Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Վազգեն Առաջինը մանկավարժ

Հայրապետյան, Լուսինե Խաչատուրի (2014) Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Վազգեն Առաջինը մանկավարժ. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (680Kb) | Preview

    Abstract

    Հայ ժողովրդի պատմության մեջ 19-րդ դարի երկրորդ և 20-րդ դարի առաջին տասնամյակներն արձանագրեցին արևմտյան հատվածում իրականացված թուրքական հայաջինջ և եղեռնագործ ժամանակներ, որոնք լեցուն էին հայ մտավորականների, վառ անհատականությունների կորուստների անթվարկելի հիշատակություններով, նաև` մազապուրծ եղած հայերի աշխարհասփյուռ շառավիղներով, ովքեր օտար ափերում փորձեցին հառնել փյունիկի պես, կերտել հայրենիքի նոր տեսլականը: Հայերի հանդեպ բնաջինջ քաղաքականությունը, ցավոք, շարունակվում էր նաև Մայր Հայաստանում` ստալինյան անհատապաշտության ընթացքում` ստանալով աքսորի, գաղափարական μռնությունների, գաղափարախոսական անազատությունների տեսք: Հայաստանը երկփեղկված էր: Նրան միավորողը վիշտն էր, պետականության կորուստը, ցավագին անկումը: Որքան էլ զարմանալի թվա, այս խառնակ ժամանակների մեջ ծնվեցին հարատևման հույս դարձած անհատականություններ, որոնց շնորհիվ հայ ժողովուրդը, թեև` կիսված հողով, ամμողջական մնաց իր անպարտելիության հավատի մեջ: Նման հուսաբեր ծնունդներից էր հեռավոր Ռումինիայի Բուխարեստ քաղաքում լույս աշխարհ եկած Լևոն-Կարապետ Պալճյանը, հետագայում` Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Վազգեն Առաջինը, որի հարուստ ու բեղմնավոր հասարակական-կրթամշակութային գործունեության ընթացքը սկսվեց Ռումինիայի հայկական գաղթօջախում ազգապահպան ծրագրեր իրականացնելով, շարունակվեց հայրենիքում` հոգևոր վերելքի μարձունքներ նվաճած, ամփոփվեց հայ ժողովրդի վերազարթոնքի ժամանակաշրջանով` դառնալով գալիք սերունդների համար հայրենասիրության օրինակ ու կերպ: Նա սերնդակիցն էր թուրքական հայահալած քաղաքականության բնաջինջ ժամանակների, ժառանգն էր արյունոտ յաթաղանից մազապուրծ եղած հայ ընտանիքի, որդին էր վշտակիր ժողովրդի, որը ծանր ժամանակներ էր հաղթահարում` իր ապագայի վառ տեսիլքները սերունդներին կտակելով: Времена национального духовного подъема, восстановления государственности, создания свободной и независимой страны в 20-ом веке дали нам исключительную возможность перелистать страницы не далекого исторического прошлого, по новому переоценить и выявить деятельность национальной церкви, имеющей миссию сохранения армянства в трудные времена, и ее высокопоставленного слуги-Патриарха Всех Армян и Католикоса Вазгена Первого. Мы уделили особое внимание одной области многообразной деятельности 130-го главы престола Просветителя – педагогической, анализ которой в новом свете открывает нам Патриарха. Исследование мирского и духовного этапов педагогической деятельности Католикоса Всех Армян Вазгена Первого, его взгляды и подходы о воспитании и обучении, анализ педагогических взглядов в научно-философских, психологических, публицистических материалах Патриарха, его деятельность по созданию учебников представляют Католикоса, занимающегося педагогической деятельностью с 19 лет до конца его земной жизни, как педагога, обосновывают современность его богатого педагогического наследия. Actuality of the work. The 20-th century which sometimes is referred to as the spiritual rebirth of the Armenian nation, regaining of its statehood and building of an independent country has provided us with an exclusive opportunity to reveal and revalue the role of the Armenian Apostolic Church and basically the unique role of Catholicos of All Armenians Vazgen I and pedagogical activity whose primary mission was preservation of Armenian national identity and national values. Vazgen I has been greatly appreciated for his all-embracing and efficient activites in a variety of spheres. Scientific novelty of the research. In our research we have tried to reveal and represent all the vectors of pedagogical activities of Vazgen I. The research covers the study of secular and spiritual periods of his pedagogical activities, his approaches to teaching and educational issues. The consideration of his pedagogical ideas, attitudes in the philosophical, psychological and social publications are at the core of our research. The research has been the first attempt to carry out a comprehensive study of a series of educational programmes put forward by Vazgen I that aimed at improving the content of education of Gevorgyan Theological seminary. To accomplish the research we have studied extensive data, different sources and archival documents that have been used for the first time and have helped us to reveal the indispensable role of Vazgen I as a pedagog.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Католикос всех армян Вазген Первый педагог. Catholicos of all Armenians Vazgen I as a pedagog.
    Uncontrolled Keywords: Айрапетян Лусине Хачатуровна, Hayrapetyan Lusine Kh.
    Subjects: Pedagogy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 09 Mar 2017 15:20
    Last Modified: 10 Mar 2017 10:08
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4252

    Actions (login required)

    View Item