Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Ութ մանրանկարիչների ավետարանը (Մատ. ձեռ. 7651)

Օհանջանյան, Նարեկ Արմենի (2013) Ութ մանրանկարիչների ավետարանը (Մատ. ձեռ. 7651). PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Արվեստի ինստիտուտ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (412Kb)

    Abstract

    Ութ մանրանկարիչների Ավետարանը ( Մատ. ձեռագիր N 7651) համարվում է հայկական և առանձնապես կիլիկյան մանրանկարչության ամենաճոխ պատկերազարդված օրինակներից մեկը: Այն իր ուրույն տեղն ունի Թորոս Ռոսլինի ծաղկած Ավետարանների, Կեռան թագուհու, Վասակ իշխանի / Երուս. N2563, Երուս. N2568/,Հովհաննես Արքաեղμոր /Մատ. ձեռագիր N197/, Հեթում Բ արքայի «Ճաշոցի» /Մատ.N 979/ և այլ ձեռագրերի շարքում և միանգամայն արժանի է հատուկ ուսումնասիրության և գիտական արժևորման: Պատմական տարμեր հանգրվաններում, սկսած հնագույն շրջանից, հայ ժողովուրդը երկխոսության մեջ է եղել այլ ժողովուրդների զարգացած մշակույթների հետ: Նման մշակութային շփումների ցայտուն օրինակ է Մ. Մաշտոցի անվան Մատենադարանի N 7651 ձեռագրի մանրանկարչությունը, որն ինչպես պատկերագրական, այնպես էլ ոճական տեսակետից հարաμերակցվում է ոչ միայն կիլիկյան, Մեծ Հայքի, այլև μյուզանդական և արևմտաեվրոպական ավանդույթների հետ, անշուշտ, տարμեր չափերով: Եվ արդիական է ունենալ ամμողջական մի հետազոտություն՝ նվիրված սույն ձեռագրի μացառիկ հարուստ պատկերազարդմանը, որն իր μազմաոճությամμ և պատկերագրության եզակիությամμ կարող է օգնել նորովի ըմμռնելու և արժևորելու հայ մանրանկարչական արվեստի մի շարք էական առանձնահատկություններ: Թեմայի կարևորությունը կապվում է հայ միջնադարյան արվեստի ժառանգության ուսումնասիրության լայն ծրագրի հետ: Ութ մանրանկարիչների Ավետարանը, լինելով հայ միջնադարյան գրքարվեստի գլուխգործոցներից մեկը` 1930-ականներից իր վրա է μևեռել արվեստաμանների /Ա. Սվիրին, Ռ. Դրամμյան, Լ. Դուռնովո, Վ. Լազարև, Ս. Տեր-Ներսեսյան, Լ. Ազարյան, Վ. Ղազարյան, Ի. Դրամμյան/ ուշադրությունը: Այդ գիտնականների պրպտումներն ու դիտարկումները ուղեցույց են հանդիսացել ներկայացվող ատենախոսության համար:“Евангелие восьми художников” (Мат. Рукопись N 7651) является одним из самых богато иллюстрированных экземпляров армянской и, в частности, киликийской миниатюры. Эта рукопись была заказана по какому-то торжественному случаю в Киликии в 70-х годах XIII века, но по неизвестным причинам ее иллюстрирование было завершено лишь в 1320 году Саркисом Пицаком. Целью представленной работы является основанное на наблюдениях специалистов, изучавших армянское средневековье и, в частности, “Евангелие восьми художников”, всестороннее исследование иллюстраций рукописи, в создании которых, по мнению выдающегося ученого Р.Дрампяна, принимали участие восемь художников-миниатюристов. Кроме того, мы хотели путем исследования миниатюр рукописи выявить особенности стилей разных мастеров и унаследованных ими традиций. В нашей работе иллюстрация Рукописи N 7651 впервые представлена намного обстоятельней, чем это делалось до сих пор. Данная рукопись с 30-х годов XX века находится под пристальным вниманием искусствоведов. Первыми из них были Свирин, Дурнова, Дрампян, Србуи Тер-Нерсесян, Виген Казарян. Отдельный интерес представляет опубликованная в 1948г. Рубеном Дрампяном статья о “Евангелии восьми художников”. Исследование иллюстраций “Евангелия восьми художников” (Рукопись N7651), хранящегося в Институте древних рукописей Матенадаран имени св. Месропа Маштоца, приводит к определенным выводам, которые могут быть важны для дальнейшего изучения армянского средневекового искусства, в частности, искусства миниатюры. Анализ иллюстраций указанного шедевра показывает, что он является значимой вехой в истории армянской и, в частности, киликийской миниатюры XIII в. С художественной точки зрения страницы рукописи оформлены и стилизованы по-разному. Нельзя не выразить восхищения выдающимся писцом этой рукописи, Аветисом, предоставившим каждому из художников, работающих в самых разных стилях и манере, возможность представить свое искусство в собственном эстетическом восприятии и посредством оригинальных композиционных приемов. Писец Аветис, этот великий мастер рукописи, как свидетельствуют факты, был редким человеком. “The Testament of Eight Miniature Painters ( Mat. manuscript 7651) is considered to be one of the most superb illustrated patterns of Armenian especially Kilikian miniature painting. In 1260-70-thes manuscript commissioned on same solemn occasion in Kilikia, but for some unknown reasons the miniature of this manuscript was not fully completed. They were finally completed by Sargis Pitsak in 1320. The purpose of the observation represented here, is to do a full investigation dedicated to the illustration of the manuscript, assuming as a basis the observations of the scientists who had appreciated the medieval and particularly “The Testament of Eight Miniature Painters” where according to the celebrated scientist R. Drampian eight miniature painters had participated. Apart from it, our goal was to reveal the peculiarities of inherited traditions of different masters by means of observations of the manuscripts. For the first time illustration of 7651 manuscripts is represented more properly than it has been done till our days. Since 1930 this monument has been in the focus of the artists’ attention. The first explorers were Svirin, Durnovo, R. Drambian, Srbuhi Ter-Nersisian, Vigen Ghazaryan. Particularly it is worth noticing the published detailed article by Rouben Drambian since 1948 about “The Testament of English Miniature Painters”. The inverstigation of the illustration of “The Testament of English Miniature Painters” (man. 7651) of Matenadaran named after Mesrop Mashtots in Armenian Medieval art, particularly for further observation of miniature painting. The exploration of 7651 handwritten masterpiece shows that it’s an important extract in the Armenian and particularly in the history of Kilikian miniature painting of 8th century. From artistic point of view the pages of manuscripts are formed and stylized with different approach. We should express our delight to the outstanding script Avetis for this manuscript who gave an opportunity to every painter of working with different manners and styles to produce his working with different manners and styles to produce his art by means of aesthetic and original conceptions and distinctive compositional devices. The script of this manuscript is Avetis. This great master, as the facts testify to, has been a man search.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Евангелие восьми художников (Мат. рук. N 7651). The testament of Eight Miniature painters (Mat. manuscript 7651).
    Uncontrolled Keywords: Оганджанян Нарек Арменович, Narek Ohanjanyan
    Subjects: Art Science
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 02 Nov 2016 15:23
    Last Modified: 03 Nov 2016 14:05
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3736

    Actions (login required)

    View Item