Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Ավտոմոբիլային տրանսպորտի գազային արտանետումների հետազոտումը և դրանց նվազեցման միջոցների մշակումը (Երևան քաղաքի օրինակի վրա)

Խաչատրյան, Լիանա Համլետի (2013) Ավտոմոբիլային տրանսպորտի գազային արտանետումների հետազոտումը և դրանց նվազեցման միջոցների մշակումը (Երևան քաղաքի օրինակի վրա). PhD thesis, ԵՊՀ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (788Kb)

    Abstract

    Երևանի ճանապարհափողոցային ցանցում ավտոտրանսպորտային միջոցների թվաքանակի զգալի աճի, դրանց մի մասի անμավարար տեխնիկական վիճակի և մաշվածության, ինչպես նաև տրանսպորտային ենթակառուցվածքների թույլ զարգացվածության արդյունքում շրջակա միջավայրի էկոլոգիական վիճակը վատացել է և շարունակում է վատանալ: Ավտոմոμիլներից վնասակար արտանետումների նվազեցումն, էկոլոգիական անվտանգության μարելավման ուղիների հետազոտումը, համարվում են երկրի էկոլոգիական անվտանգության կարևոր μաղկացուցիչներից մեկը: Ստեղծված իրավիճակում հրատապ խնդիր է դառնում շրջակա միջավայրի աղտոտման աղμյուրների հետազոտման, գնահատման և դրանց նվազեցման միջոցառումների մշակման հարցը: Երևան քաղաքում ավտոտրանսպորտային միջոցների շահագործման ազդեցությունը մթնոլորտային օդի աղտոտման վրա լիովին μացահայտված չէ, քանի որ μացակայում են հավաստի տեղեկատվություն շահագործվող ավտոտրանսպորտի տեխնիկական վիճակի, օգտագործվող վառելիքի (դրա տեսակների և որակի) քանակի, ինչպես նաև մայրուղիներում և խաչմերուկներում տրանսպորտային հոսքերի և դրանցից շրջակա միջավայր արտանետվող թունավոր μաղադրիչների քանակի վերաμերյալ: Բացի այդ Երևանի տարածքը գտնվում է ծովի մակարդակից տարμեր μարձրությունների վրա, մասնավորապես ներքին Չարμախում, Քանաքեռ-Զեյթունի համեմատ μարձրության տարμերությունը կազմում է 400մ: Նման պայմաններում մթնոլորտային օդի ճնշման էական տարμերության պատճառով զգալի փոփոխության է ենթարկվում ներքին այրման շարժիչի գլանում վառելիքի այրման պրոցեսը, ընդ որում, եթե շարժիչը կարգավորվում է Չարμախում նորմալ աշխատելու համար, ապա Քանաքեռ-Զեյթունում այն արդեն նորմալ չէ կամ հակառակը: Ավելին, ելնելով վերոհիշյալից ավտոտրանսպորտային միջոցների արտանետումների որոշման տեսական և փորձնական գործող մեթոդները ճշգրտման կարիք ունեն ըստ տեղանքի ծովի մակերևույթից ունեցած μարձրության, կամ ըստ մթնոլորտային օդի ճնշման: Диссертационная работа посвящена изучению экологического аспекта выхлопных газов двигателей внутреннего сгорания автомобильного транспорта. Воздушный бассейн Еревана насыщен многими вредными элементами в том числе токсичными газами, образующимися в итоге работы автомобильных двигателей. Для условий Еревана впервые дана количественная и качественная оценка выхлопных газов автомобилей. Классифицированы и определены транспортные потоки улично-дорожниой сети Еревана, а также состав потоков. На основе изучения транспортных потоков , а также количества токсичных элементов отработанных газов определены суммарные количества токсичных выбросов автомобильных двигателей за год. Учитывая тот факт, что за последние десятилетия количество подвижного состава автотранспорта на улицах Еревана постоянно увеличивается, особенно в центре города, а улично-дорожная сеть практически не изменяется возникают определенные трудности как в организации движения, так охраны воздушного бассейна города отвердных, токсичных газов. В связи с этим в работе проведены исследования, сравнительная оценка токсичных выбросов автомобилей в зависимости от режима движения одиночного автомобиля и транспортного потока. Доказано, что при переходных режимах движения автомобиля, в частности при разгоне и при принудительном холостом ходе двигателя, когда идет торможение автомобиля двигателем, количество токсичных веществ особенно CO резко увеличивается (порядка 2÷2,5 раза). На основе изучения режима движения транспортного потока получены формулы для определения количества выхлопных газов на подходе и переходе перекрестков согласно режиму работы светофора. На основе анализа большого количества данных по составу атмосферного воздуха Еревана приводятся фактические параметры токсичности и состояния атмосферного воздуха Еревана. Приведен сравнительный анализ изменения количества CO по разным районам и перекресткам города. На основе определения концентрации CO на перекрестке улиц Маштоц- Саят-Нова и Тигран Мец и Сасунци Давид. Доказано, что максимальное количество CO на перекрестке Маштоц- Саят - Нова наблюдается в районе 9 часов утра и составляет 34,9 мг/м3 что на 17,9% выше чем на перекрестке Тигран Мец-Сасунци Давид, а минимальное значение на указанных перекрестках наблюдается в 6 часов утра, причем разница в концентрации составляет 35,3%. The thesis is devoted to the study of environmental sphere of exhausted gases of internal combustion engines of road transport. The air basin of city Yerevan is filled with many harmful elements, including toxic gases formed as a result of automobile engines’ operation. For the first time a quantitative and qualitative assessment of vehicle emissions is defined. Traffic flows of the road network of Yerevan as well as composition of flows are identified and classified. The total amount of annual toxic emissions from motor vehicles is determined based on a study of traffic flows, as well as the amount of toxic elements of operating gases. Specific difficulties emerge for organizing the movement, and also protection of air basin of City Yerevan from hazardous and toxic gases given the fact that over the past decade, the number of rolling stock of vehicles is continuously growing in the streets of city Yerevan, and practically the urban road network is unchangeable. In this regard, a study has been carried out, a comparative assessment of toxic emissions from vehicles, depending on the mode of motion of a single vehicle and traffic flow. It is proved that under transient conditions of vehicle, especially during acceleration and forced idling of the engine, during deacceleration of motor vehicle, the amount of toxic substances, particularly CO increases sharply and is about 2 -2.5 times more. Formulas for determining the amount of exhausted gases during departing and approaching the crossroads according to the traffic lights regime has been determined based on a study of traffic flow regime. Based on the analysis of large amounts of data on the composition of the atmospheric air of Yerevan, the actual parameters and the toxicity of atmospheric air of Yerevan is determined. The comparative analysis of changes in amounts of CO in different districts and intersections of the city is carried out.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Исследование выхлопных газов автомобильного транспорта и разработка мероприятий по их снижению (на примере г. Еревана). Survey on exhausted gases of automobile transport and developed measures for their reduction (example of city Yerevan).
    Uncontrolled Keywords: Хачатрян Лиана Гамлетовна, Khachatryan Liana Hamlet
    Subjects: Earth Science
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 10 Jan 2017 14:23
    Last Modified: 10 Jan 2017 14:23
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/3956

    Actions (login required)

    View Item