Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Գրական տարրական գիտելիքները որպես կրտսեր դպրոցականի ընթերցողական կարողության ձևավորման հիմք

Սիմոնյան, Վարդիթեր Վլադիմիրի (2014) Գրական տարրական գիտելիքները որպես կրտսեր դպրոցականի ընթերցողական կարողության ձևավորման հիմք. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (724Kb) | Preview

    Abstract

    Հետազոտության արդիականությունը պայմանավորված է մի կողմից մեր երկիրը քաղաքական, համաշխարհային սոցիալ-տնտեսական գործընթացների հարահոսում մշտապես մրցունակ պահելու համար μազմակողմանիորեն զարգացած, բազմամշակույթ, գրագետ, μարձր ընթերցողական կարողությամբ և ցկյանս կրթվող անձ դաստիարակելու կենսական պահանջով, մյուս կողմից՝ տարրական դպրոցում նշված կարողությունների և որակների ձևավորմանը միտված մեթոդական համակարգի անհամապատասխանությամμ և անկատարությամբ։ Հետազոտության նպատակը կրտսեր դպրոցականների ընթերցողական կարողության զարգացմանը նպաստող մեթոդական համակարգի կատարելագործումն է և նրա փորձարկումը մայրենիի դասերի ընթացքում։ Հետազոտության օբյեկտը տարրական դասարաններում մայրենիի դասերին ընթերցված ստեղծագործությունների շուրջ կատարվող բնագրի գրական μա- ղադրիչների (գաղափար, ենթատեքստ, կերպարներ, պատճառահետևանքային կապեր և այլն) ըմμռնման, յուրացման և կշռադատման մեթոդների համակարգն է։ Հետազոտության առարկան մայրենիի դասի ժամանակ ընթերցողական կարողության ձևավորմանը նպաստող գրական տարրական գիտելիքների ուսումնասիրման մեթոդական գործընթացն է։ Տարրական դասարաններում մայրենիի դասի ժամանակ կարդացած բնագրի շուրջ կատարվող աշխատանքը կնպաստի կրտսեր դպրոցականների կարդալու պահանջմունքի առաջացմանը, ընթերցողական կարողության ձևավորմանը, ընթերցասիրության դաստիարակմանը, մտահորիզոնի ընդլայնմանն ու արժեհամակարգի ամμողջացմանը, եթե՝ կարդացած նյութի շուրջ տարվող աշխատանքի ընթացքում գրական տարրական գիտելիքների ձեռքμերման և այդ ճանապարհով ստեղծագործության մեջ ներկայացված իրադրությունների, կերպարների, երևույթների, գաղափարների, ենթատեքստի համակողմանի վերլուծությունը դառնա մայրենիի դասի գերխնդիր, այդ գործընթացն իրականացվի անձնակողմնորոշիչ, աշակերտակենտրոն մոտեցման հիման վրա՝ հաշվի առնելով սովորողների տարիքային առանձնահատկությունները, ճանաչողական հետաքրքրություններն ու պահանջմունքները, մայրենիի դասի ընթերցանության բաղադրամասի շուրջ իրականացվող աշխատանքը դիտվի որպես կրտսեր դպրոցականների ընթերցողական կարողության զարգացման գործոն և կարդալու պահանջմունքի բավարարման միջոց։ Сегодня, как никогда, образование оценивается как фундаментальная, жизненно важная ценность, а на мировом рынке главным условием эффективной конкуренции считается уровень образованности общества со своими ценностями. Одновременно “образованность”, в качестве дескриптора личности, общества, государства, приобрела совсем другие качественные свойства. При обучении поколений в условиях беспрецедентного развития информационных технологий, более того, современные системы продвинуто развитых или развивающихся стран в области образования всерьез обеспокоены функциональной грамотностью, при этом, границы понятия грамотности расширяются изо дня в день, включая множественные элементы, среди которых чтение имеет свое особое место. При квалификации грамотности оно является “ключом века”, источником приобретения постоянных национальных и общечеловеческих ценностей. В обучении поколений сегодня все обеспокоены и встревожены спадом интереса в отношении чтения у школьников, причина которого обусловнена обольщениями молодого поколения (и не только). Все меньше рассматриваются методы формирования навыков чтения, все меньше значимости предается отсутствию навыков чтения и потребности в чтении. Безусловно, что каждая потребность рождается в человеке и рождается под воздействием разных факторов. Потребность в чтении должна рождаться с первых моментов обучения к чтению. То есть, сперва должна формироваться и развиваться потребность ребенка в чтении, затем только он должен учиться читать. Currently, as ever, the education is assessed as fundamental and vital value, and in global market the main condition of efficient competition is the educational level of societies with their values. At the same time “education”, as a weapon of an individual, a society, a country, has acquired quite different qualitative features. Due to the unprecedented development of information technology the modern systems of the developed or developing countries, that are interested in the functional education of the generation, are seriously agitated by the functional literacy of the societies, moreover, borders of literacy concept are being extended including multi component elements, in which reading has its unique place. It is the “century key” of the literacy qualification, the source of acquiring national and universal values. Today each person deeply interested in generation literacy is concerned and worried about the decrease of interest of students in reading, which is explained by the fact, that the younger generation is less attracted by reading (and not only). The methods of formulating reading abilities are less reviewed and the dimension of reading ability and even the absence of it are less considered.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Элементарные литературные знания как основа формирования навыков чтения у младших школьников. An elementary literary knowledge as the basis of the junior student’s reading ability.
    Uncontrolled Keywords: Симонян Вардитер Владимировна, Simonyan Varditer Vladimir
    Subjects: Pedagogy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 03 Mar 2017 16:36
    Last Modified: 06 Mar 2017 10:22
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4232

    Actions (login required)

    View Item