Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

ՄԻԱՎ/ՁԻԱՀ-ի մասին գիտելիքների իմացության կարևորությունը հանրակրթական դպրոցում որպես դրա կանխարգելման կարևոր միջոց

Նասիլյան, Տաթևիկ Մուշեղի (2014) ՄԻԱՎ/ՁԻԱՀ-ի մասին գիտելիքների իմացության կարևորությունը հանրակրթական դպրոցում որպես դրա կանխարգելման կարևոր միջոց. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (661Kb) | Preview

    Abstract

    Այսօր ՄԻԱՎ/ՁԻԱՀ-ը (մարդու իմունային անբավարարության վիրուս, ձեռքբերովի իմունային անբավարարության համախտանիշ) լուրջ սպառնալիք է աշխարհի ողջ բնակչության համար, սպառնալիք նրա համընդհանուր սոցիալական, տնտեսական և քաղաքական բարեկեցությանը և միլիոնավոր մարդկանց առողջությանը: Երբ ավելի քան քառորդ դար առաջ ՁԻԱՀ-ը գուժեց իր գոյությունը, քչերը կարող էին կանխատեսել, թե ինչ արագությամբ կզարգանա համաճարակը: ՁԻԱՀ-ով առաջին հիվանդը գրանցվել է 1981թ., իսկ արդեն 2012թ. դրությամբ աշխարհում կա մոտ 35,3 մլն ՄԻԱՎ-ով ապրող մարդ: Համաճարակն արդեն խլել է ավելի քան 22 մլն մարդկային կյանք: ՄԻԱՎ/ՁԻԱՀ-ի խնդիրն արդիական է նաև մեր հանրապետության համար: 1988թ.֊ից մինչև 2014թ. փետրվարի 28-ը «-ում գրանցվել է ՄԻԱՎ վարակի 1649 դեպք: ՄԻԱՎ-ով վարակվածների զգալի մեծամասնությունը (72,4%) 20-39 տարիքային խմբում է: Բժշկագիտության զարգացման արդի փուլում, երբ դեռևս ՄԻԱՎ վարակի արմատական բուժում չի գտնվել, պայքարի գլխավոր ուղղությունը շարունակում է մնալ կանխարգելումը, որի համընդհանուր ճանաչում ունեցող ուղղություններն են' բնակչությանը ՄԻԱՎ/ՁԻԱՀ-ի վերաբերյալ տեղեկատվության տրամադրում, կանխարգելման միջոցների մատուցում ու դրանց օգտագործման հմտությունների ուսուցանում, անվտանգ վարքագծի ձևավորում: Միայն սեփական առողջության և վարքագծի նկատմամբ մարդկանց գիտակցված և պատասխանատու վերաբերմունքի դեպքում է հնարավոր ՄԻԱՎ-ի տարածումը էապես սահմանափակել, իսկ բնակչության որոշ խմբերի շրջանում անգամ կասեցնել: Բազմաթիվ երկրների, նաև Հայաստանի փորձը ցույց է տալիս, որ նպատակաուղղված, համալիր միջոցառումների շնորհիվ հնարավոր է կասեցնել համաճարակի զարգացումը, հասնել ՄԻԱՎ-ի տարածման տեմպերի նվազեցման: ՄԻԱՎ վարակի կանխարգելման հիմնահարցերի ուսումնասիրությամբ զբաղվել են մի շարք հայ և ռուս գիտնականներ, բժիշկներ, մանկավարժներ (Ս.Գրիգորյան, Ռ.Օհանյան, Ա.Պապոյան, Ժ.Պետրոսյան, Լ.Շահբազյան, Մ.Հարությունյան, Լ.Ալեքսանյան, Ն.Թորոսյան, Մ.Մուրադյան, Ս.Զուհուրյան, Վ.Բիկովա, Կ.Գուրևիչ, Լ.Շիպիցինա, Վ.Ռադիոնով, Մ.Ստուպնիցկայա և այլոք): Сегодня ВИЧ/СПИД является серьезной угрозой для населения всей планеты. Проблема ВИЧ/СПИДа актуальна и для нашей страны. На современном этапе развития медицины, когда радикальное лечение ВИЧ-инфекции еще не найдено, профилактика остается основным направлением в борьбе с ВИЧ-инфекцией. Во всем мире подростки и молодежь считаются ВИЧ-уязвимыми, вследствие их небезопасного сексуального поведения, употребления наркотиков и в связи с недоступностью информации и услуг по профилактике ВИЧ/СПИДа. Уязвимость подростков и молодежи по ВИЧ/СПИДу можно снизить, вооружая их соответствующими знаниями и развивая навыки, направленные на формирование ответственного поведения, ориентированного на здоровый образ жизни и противостояния давлению, при принятии сбалансированного решения. Все это предпочтительно начинать в школьном возрасте. Именно этим обусловлены важность и актуальность темы диссертации. Исследовать учебно-воспитательную работу по профилактике и образованию по вопросам ВИЧ/СПИДа, проводимую в школьной образовательной системе. На основе теоретического и практического анализа обосновать необходимость формирования знаний по ВИЧ/СПИДе в учебно- воспитательном процессе как важного фактора профилактики ВИЧ/СПИДа, с учетом национальных особенностей, моральных ценностей, предлагая новые методы и средства обучения, включая в данную деятельность также социальную структуру «семья». В работе был проведён социально-психологический, медицинский и педагогический анализ проблем по профилактике ВИЧ/СПИДа у школьников. Были выявлены основные факторы, препятствующие профилактике ВИЧ/СПИДа (социально-экономические условия, утеря национальных и моральных ценностей, девиантное поведение детей, ослабление связи семья- школа и т.д.). Nowadays HIV/AIDS is considered to be a serious threat to the whole world. HIV/AIDS problem is actual for our country as well. At the present stage of the medical science development, when a radical treatment of HIV hasn’t been found yet, the main direction of struggle against HIV/AIDS still remains its prevention. Young people and adolescents throughout the world remain vulnerable to HIV infection due to their unsafe sexual behaviour, injecting drug use, as well as lack of access to services on HIV/AIDS prevention and information. It is possible to reduce the vulnerability of young people and adolescents to HIV providing them with relevant knowledge, ensuring their adherence to healthy life style, building their skills to resist peer pressure and making balanced decisions. All that is preferably to implement among the school-age children, by which the importance and relevance of the dissertation’s theme are preconditioned. Investigate the real state in our educational system related to HIV/AIDS prevention on the base of theoretical and practical analysis, to substantiate the necessity of providing HIV/AIDS knowledge in the school educational process as an important element of HIV prevention, considering the national peculiarities, moral values, offering new educational methods and means, involving into the process the “family” social structure. The research presents psycho-social and pedagogical analyses of the problem related to HIV prevention among school children. The key factors impeding HIV prevention have been revealed (social and economic conditions, loss of national and moral values, deviant behaviour of children, weakening collaboration between family and school, etc.). It is justified that teaching HIV/AIDS knowledge should be conducted in middle and high grades of secondary school (medical, sanitary and hygienic issues, sexual education, family upbringing - in middle grades; moral, social and legal aspects of HIV/AIDS - in high grades).

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Важность приобретения знаний о ВИЧ/СПИДе в общеобразовательной школе как важное средство для его профилактики. The importance of HIV/AIDS awareness in secondary schools as a means of its prevention.
    Uncontrolled Keywords: Насилян Татевик Мушеговна, Nasilyan Tatevik
    Subjects: Pedagogy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 23 Mar 2017 15:03
    Last Modified: 24 Mar 2017 10:39
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4365

    Actions (login required)

    View Item