Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Էթիկական նորմերը պետական կառավարման համակարգում. առաջատար եվրոպական երկրների փորձի կիրառման հեռանկարները ՀՀ-ում

Սարգսյան, Տաթևիկ Կոմիտասի (2016) Էթիկական նորմերը պետական կառավարման համակարգում. առաջատար եվրոպական երկրների փորձի կիրառման հեռանկարները ՀՀ-ում. PhD thesis, ՀՀ ՊՆ պաշտպանական ազգային հետազոտական համալսարան .

[img]
Preview
PDF (Thesis)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1600Kb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (235Kb) | Preview

      Abstract

      Հանրային ծառայողի` մի կողմից իբրև սոցիալ-քաղաքական և մյուս կողմից՝ իրավական հարաբերությունների կրողի ամենակարևոր գործառույթը պետության և հասարակության միջև միջնորդի դեր կատարելու կարողությունն է, որը մեծապես կախված է հանրային ծառայողի կողմից իր կատարած գործի բարոյա-սոցիալական իմաստի գիտակցման աստիճանից: Պետական կառավարման գործառույթների արդյունավետ իրականացումը մեծ չափով պայմանավորված է առկա հանրային ծառայության ինստիտուտի բարոյական նկարագրից և որակներից: Արդի պայմաններում ՀՀ պետական կառավարման համակարգի առջև ծառացած են մի շարք բարդ արտաքին և ներքին (կոռուպցիայի դեմ պայքարի արդյունավետ միջոցների ստեղծում, պետական կառավարման որակի բարձրացում, քաղաքացիական հասարակության և պետության փոխազդեցության զարգացում) բնույթի խնդիրներ, որոնց լուծումը, ի թիվս այլ գործոնների, պահանջում է վերանայել պետական կառավարման համակարգում բարոյա-էթիկական արժեքների, նորմերի ներդրման և պահպանման առաջնահերթությունները, քանի որ միայն հանրային ծառայողների բարձր բարոյական հեղինակության դեպքում է հնարավոր ձեռք բերել հանրության վստահությունը և աջակցությունը նոր քաղաքական նախաձեռնությունների և ծրագրերի իրականացման համար: Իսկ պետական կառավարման համակարգում բարձր էթիկական մշակույթի ձևավորումն ու պահպանումը կարող է հանդիսանալ նաև պետական կառավարման դեմոկրատական արժեքների ամրապնդման երաշխիք: Անկախ պետականության հռչակումից հետո, երբ նախկին վարչահրամայական կառավարման մեթոդները համարվեցին ոչ գործունակ, նոր հանրային ծառայության ինստիտուտի ձևավորումը և անցկացված բարեփոխումները, ընդունված մի շարք օրենքներն ու նորմատիվային ակտերը դեռևս չեն կարողացել ամբողջությամբ լուծել հանրային ծառայողների պետական կառույցների նկատմամբ լոյալության, պետական շահերի՝ իրենց անձնական շահերին գերադասման, իբրև բարձրագույն պատասխանատվություն՝ հանրությանը ծառայելու սկզբունքների գիտակցման և պահպանման խնդիրները: ՀՀ կառավարման համակարգում էթիկական մշակույթի բարձրացումը, հանրային ծառայողների էթիկական արհեստավարժության կատարելագործումը կարող է նպաստել հանրային վստահության բարձրացմանը մի կողմից, և մյուս կողմից՝ հանրային ծառայողների կողմից իրենց կատարած գործից բավարարվածության աստիճանի ավելացմանը: Դեռևս, Մ. Վեբերն է նշել, որ հանրային ծառայությունը ոչ թե աշխատանք է, այլ՝ կոչում: Քաղաքացին, անցնելով ծառայության, ստիպված է հրաժարվել մի շարք ազատություններից և, փոխարենը, օգտվում է այն առավելություններից, որը տալիս է հանրային ծառայությունը: Իսկ պետական կառավարման համակարգում էթիկական մշակույթի ցածր մակարդակը պատճառ է հանդիսանում այնպիսի արատավոր երևույթների տարածմանը, ինչպիսիք են կոռուպցիան, հովանավորչությունը, նեղ, խմբակային շահերի իրականացումը՝ ի հաշիվ հանրային շահի և բարօրության: Էթիկական նորմերի և սկզբունքների խախտումը հաճախ կարող է հանգեցնել նաև միջանձնային կոնֆլիկտների հենց հանրային ծառայության համակարգում և վնաս հասցնել ծառայողների աշխատանքային մոտիվացիային: Իսկ ցածր աշխատանքային մոտիվացիայով հանրային ծառայողը չի կարող բարձր պահել իր գործատու պետական կառույցի համբավը և հանրային ծառայության հեղինակությունը: Цель диссертации заключается в выявлении этических проблем в системе государственной службы РА и разработке предложений, направленных на совершенствование политики в области этики. Исследование направлено на создание эффективных механизмов повышения этической компетентности государственных служащих и совершенствования правовых и институциональных рамок этического регулирования. Структура диссертации отражает основные цели и задачи исследования. Диссертационная работа состоит из введения, трех глав, выводов и предложений, библиографии и приложения. В введении обосновываются научная новизна и актуальность исследования, представлены практическая и теоретическая значимость диссертации, методологическая основа, а также краткий список использованной литературы. В первой главе - "Этическая компетентность и культура государственных служащих” анализируются возможности этического регулирования в системе государственного управления, определяются роли и функции административной этики с ее двумя отличными характеристиками (организационной и индивидуальной). В этой главе дается комплексное понимание эволюции административной этики, этапы ее исторического развития, наряду с