Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Կրթության իրավունքի միջազգային իրավական կարգավորումը և ազգային իմպլեմենտացիայի հիմնախնդիրները (Հայաստանի Հանրապետության օրինակով)

Վարդանյան, Հասմիկ Թադևոսի (2013) Կրթության իրավունքի միջազգային իրավական կարգավորումը և ազգային իմպլեմենտացիայի հիմնախնդիրները (Հայաստանի Հանրապետության օրինակով). PhD thesis, ԵՊՀ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (268Kb)

    Abstract

    Ժամանակակից միջազգային իրավունքում կրթությունը դիտվում է որպես բարձրագույն, հիմնարար արժեք և հասարակական բարիք: Ներկա տեղեկատվական հասարակարգում կրթությունն ու գիտելիքը վերածվել են հասարակությունների և պետությունների զարգացման կարևորագույն նախադրյալի ու շարժիչ ուժի: Ավելին, դրանք ընկալվում են որպես հասարակական կյանքի շարունակականության1, պետությունների առջև ծառացած խնդիրների լուծման ու նպատակների իրականացման հիմնական միջոցներից մեկը: Ունենալ ժամանակի պահանջներին համահունչ կրթական համակարգ, երաշխավորել կրթության իրավունք միջազգային նորմերին ու սկզբունքներին համապատասխան` նշանակում է կայուն հիմքեր ստեղծել հասարակության և պետության առաջընթացի, մարդու կենսական կարևոր շահերի ապահովման համար: Միջազգային հանրությունը, գիտակցելով հասարակական կյանքի բոլոր բնագավառներում կրթության առանցքային դերն ու նշանակությունը, նկատի ունենալով գլոբալացման մարտահրավերները, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների սրընթաց զարգացման փաստը և այլ հանգամանքներ, միջազգային իրավական կարգավորման է ենթարկում կրթական հարաբերությունները` պետություն- ների համար սահմանելով համապատասխան պարտավորություններ` կրթության իրավունքի երաշխավորման ու պաշտպանության, պետությունների կրթական համակարգերի միասնականացման, դրանց առաջադիմական զարգացման նկատառումներով: Վերոնշյալ հանգամանքներով է պայմանավորված ատենախոսության թեմայի ընտրությունը: Ատենախոսությունը ներառում է միջազգային իրավունքում կրթության իրավունքի կարգավորման հիմնախնդիրների լայն շրջագիծ: Նախ` միջազգային իրավունքի խնդիրներից է արձագանքել տեղի ունեցող փոփոխություններին` հասարակական հարաբերությունների զարգացմանը զուգընթաց կարգավորելով կրթաիրավական հարաբերությունները, սահմանելով համապարտադիր վարքագծի կանոններ պետությունների համար և ձևավորելով համապատասխան կառուցակարգեր ու գործիքակազմ միջազգային կրթաիրավական նորմերի, ինչպես նաև այս բնագավառում պետությունների պարտավորությունների կատարման նկատմամբ վերահսկողության իրականացման համար: Այս առումով, առաջնահերթ են դառնում կրթության իրավունքի վերաբերյալ միջազգային նորմերի, սկզբունքների, չափանիշների ուսումնասիրումը, բացերի վերհանումը, ինչպես նաև կրթության իրավունքի միջազգային իրավական երաշխավորման և պաշտպանության գործող կառուցակարգերի առաջադիմական զարգացման անհրաժեշտության հիմնավորումը: В современном международном праве образование считается одной из высших, фундаментальных ценностей и общественных благ, а право человека на образование – естественным и неотъемлемым правом. Наличие созвучности требованиям времени системы образования, гарантирование права на образование в соответствии с международными нормами и принципами означает создание стабильных основ для прогресса общества и государства, обеспечения жизненно важных интересов человека. Не менее важно обеспечение и стимулирование прогрессивного развития международных норм и принципов относительно права на образование. В данном контексте представленная исследовательская работа посвящена изучению одного из считающихся приоритетными в международной системе прав человека – права на образование. В диссертации автором изучены и раскрыты роль и значение образования в жизни человека, общества и государства, философские представления о нем, цели и задачи, содержание и сущность образования. Автор изучил место права на образование в системе международно признанных прав человека, его взаимосвязь с другими правами человека, обосновал приоритетность права на образование в ряду прав человека. Диссертант всесторонне изучил международные историко-правовые предпосылки формирования и развития образования и права на образование и пришел к соответствующим выводам. Исходя из необходимости комплексного освещения темы, автор всесторонне представил и проанализировал современную систему международного правового гарантирования, регулирования и защиты права на образование, а также предложил конкретные пути ее совершенствования и реформирования. В отдельной главе автор проанализировал вопросы имплементации международных норм и принципов относительно права на образование в законодательство Республики Армения, раскрыл существующие проблемы и предложил основные пути их решения. Научная новизна диссертации обусловлена результатами реализации целей и задач исследования. In contemporary International Law education is regarded as one of the topmost, fundamental values and public blessings and the right of education is regarded as natural and inherent right of a human being. To have an educational system in line with the demands of the times, ensure right of education corresponding international norms and principles is to provide stable ground for the progress of society and the state, for assurance of vital interests of an individual. The necessity of assuring and promoting the progressive development of international norms and principles on the right of education by the international family of the states is not of less importance. On this respect the research is designed to observe the right of education as one of the primary rights in the international system of human rights. The author of the research has observed and revealed the role and significance of education for the individual, society and state, the philosophical perception on the latter, the aims and problems of education, its matter. The author has discussed the role of the right of education in the system of internationally recognized human rights, its correlation with other rights of a human being, has grounded the primary role of the right of education within the series of these rights. The author of the thesis has comprehensively observed the international historical-legal prerequisites for forming and developing education and right of education and has arrived at relevant conclusions. The author has comprehensively introduced and analyzed the contemporary international legal system of guarantee, regulation and defence of the right of education as well as has suggested specific modes for the improvement of that system. In a separate chapter the author has analyzed the implementation of the international norms and principles on the right of education in the legislation of the Republic of Armenia, she has revealed current problems and suggested main ways of their solution. The novelty of the dissertation is conditioned by the results of the fulfillment of its objectives and problems.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Международное правовое регулирование права на образование и проблемы национальной имплементации (на примере Республики Армения). The international legal regulation of the right of education and the problems of national implementation (by the example of the Republic of Armenia).
    Uncontrolled Keywords: Варданян Асмик Тадевосовна, Vardanyan Hasmik Tadevos
    Subjects: Law
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 05 Dec 2016 13:07
    Last Modified: 07 Dec 2016 14:28
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3870

    Actions (login required)

    View Item