Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Մասնագիտական կրթական ծրագրերի կատարելագործումը աշխատաշուկայի պահանջների հաշվառմամբ

Մաթևոսյան, Մարգարիտ Մնացականի (2015) Մասնագիտական կրթական ծրագրերի կատարելագործումը աշխատաշուկայի պահանջների հաշվառմամբ. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (611Kb)

    Abstract

    Աշխատաշուկայի ուսումնասիրության արդյունքների վերլուծությունը, բնակչության զբաղվածության պարբերական դիտարկումը էապես կարևորվում է աշխատաշուկայում պահանջարկ և մեծ վարկանիշ ունեցող որակյալ մասնագետների պատրաստման հարցում: Հիմնախնդիրն այսօրինակ մոտեցմամբ են դիտարկվում գրեթե բոլոր երկրներում` հաշվի առնելով երկրի և կրթության համակարգի զարգացման միտումներն ու տեմպերը, կրթության բովանդակության արդիականացման ու ուսուցման գործընթացում ժամանակակից մանկավարժական տեխնոլոգիաների ներդրման անհրաժեշտությունը, ինչպես նաև` կրթության համակարգի բարեփոխումների մի շարք առանձնահատկություններ: Հայաստանի Հանրապետության (ՀՀ) հետագա բնականոն զարգացման ռազմավարության առաջնահերթությունը պայմանավորված է գիտելիքահենք տնտեսությամբ, որի կայուն զարգացման համար անհրաժեշտ է լուծել աշխատաշուկայի պահանջներին բավարարող բարձրորակ և մրցունակ մասնագետների պատրաստման հիմնախնդիրը: Արդի պայմաններում թույլ է մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների (ՄՈՒՀ) և գործատուների կապը: Հաճախ գործատուները չեն կարողանում հստակ ձևակերպել մասնագետներին անհրաժեշտ որակական բնութագրերը, հաճախ էլ դրանք անտեսվում են ՄՈՒՀ-ի կողմից: Արդյունքում, ՄՈՒՀ-ի թողարկած մասնագետները մասնագիտական անհրաժեշտ որակների բացակայության պատճառով պահանջված չեն աշխատաշուկայում: Հիշյալ հակասության պատճառով ծագում են մասնագետներին աշխատաշուկայի կողմից ներկայացվող պահանջների ուսումնասիրության արդյունքներով պայմանավորված ՄՈՒՀ-ի կրթական ծրագրերի բովանդակության` ըստ էության բարեփոխումների, մասնագետներին ներկայացվող պահանջները կրթական ծրագրերում արտահայտելու մանկավարժական հիմունքների և գործընթացի կազմակերպական-մանկավարժական մոդելի մշակման անրաժեշտություն: Այդ գործընթացը ենթադրում է աշխատաշուկայի հստակ պահանջներին համապատասխան ըստ մասնագիտական կրթության մակարդակների և մասնագիտությունների կրթական վերջնարդյունքների ձևակերպում, որի հիմքում պետք է դրվեն մասնագիտությունների գործառնային վերլուծության արդյունքները, աշխատաշուկայի կողմից մասնագիտական կրթության տվյալ մակարդակին ներկայացվող պահանջների համալիրը և անձի կրթական պահանջմունքները: Анализ исследований рынка труда констатирует факт о том, что существует определенное несоответствие уровня выпускников системы профессионального образования с требованиями рынке труда. Выпускники учреждений системы профессионального образования вследствие отсутствия необходимых качеств не востребованы на рынке труда. В результате возникает необходимость модернизировать образовательные программы профессиональных учебных заведений, предъявлять специалистам четкие требования, отраженных в образовательных стандартах и программах, а также разработать организационно-педагогическую модель педагогического процесса. Этот процесс предполагает сформулировать образовательные результаты по уровню профессионального образования и профессий в соответствии с четкими требованиями рынка труда. В его основе должны быть положены результаты функционального анализа профессий, комплекс требований, предъявляемых с стороны рынка труда к данному уровню профессионального образования и образовательные потребности личности. Разработка научно-педагогической модели подготовки, переподготовки, повышения квалификации и усовершенствования дополнительных профессиональных программ, с учетом требований рынка труда и требований работодателей. изучить опыт разработки, внедрения и совершенствования образовательных программ в профессиональных учебных заведениях в экономически развитых странах, в странах СНГ, а также опыт разработки, внедрения и совершенствования данных программ с учетом требований рынка труда; исследовать политику рынка труда в РА и выяснить состояние спроса и предложения специалистов с точки зрения их качественных характеристик; проанализировать современные концептуальные положения разработки образовательных программ и научно обосновать необходимость включения требований работодателей и рынка труда в профессиональные образовательные программы; раскрыть и аналитически рассмотреть особенности формирования и совершенствования профессиональных образовательных программ в РА; Разработать в процессе модернизации и совершенствования профессиональных образовательных программ организационно-педагогическую модель учета образовательных потребностей личности в соответствии с общественным нуждам и требованиям рынка труда. The analysis of labor market research establishes the fact that there is a certain level of inconsistency between the graduates of vocational education with the requirements of the labor market. The graduates of vocational education system due to lack of necessary qualities are not in demand in the labor market. As a result, there is a need to modernize the educational programs of vocational schools, to lay claims clear requirements to professionals reflected in educational standards and programs, and to develop organizational and pedagogical model of the pedagogical process. This process involves formulating educational outcomes in terms of vocational education and professions in accordance with the clear requirements of the labor market. The results of the functional analysis of occupations should lie in the basis, the complex requirements from the labor market to that level of vocational training and educational needs of the individual. The aim of the research. The research develops the scientific and pedagogical model of training, retraining, advanced training and additional professional improvement programs to meet the requirements of the labor market and the requirements of employers. examine the experience of developing, implementing and improving educational programs in vocational schools in economically developed countries, in the CIS countries, as well as тхе experience in the development, implementation and improvement of these programs to meet the requirements of the labor market; investigate the labor market policy in Armenia and see the status of supply and demand of specialists in terms of their quality characteristics; analyze the current situation of the conceptual development of educational programs and research to justify the need to include the requirements of employers and the labor market in professional education programs; open and analytically examine the features of formation and improvement of professional educational programs in Armenia; develop the organizational and pedagogical model in the process of modernization and improvement of professional educational programs taking into account education needs of the individual in accordance with social needs and requirements of the labor market.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Совершенствование профессиональных образовательных программ с учетом требований рынка труда. Improving vocational education programs to meet the requirements of the labor market.
    Uncontrolled Keywords: Матевосян Маргарит Мнацакановна, Matevosyan Margari Mnatsak
    Subjects: Pedagogy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 09 Mar 2017 13:14
    Last Modified: 09 Mar 2017 13:14
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4244

    Actions (login required)

    View Item