изменением понимания о надлежащей роли и функций государства. Взаимосвязи демократической морали и этики государственной службы, основополагающие ценности и принципы административной этики тщательно изучаются через призму задач и целей государства – обеспечение социально-экономического прогресса и поддержание прав человека. Анализируются пути поддержания высокой этической культуры на государственной службе посредством двух основных, взаимосвязанных механизмов: подотчетность посредством осуществления властных отношений в иерархических структурах и этическая компетентность государственного служащего, его/ее внутреннее чувство ответственности служению общественному благу. Обсуждение урегулирования и предотвращения конфликта интересов занимает важное место на страницах этой главы, принимая во внимание его решающую роль в административной этике. The objective of the dissertation is to identify the ethical issues in RA public service system and to develop suggestions towards the improvement of ethics policies. The research aims to provide effective mechanisms for increasing ethical competence among public servants, as well as improving legal and institutional frameworks for ethical regulation. The structure of the dissertation reflects the main objectives and tasks of the research. It includes the following parts: introduction, three chapters, conclusions and suggestions, bibliography, and one annex. Introduction provides understanding of the scientific novelty and relevance of the research, its methodological base, practical and theoretical value, as well as the scope of the study and a short literature review. Chapter 1 “Ethical competence and culture of public servants” aims to analyze the possibilities of ethical regulation in public service system, identifying the role and functions of administrative ethics with its two distinct dimensions (organizational and personal). The chapter gives a complex understanding of the evolution of administrative ethics, stages of its historical development along with changing assumptions about the proper role and functions of the state. Interconnections between democratic morality and public service ethics, fundamental values and principles of administrative ethics are scrutinized through the lenses of nowadays government’s objective to provide social and economic progress, maintaining human rights and flourishing. The chapter describes the path for maintaining a high ethical culture in public service by two basic, interrelated mechanisms: means of accountability through the exercise of power relationships in hierarchical structures and the ethical competency of the public servant by his/her inner sense of responsibility to serve the public good. The discussion of the conflict of interests, its regulation and prevention takes an important place on the pages of the chapter, taking into account its crucial role in public service ethics. Chapter 2 “The experience and current tendencies of ethics policies in public service systems in EU member-states” examines the characteristics of ethics policies in EU member-countries and the impacts of public service reforms on ethical culture. Reforms, aimed at increasing the efficiency of public service, such as the privatization of public sector, introduction of business-like remuneration systems, and intensity of contracts with private sector have resulted new challenges, demanding innovative ethical regulations. The analysis in the chapter provides sufficient theoretical background to conclude that the majority of Member-states have been especially active in adoption of anticorruption policies and conflicts disclosure regulations than in any other field of ethics. The chapter outlines the main transformation tendencies in public service systems of EU member-states that seem to be the most vulnerable fields in terms of ethics. These considerations are beneficiary for the Republic of Armenia, as well.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Этические нормы в системе государственного управления: опыт ведущих европейских стран и перспективы для Республики Армения. Ethical norms in public administration system: experience of developed European countries and prospects for the Republic of Armenia.
      Uncontrolled Keywords: Саркисян Татевик Комитасовна, Sargsyan Tatevik
      Subjects: Political Science
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Thesis Dissertations
      Date Deposited: 25 Nov 2015 11:21
      Last Modified: 14 Apr 2017 09:22
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/38

      Actions (login required)

      View Item