом киноязыка и относится к его природным свойствам. This thesis deals with the sound which, along with image, fulfills the sense-making function in film-construction. Referring to a number of selected films in this work (starting from the earliest up to the modern productions) we can follow the evolution of methods of appliance of sound in cinema. Our research starts by studying the reasons and prerequisites of sound appliance in silent films as a natural quality of cinema art and an integral part of film structure. Also, by researching the sound in silent film, we are given the opportunity to see and appreciate the meaning of sound in the structure of a contemporary film more clearly and directly and also to understand the differences and similarities between the aesthetics of silent and sound cinema. This dissertation consists of introduction, conclusion and the following four chapters: “The sound in silent cinema”, “Noise(s) as a component of a single character”, “Music in film-structure”, “Semantic and aesthetic function of sound word in cinema”. Sound in cinema is not one-layered: it consists of three main levels. Therefore, this research initially deals with each level separately and then merge them together into a complete sound character of the film. In the preface we substantiated the choice of the topic and tried to characterize its relevance and define the objectives to be solved in this work. It also introduces the main notions and the scientific novelty of this dissertation. In the first chapter, “The sound in silent cinema," we consider forms and methods of incorporation of sound into the film structure in the early stages of cinema development. Before invention of technical means of recording and reproduction of sound on film footage the sound participated in silent films as film score or even orchestral music, a live and offscreen noise, as well as special graphics of titles and various editing skills simulating the sound and compensating it. Hence, we can state that sound is an essential component of film language to be viewed as its natural properties.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Звук в структуре фильма. Sound in film structure.
    Uncontrolled Keywords: Саргсян Наира Левоновна. Sargsyan Naira
    Subjects: Art Science
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 01 Nov 2016 11:47
    Last Modified: 01 Nov 2016 11:47
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3734

    Actions (login required)

    View Item