Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Օրենսդրական նախաձեռնության հիմնախնդիրները Հայաստանի Հանրապետությունում

Բադալյան, Սայադ Սուքիասի (2014) Օրենսդրական նախաձեռնության հիմնախնդիրները Հայաստանի Հանրապետությունում. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (260Kb)

    Abstract

    Ընդունվող օրենքների որակը հիմնաքարային նշանակություն ունի պետության բնականոն զարգացման համար: Օրենքի որակական հիմքերը դրվում են, առաջին հերթին, օրենսդրական գործընթացի սկզբնական` օրենսդրական նախաձեռնության փուլում: Այդ փուլում մշակված «օրենսդրական նյութի» հիման վրա է կառուցվում հետագա օրինաստեղծ գործընթացը: Այս համատեքստում մեծ կարևորություն են ստանում օրենսդրական նախաձեռնության փուլում իրականցվող գործընթացները: Դրանց հետ կապված` Հայաստանի Հանրապետությունում առկա են մի շարք լուրջ հիմնախնդիրներ, որոնցից են ընդունվող օրենքների տնտեսական հետևանքների վերաբերյալ պատշաճ վերլուծությունների բացակայությունը, մշակվող օրինագծերի շուրջ հանրային քննարկումների և խորհրդակցությունների ոչ բավարար մակարդակը, համապատասխան ոլորտի հասարակական հարաբերությունների անհրաժեշտ օրենսդրական կարգավորման, խնդրի լուծման հնարավոր այլընտրանքային տարբերակների առկայության տեսանկյունից օրինագծերի նախնական գիտական հետազոտման բացակայությունը և այլն: Նման պայմաններում ընդունվող օրենքները հաճախ աչքի են ընկնում կիրառման կառուցակարգերի բացակայությամբ, այլ օրենքների և իրավական ակտերի հետ հակասություններով, ինչի հետևանքով խաթարվում է գործող իրավունքի համակարգ օրենքի սահուն ներթափանցման գործընթացը: Օրենսդրական նախաձեռնության փուլում հանրային կարծիքի անտեսման հետևանքով նվազում է օրենքի ընդունելության աստիճանն իրավունքի սուբյեկտների մոտ, ինչի հետևանքով օրենսդրական նախաձեռնության իրավունքի սուբյեկտները և օրենսդիր մարմինը ստիպված են լինում փոփոխություններ կատարել նոր ընդունված օրենքներում` կատարելով լրացուցիչ օրենսդրական աշխատանք: Հաճախ են նաև դեպքերը, երբ ընդունված օրենքներում փոփոխություններ են կատարվում անգամ մինչև դրանց ուժի մեջ մտնելը: Օրենսդրական նախաձեռնության փուլի պատշաճ իրականացմանն առնչվող հիմնախնդիրները պահանջում են գիտականորեն մշակված լուծումներ: Այս հիմնախնդիրները, սակայն, հայրենական իրավագետների կողմից համակողմանի ուսումնասիրության առարկա գրեթե չեն դարձել։ Հայաստանի Հանրապետությանը ներկայումս բնորոշ խնդիր է նաև պատգամավորների նախաձեռնողականության նվազման ահագնացող չափերը, ինչպես նաև խորհրդարանական ընդդիմության խիստ սահմանափակ դերը օրենսդրական քաղաքականության վրա ազդեցության գործում: Качество принимаемых законов является краеугольным камнем для нормального развития государства. Основания качественного закона закладываются, в первую очередь, на начальном этапе законодательного процесса на стадии законодательной инициативы. На основании “законодательного материала”, разработанного на этом этапе, строится дальнейший законотворческий процесс. В этом контексте большое значение получают процессы, осуществляемые на стадии законодательной инициативы, в связи с которыми в Республике Армения существует ряд серьезных проблем. Проблемы, связанные с надлежащей реализацией стадии законодательной инициативы, требуют научно разработанные решения. Эти проблемы, однако, почти не стали предметом всестороннего исследования отечественных правоведов. Настоящая диссертация направлена на восполнение этого пробела. В диссертации исследованы основные теории, касающиеся форм реализации права законодательной инициативы, которые были выделены в три группы. Некоторым субъектам права законодательной инициативы, могущим столкнуться с затруднениями, связанными с подготовкой качественных законопроектов, предложено предусмотреть более упрощенную процедуру реализации этого права – посредством представления законодательного предложения. Подвергнута критике позиция, согласно которой формой реализации права законодательной инициативы считается представление предложений касательно уже существующих в обращении законопроектов. Проанализированы основные факторы, влияющие на решение круга субъектов права законодательной инициативы, и в этом контексте отмечено, что круг субъектов права законодательной инициативы в Республике Армении нуждается в некотором расширении в двух направлениях. Первое – это применение форм коллективного участия депутатов в вопросе реализации права законодательной инициативы. Второе направление – внедрение народной законодательной инициативы – как института прямого народовластия. В работе рассматривается