Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Կրթության և տնտեսական զարգացման փոխադարձ կապը Իրանում

Մուհամադ Ռեզա, Սադեհ Մեյմանդի (2014) Կրթության և տնտեսական զարգացման փոխադարձ կապը Իրանում. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (342Kb) | Preview

    Abstract

    Կրթությունը կարևոր դերակատարում ունի տնտեսական զարգացման գործում: Տնտեսական աճի շատ տեսություններ, որոնք էմպիրիկորեն վերլուծել են հիմնահարցը, աներկμայորեն և հետաքրքիր ձևով վկայում են, որ գոյություն ունի սերտ կապ տնտեսական աճի արդյունքների և կրթության միջև: Օրինակ, Սոլոուն (1985) ապացուցել է, որ ազգային եկամտի փոփոխությունները պայմանավորված են ազգաμնակչության մտավոր և ֆիզիկական կարողությունների փոփոխություններով: Բեքերն (1966) իր մարդկային կապիտալի տեսության մեջ հավաստում է, որ կրթահամակարգը աշխատողներին ուսուցանում է արժեքավոր ունակություններ, արդյունքում հասցնելով նրանց տնտեսապես շահավետ դիրքերի: Բլայնի (1991) կարծիքով ֆիզիկական և նյութական կապիտալը չի կարող արդյունավետորեն օգտագործվել, եթե հասարակության մեջ տեխնիկական գիտելիքները, հմտությունները, ոչ նյութական լծակները առկա չեն: Հարբիսոնի (1973), Կուզնեցի (1966), Բեքերի (1975), Կոնդրիքի (1980) և այլոց ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ կրթության մեջ ներդրումների հարաբերականորեն արագ մեծացումը երկրի տնտեսական աճի երաշխավորման առավել կարևոր գործոններից է: Այս ուսումնասիրությունները պարզորոշում են, որ կրթության մեջ ներդրումների յուրաքանչյուր դոլարը նույնիսկ ազգային եկամուտն ավելելացնում է ավելի մեծ չափով, քան ճանապարհների, ամμարտակների, գործարանների և այլ կապիտալային μարիքների մեջ ներդրումները: Նորդասական տնտեսագետ Թիոնենը (1982) համոզված է, որ անհատների ունակություններն ու որակավորումը տնտեսական արժեք ունեն այնքանով, որքանով արդյունավետ են արտադրական գործընթացում: Նա նշում է, որ ավելի շատ կրթված մարդկանցով երկիրը կարող է արտադրել ավելին, քան միայն կապիտալային ապրանքները և հումքը: Ավելին, նա կարող է μարիքները շուկա հասցնել ավելի արագ, քան պակաս կրթված բնակչությամբ երկիրը: Այդ պատճառով, հասարակությունը պետք է գնահատի իր կրթված անդամներին, փորձագետներին և մտավորականներին Ֆրեդրիկ Հարբիսոնը (1973) այն հետազոտողներից է, ով համոզված է, որ մարդկային ռեսուրսները երկրի հարստության հենասյունն են: Նա պնդում է, որ եթե երկիրը չի կարողանում μարելավել իր ժողովրդի հմտություններն ու գիտելիքները, չի էլ կարողանա արդյունավետորեն զարգացնել ազգային տնտեսությունը: Դրան հակառակ, եթե երկիրը կարողանա հասնել ավելի արտադրողական աշխատանքի, կարող է իրականացնել ցանկացած տեսակի բարելավում: Экономическое развитие базируется в основном на росте ВВП, что обеспечивается эффективным использованием ресурсов хозяйственной деятельности и одновременно повышением степени потребностей товарно-материальных ценностей и предлагаемых услуг сервиса. Государства стремятся к выявлению путей эффективной инвестиции в процесс развития человеческих ресурсов, тем самим оценивая взаимосвязь расходов на образование и экономического роста на ближайшую перспективу. С этой точки зрения становится актуальным оценка в взаимосвязи образования и экономического развития в Исламской Республике Иран, поскольку исходя из четвертого плана програмного развития экономики страны, уже в 2025 году Иран должен представиться как развитая страна со своими передовыми экономическими, научными, технологическими позициями в регионе, с одновременным укреплением принципов исламского мировозрения и расширения широких кругов международных отношений. Всему этому можно достичь ориентироваясь на наукоемкие и образовательные пути развития в нынешнем веке. Во многих странах мира, особенно в развивающихся обоснованное бюджетирование расходов на образование становится крайне необходимым. Инвестирование в образовательные услуги становится актуальным, поскольку оно обеспечивает дальнейшее стабильное развитие экономики, улучшает стандарты качества жизнедеятельности населения и социального страхования. Особенно ярко это стало выражаться в 20-ом веке, после Второй мировой войны, когда среди приоритетов развития предлагаемых услуг населению образование заняло ведущие позиции. Вместе с тем, быстрый рост расходов на образование в разных уровнях привело к необходимости реальной оценки возмещения стоимости подобных услуг и тем самым потребовала от стран применение научных подходов к измерению эффективности израсходования ресурсов в образовательном процессе. С развитием среднего и профессионального образования большее внимание уделяется начальному и всеобщему образованию, что по рекомендациям международных организаций должно быть обязательным и бесплатным для населения, исходя из защиты прав человека. Economic growth is a process the main basis of which is the growth of GDP. The growth planning is done with the aim to equip with facilities and natural resources to produce more required commodities and services. The government should find a serious solution for the human resources in education and the costs related to that under the title of investment and should consider this in the economic development plans and the prospective plan as an important section. This point should be considered that based on the basics of the fourth development plan and Islamic Republic Prospective in the horizon of 2025 Iran will be a developed country with the first economic, scientific and technological position in the region, with Islamic identity, inspiring in the Islamic world and through fruitful and effective interaction in international relationships. This can only be achieved through planning in education based on knowledge- orientation in the present age. In many countries worldwide, especially in developing ones, education budget is of high importance. Investing in education is essential, since it provides for the growth and the development of a constant economy, the improvement of the standards of living and welfare of the society, as well as equal opportunities of engagement and the distribution of social justice. Since such service had extraordinary privileges of which the society had been aware, the demand for education increased in the twentieth century especially after the Second World War. Because of such an increasing demand along with a quick growth in educational costs in various levels, it is necessary that all countries make appropriate decisions and plan precise programs for the output production of such precious service. All countries must also try extensively to exploit their resources to achieve this goal through scientific and reasonable methods. In order to materialize the primary education, and in some countries the secondary education, for all people, the parent education is considered as a part of human rights; therefore, international organizations recommend all developing countries that primary education be compulsory and free. Having a high school diploma is a necessary condition to enter the work market in many developing countries.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Взаимосвязь образования и экономического развития в Иране. The relationship between education and economic development in Iran.
    Uncontrolled Keywords: Мухамад Реза Саде Мейманди, Mohammad Reza Sadeh Meymandi
    Subjects: Economy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 15 Feb 2017 15:44
    Last Modified: 21 Feb 2017 10:21
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4181

    Actions (login required)

    View Item