Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Հայաստանի տնտեսական լրագրությունը. համեմատական վերլուծություն և հեռանկարներ

Հարությունյան, Ռուբեն Լևոնի (2013) Հայաստանի տնտեսական լրագրությունը. համեմատական վերլուծություն և հեռանկարներ. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (532Kb)

    Abstract

    Սույն ատենախոսությունը նվիրված է Հայաստանի Հանրապետության տնտեսական լրագրության կայացման, զարգացման և ներկայիս իրավիճակի հետազոտությանը, որն ընդգրկում է 1991-2012թթ. ժամանակահատվածը: Աշխատության մեջ փորձ է արվել ուսումնասիրել ՀՀ տնտեսական ուղղվածությամբ լրատվամիջոցների` որպես շուկայական ենթակառուցվածքի կայացման և զարգացման շրջափուլերը, և գնահատել դրանց դերը երկրի սոցիալ-տնտեսական կյանքում: Տնտեսական ԶԼՄ-ները շուկայական համակարգի կարևոր բաղադրիչներից են, քանի որ նրանք կոչված են բավարարելու գործարար հանրության տեղեկատվա-կան պահանջարկը` ստեղծելով տնտեսական զարգացմանը նպաստող տեղեկատվական դաշտ: Տնտեսական ԶԼՄ-ները կարևոր դեր ունեն նաև հասարակության կյանքում` բարձրացնելով ու ուսումնասիրելով սոցիալ-տնտեսական բնույթի հարցեր: Զարգացած երկրներում, որտեղ կայացել է ֆոնդային շուկաներում ներդրումներ իրականացնող միջին դասը, տնտեսական լրատվամիջոցները հասարակության լայն շերտերի համար հանդիսանում են տեղեկատվության հիմնական աղբյուր, քանի որ հենց լրատվամիջոցներից է հասարակությունը տեղեկանում բորսաներում զարգացումների մասին: Իր կայացման հարյուրամյակների ընթացքում տնտեսական լրագրությունը վերաճել է տնտեսությունը սպասարկող գործիքից տնտեսության վերահսկման և մասամբ կարգավորման ենթակառուցվածքի: Վերջին տասնամյակներում` ժամանակակից գլոբալացված տնտեսության և ֆոնդային շուկաների պայմաններում, տնտեսական լրագրության ազդեցությունը զգալիորեն աճել է և անցել է ազգային սահմանները:Եթե ներկայումս, Հայաստանում զարգացած կապիտալի շուկայի բացակայության պայմաններում, տեղական տնտեսական լրատվամիջոցները առավելապես սպասարկում են գործարարության համեմատաբար նեղ շերտ, ապա 2014թ. կենսաթոշակային բարեփոխումների արդյունքում նրանց լսարանն էապես կաճի` հաշվի առնելով հասարակության լայն շերտերի մոտ անհատական կենսաթոշակային հաշիվների գոյացումը և, որպես դրա հետևանք, Հայաստանի կապիտալի շուկայի զարգացումը: Ֆինանսական շուկաները ԶԼՄ-ների կողմից առավել լուսաբանվող ոլորտներից են, ինչպես նաև հանդիսանում են թերթերի և լրատվական գործակալությունների համար եկամտի խոշորագույն աղբյուր: Արդյունքում ֆինանսական և բիզնես տեղեկատվությունն այսօր կազմում է համաշխարհային լրագրողական արտադրանքի մեկ երրորդը, և մրցակցությունը մեդիաշուկայում տնտեսական ԶԼՄ-ների միջև ուժեղագույններից է: Настоящая диссертационная работа посвящена исследованию становления, развития и нынешнего состояния деловой журналистики независимой Армении, которое охватывает хронологический период с 1991 по 2012гг. В работе предпринята попытка рассмотреть стадии становления и развития деловых медиа Армении в качестве инфраструктуры рынка, оценить ее нынешнюю роль в социально-экономической жизни общества, а также проанализировать путь ее развития в сравнении с другими рынками, где деловая журналистика уже состоялась в качестве рыночной инфрастурктуры, также с теми, где она также находится на стадии развития. Степень научной разработанности темы исследования практически равна нулю и настоящая диссертация является первым исследованием деловой журналистики Армении. Особое значение при написании диссертации имел американский и западноевропейский опыт научной разработанности вопросов деловой журналистики. В первой главе представлена история и нынешняя структура армянского рынка бизнес-СМИ и условия их деятельности. Историю деловой журналистики Армении можно условно разделить на 2 этапа: становления, который включает последнее десятилетие XX в., и развития, который стартовал в конце 1990-х – начале 2000-х и продолжается до настоящего времени. Первый этап характеризуется формированием простейших рыночных инфраструктур и первыми шагами Армении на пути либерализации экономики. Начало второго этапа обусловлено началом приватизации государственной собственности, в результате которого во множестве секторов экономики сформировались монополии, централизация капитала приобрела в стране большие масштабы. И итоге, в течение последнего десятилетия, деловая журналистика Армении развивается, уповая на ограниченное количество секторов, где имеется конкуренция. Сегодня деловые СМИ Армении, в особенности, газеты, сталкиваются с серьезными вызовами по обеспечению собственной рентабельности ввиду небольших рынков сбыта и рекламы, что, в случае деловых СМИ, связано с практическим отсутствием в Армении рынка капитала. Вследствие этого рынок деловых СМИ Армении непривлекателен для иностранных инвесторов, а фактической аудиторией деловых СМИ выступает малочисленное бизнес-сообщество Армении, которое не формирует должного спроса для того, чтобы обусловить тем самым качественное предложение. This thesis is devoted to the study of the emergence, development and current state of business journalism in independent Armenia, which covers the chronological period from 1991 to 2012. This study is an attempt to examine the development of the business media of Armenia as a market infrastructure, to assess its current role in the socio-economic life of society, and to analyze the path of development in comparison to other markets, where business journalism has already taken place as a market infrastructure, as well as those where it is also under development. The degree of elaboration of scientific research topics is almost zero and this dissertation is the first study of business journalism in Armenia. Of particular importance when writing the dissertation was an American and Western European experience of scientific elaboration of questions of business journalism. The first chapter presents the history and current structure of the Armenian market of business media and the conditions of their work. The history of business journalism in Armenia can be divided into two stages: formation, which includes the last decade of XX century and development, which started in the late 1990's - early 2000's and continues to this day. The first stage is characterized by the formation of the simple market infrastructures and the first steps towards the liberalization of Armenian economy. The second phase is due to the beginning of the privatization of state property, which resulted in a number of monopolized sectors and high centralization of capital. Thus, during the last decade, business journalism in Armenia develops, relying on a limited number of competitive sectors. Today, the business media in Armenia, especially newspapers, face serious challenges to ensure their own profitability due to small markets and advertising, which in the case of the business media, is due to the virtual absence of capital market in Armenia. As a consequence, the business media market in Armenia is unattractive to foreign investors, and the actual audience of business media is Armenia’s small business community, which does not form a proper demand to cause thereby quality supply.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Деловая журналистика Армении: сравнительный анализ и перспективы. Business journalism in Armenia: comparative analysis and perspectives.
    Uncontrolled Keywords: Арутюнян Рубен Левонович, Harutyunyan Ruben L.
    Subjects: Literature
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 17 Jan 2017 14:08
    Last Modified: 17 Jan 2017 14:08
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4007

    Actions (login required)

    View Item