Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Վիրահայ դպրոցի պատմությունը 7-րդ դարից մինչև 20-րդ դարի սկիզբը

Գևորգյան, Պարգև Հովհաննեսի (2012) Վիրահայ դպրոցի պատմությունը 7-րդ դարից մինչև 20-րդ դարի սկիզբը. Doctor of Sciences thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (535Kb) | Preview

    Abstract

    В исторической судьбе армянского народа, одного из древнейших этносов мира, было много драматических, трагических и кошмарных страниц. Находившаяся на рубеже двух миров, двух частей света Европы и Азии, бывшая некогда одной из могущественных стран древнего Востока, Армения была ареной бесконечных битв и нашествий. Одних завоевателей сменяли другие. Смерчем и ураганом проносились над страной гунны, персы, византийцы, сельджуки, монголы, османы. Едва народ успевал опомниться от одной опустошительной грозы, как надвигалась новая и снова разрушались села, города, разрушалась культура, гибли трудящиеся армяне." Ограбленные и обездоленные массы армян вынуждены были покинуть свою древнюю родину, скитаться в чужих краях в поисках работы и хлеба. Странническая жизнь становится одной из характернейших черт жизни части армянского народа. Вместе с тем, как указывает А.К.Дживелегов "свободолюбивый дух и высокое национальное сознание позволили армянскому народу отстоять и сохранить свою национальность, свой язык и обычаи, пронести сквозь все испытания истории свою многовековую духовную и материальную культуру. В силу исторических обстоятельств (многочисленные нашествия, войны, потеря государственности) определённая масса армян с древних времён обосновывается в Грузии, продолжая культурную жизнь. Эти массы армян, не теряя национального самосознания, активно участвовали в формировании культурного комплекса гостеприимного братского народа и одновременно развивали свою национальную культуру, школу и педагогическую мысль. Имеющая многотысячелетнюю историю армянская школа является неотъемлемой составной частью богатого многовекового культурного наследия армянского народа. Поэтому изучение истории армянской школы очень важно не только для решения насущных задач новой национальной школы, но и в контексте создания целостной истории армянского этноса. Հայկական դպրոցի պատմության ուսումնասիրությունը շատ կարևոր է ոչ միայն նոր ազգային դպրոցի հրատապ խնդիրների լուծման համար, այլև հայ էթնոսի ամբողջական պատմությունը ստեղծելու համատեքստում: Այս տեսակետից շատ արդիական է վիրահայ դպրոցի առաջացման և զարգացման ամբողջական պատմության կերտումը' հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ այսօր վիրահայությունը ունի ազգային դպրոցի, մշակույթի, լեզվի և դավանանքի պահպանման լրջագույն խնդիր: Հավաստի սկզբնաղբյուրների, հարուստ փաստագրական և արխիվային նյութերի պատմա-մշակութային և գիտա- մանկավարժական ուսումնասիրման հիման վրա ցույց տալ Վրաստանում 7-րդ դարից մինչև 20-րդ դարի սկիզբը հայկական դպրոցի զարգացման պայմանները և ուղիները, բացահայտել ուսուցման և դաստիարակության այն արդյունավետ սկզբունքները, մեթոդները և ձևերը, որոնք նաև այսօր կարելի է ստեղծագործաբար օգտագործել ժամանակակից հայկական դպրոցում: Հետազոտության գիտական նորույթը այն է, որ վիրահայ դպրոցի պատմությունը առաջին անգամ ենթարկվում է ամբոջղական գիտական, պատմա-մանկավարժական վերլուծության և ընդհանրացման, առաջին անգամ վիրահայ դպրոցի հարցերը լուսաբանվում են հայերեն, վրացերեն և ռուսերեն' աղբյուրների ուսումնասիրության հիման վրա: Սույն հետազոտությունը նպաստելու է նոր ազգային դպրոցի մանկավարժական հիմունքների մշակմանը, ինչպես նաև հայ մանկավարժական մտքի հետագա զարգացմանը: նյութերը կօժանդակեն ժամանակակից հայ ուսուցիչների մանկավարժական վարպետության կատարելագործմանը, հայ և վրաց ժողովուրդների փոխըմբռնման խորացմանը և հայ-վրացական մշակութային-մանկավարժական կապերի զարգացմանը: Ներածության մեջ հիմնավորված է հետազոտության արդիականությունը, ձևակերպված են ատենախոսական աշխատանքի նպատակը և խնդիրները, ներկայացված են հետազոտության գիտական նորույթը, տեսական և գործնական նշանակությունը, պաշտպանության ներկայացվող դրույթները: Առաջին գլխում շարադրվում է հայկական դպրոցի սաղմնավորումը Վրաստանում' սկսած 7-րդ դարի սկզբից և հայ-վրացական մանկավարժական կապերի զարգացումը: The study of the Armenian school’s history is very important not only for solving national schools' urgent problems, but also for creating the whole historical background of the Armenian ethnos. From this point of view the creation of Georgia’s Armenian schools' formation’s and development’s total history is very actual, taking into account the circumstance, that today the Armenians in Georgia have serious problem for maintaining national school, culture, language and religion. To show the Armenian school’s developing conditions and ways in Georgia from the 7th century up to the beginning of the 20th century according reliable sources, reach documentary and archival materials' historical-cultural and scientific-pedagogical exploration, to reveal teaching and education’s productive principles, methods and ways, which also can be used in modern Armenian schools. The scientific novelty of the research consists in, that Georgia’s Armenian schools' history submitted to scientific, historical-pedagogical analysis and generalization for the first time, the problems of the Armenian schools in Georgia enlightened in Armenian, Georgian and Russian according to the sources' research. The present research will accomplish the serious runout, which exist in the historiography of the Armenian Pedagogy. The present research will promote new national school’s pedagogical principles' development, and also for the further development of the pedagogical idea The themes of the dissertation will contribute the modern Armenian teachers' pedagogical skills' perfection, Armenians and Georgians mutual understanding’s deepening and Armenian- Georgian cultural-pedagogical relations' development. The dissertation consists of introduction, four chapters, general conclusions, appendixes and reference list. Concerning to dissertation one monograph and twelve articles are published. In the Introduction is given reason for the modernity of the research, are formulated the purpose and problems of the dissertation, are presented the scientific novelty of the research, the theoretical and practical meaning, the theses presented to the defense.

    Item Type: Thesis (Doctor of Sciences)
    Additional Information: Վիրահայ դպրոցի պատմությունը 7-րդ դարից մինչև 20-րդ դարի սկիզբը: The history of the Armenian schools in Georgia from the 7th century up to the beginning of the 20th century.
    Uncontrolled Keywords: Գևորգյան Պարգև Հովհաննեսի, Gevorgyan Pargev Hovhannes
    Subjects: Pedagogy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 23 Mar 2017 12:34
    Last Modified: 23 Mar 2017 12:34
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4356

    Actions (login required)

    View Item