существующее положение реализации права законодательной инициативы депутатами в Республике Армения, а также подвергнуты анализу основные причины падения законодательной инициативности депутатов. На основе анализа особенностей реализации права законодательной инициативы со стороны правительства автором выдвинуты предложения касательно обеспечения ведомственного нейтралитета в правительственных законопроектах, процедур, надлежащим образом учитывающих мнение отраслевых ведомств, придания последовательного характера законодательной деятельности правительства и увеличения ответственности правительства в вопросе принятия подзаконных актов, обеспечивающих исполнение законов. The quality of the laws is the cornerstone of the normal development of the state. Qualitative grounds of the law are laid primarily at the initial stage of the legislative process - at the stage of legislative initiative. Based on the "legislative material" developed at this stage the further legislative process is constructed. In this context, great importance shall receive the processes carried out at the stage of legislative initiative, in connection with which there are some serious problems in the Republic of Armenia. Problems associated with proper implementation of the stage of the legislative initiative, require scientifically developed solutions. These problems, however, almost did not become the subject of a comprehensive study by Armenian scientists. This thesis aims to fill this gap. The thesis investigated the following issues: The basic theories concerning the modalities of implementing the right of legislative initiative, which were divided into three groups, have been studied. For some subjects of legislative initiative, to be able to face the difficulties associated with the preparation of high-quality bills it is proposed to provide a simplified procedure for the realization of this right - by presenting a legislative offer. The position is criticized that the form of the right of legislative initiative is considered the presentation of proposals in respect of existing bills. Two main viewpoints related to the borders of the legal initiative stage are discussed. It is mentioned during their discussion that though the processes implemented before the proposal of a bill are very important for the realization of the purposes of legal process, but the position is more accepted that one should take as a starting point for solving the issue discussed at the moment, the time when the legislature gets involved in legal relations, since the legal process, first of all is a legal relation between legal initiative subjects and the legislature. During the processes realized before the introduction of the bill the legislature has no participation, thus, without one of the two main subjects of legal relations it can't be said about the origin of legal process. It is mentioned that the phase of legal initiative starts from the proposal of a bill and ends by putting it into circulation. The viewpoint is discussed that by proposal of a bill, the phase of legislative initiative ends, perhaps the relation with the initiator, but it continues at farther stages of legal process as well. It is mentioned that the introduction of a bill puts an end to the realization of the legal initiative and it is completely involved in the phase of legislative initiative. At the next stage of legislative process the rights of initiative subjects are already separate rights, which, being closely related with the right of legal initiative, are not included in its concept. The main factors influencing the determination of the range of subjects of legislative initiative are analyzed, and it is noticed in that context that the range of subjects of legislative initiative in the Republic of Armenia needs some expansion - in two directions.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Проблемы законодательной инициативы в Республике Армения. Problems of legislative initiative in the Republic of Armenia.
    Uncontrolled Keywords: Бадалян Саяд Сукиасович, Badalyan Sayad Sukias
    Subjects: Law
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 07 Dec 2016 11:21
    Last Modified: 07 Dec 2016 11:21
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3885

    Actions (login required)

    View Item