Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Ժամանակակից hայ պոեզիան (1990-2005 թթ.)

Հակոբյան, Հասմիկ Խաչիկի (2015) Ժամանակակից hայ պոեզիան (1990-2005 թթ.). PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (208Kb) | Preview

    Abstract

    Ատենախոսությունը բաղկացած է ներածությունից, երեք գլուխներից, որոնք իրենց հերթին բաժանված են ենթագլուխների, ինչպես նաև եզրակացություններից և օգտագործած գրականության ցանկից: Աոաջին «Գեղագիտական ակունքները» գլխում անդրադարձել ենք անկախությանը նախորդած տասնամյակների բանաստեղծական սերունդների և ուղղությունների գեղագիտական և գաղափարական համակարգերին: «Աշխարհակաոուցման մոդելը» վերնագրով երկրորդ գլխում ցույց ենք տվել, թե պատմական տարերային ժամանակը, սոցիալական նոր արժեքային համակարգերը գաղափարական ինչ վերաձևակերպումների են տարել մշակույթն ու գրականությունը: Երրորդ «Բանաստեղծության տարածությունը» վերնագրով գլխում ցույց ենք տվել, որ ժամանակակաոուցման մասով շրջափուլային այս հատվածը նախընթաց փուլի անժամանակային ժամանակի անմիջական իրավահաջորդն է: Խոսքն ու բաոը որպես նախասկիզբ գոյություն, դաոնում են ժամանակային քաոսի հաղթահարման միակ նախադրյալը: ժամանակը բովանդակավորման, տարածական հարթություն երկիր կաոուցելու փորձ է ձեոնարկում: Պետականություն կաոուցելու նպատակով սկսված ինքնորոշման պայքարը (որն անկախության այս շրջափուլի նախասկիզբն է նաև), շուրջ մեկ տասնամյակ հետո պոեզիայի տարածության մեջ կայացման հնարավորություն է ստանում: Աշխատանքի ուսումնասիրության աոարկան անկախության շրջանի պոեզիայի (մամուլ, աոանձին բանաստեղծական ժողովածուներ) համապատկերային դիտարկումն է: Նյութի ուսումնասիրության նպատակն է'ցույց տալ' գեղագիտական, թեմատիկ-գաղափարական ի նչ փոփոխություններ է կրել պոեզիան, զարգացման ի նչ հեոանկարներ ու միտումներ են ուրվագծվում: Ուսումնասիրության խնդիրներն են' պարզել, թե ինչ դերակատարություն են ունեցել բանաստեղծական սերունդներն ու աոանձին բանաստեղծները անկախության պոեզիայի ձևավորման վրա, ինչ փոփոխություններ է կրել նրանց պոեզիան պատմական ժամանակների հետ փոխշփման արդյունքում: В диссертационной работе исследована поэзия, созданная в Армении после провозглашения независимости страны, изучены тенденции ее развития в контексте общего хода истории. В многоплановом разрезе были рассмотрены эстетические концепции и основные вопросы идейного характера. В первой главе работы мы обратились к эстетическим и идейным системам поэтических поколений и течений десятилетий, предшествующих независимости. Возможным единым присутствием поколений и посредством поэтических течений была сделана попытка уточнить и представить существующие эстетические концепции, проанализировать теоретические положения и обоснования поэзии каждого поколения. Чтобы получить более ясную и основательную картину, были проанализированы также сборники стихов, которые, с одной стороны, в определенных чертах отражают эстетику данного поэтического течения или поколения, с другой стороны, дают общее представление о так называемом первоначале поэзии независимости, иными словами, о тех основных тенденциях, которые в дальнейшем обеспечили коекакие продолжения. Во второй главе работы представлены восприятие времени, идейные изме-нения и эстетическая ориентация поэзии независимости. В контексте новых императивов исторического стихийного времени были рассмотрены новые социальные ценностные системы, которые ведут культуру и литературу к новым идейным преобразованиям. В этот цикличный период поэзии независимости выделяющимся и важным наблюдением является возникновение метафоры потопа, которая метко характеризует эпоху. Потоп – борьба старого и нового, повторяющееся возвра-щение времени, которое приводит к чувству заблуждения в реальности, без-временье времени. Время не наполняется смыслом, не утверждается в контексте истории. Настоящее в заблуждении, будущее бесперспективно, впереди конец столетия. Борьба старого и нового в области эстетических форм привносит явление антистиха или антипоэзии, которое утверждается именно благодаря своему сопротивлению, фиксированию явлений по-иному, в другой мере. Антипоэзия это сопротивление принятым нормам поэзии, имеет манифестный характер и реализует четкую целенаправленную программу. The dissertation examines the poetry created in Armenia after independence and its development tendencies in the panorama of the course of history. Both the aesthetic concepts and ideological issues were examined in multidimensional sections. The first chapter of the treatise deals with the aesthetic and ideological systems of the poetry generations and trends of pre-independence decades. Through the possible presence of combined generations and poetry trends, an attempt has been made to specify and present the existing aesthetic concepts and to analyze the theoretical propositions of the poetry of each generation and their validity. In order to have a clearer and well-grounded picture, also those poetry collections are examined which, on the one hand, demonstrate in certain features the aesthetics of the given poetry trend or generation, and, on the other hand, convey concise ideas about the so-called pre-beginning of the independence poetry, in other words - about those main tendencies which later provided certain continuations. The second chapter of the treatise presents the time perception, ideological changes and aesthetic orientation of the poetry of the independence period. In the panorama of the new imperatives of historical spontaneous time, the new social value systems have been considered which led the culture and literature to new ideological reformulations. The start of our reality in 1990 s (martial, blockaded reality, dark and cold winters, public, socio-economic new relations, psychological depression, powerlessness, unpromising future made the mythical structure of world flood. The Flood is a struggle of the new and old, an iterative return of time which causes a feeling of delusion in reality, a timelessness of time. Time does not obtain contents, does not establish itself in the panorama of history. The present is bewildered, the future is unpromising and with limiting end of century. Placing as the primary issue the problem of self existence, the poetry reformulates previous ideological orientation, the choice of topics, new criteria’s' and ideals' definition. As the performer of public functions filled with factual material the poetry is featured especially in the poetry of the first years of independence.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Uncontrolled Keywords: Акопян Асмик Хачиковна, Hakobyan Hasmik
    Subjects: Literature
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 30 Jan 2017 15:37
    Last Modified: 30 Jan 2017 15:37
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4112

    Actions (login required)

    View Item