Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Նմանակումը որպես իրականության լեզվական կաղապարման առաջնային փուլ

Թամրազյան, Համեստ Սերժիկի (2012) Նմանակումը որպես իրականության լեզվական կաղապարման առաջնային փուլ. PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Հր. Աճառյանի անվան լեզվի ինստիտուտ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (178Kb) | Preview

    Abstract

    Լեզվի ծագման հիմնախնդիրը արդի շրջանում կապում են ճանաչողության հարցի հետ: Գոյություն ունեցող վարկածները փորձում են նկարագրել նաև այն մեխանիզմները, որոնք ապահովում են լեզվի և գիտակցության կապը: Լեզվաμանությունն իր զարգացման արդի փուլում կարիք ունի զուգահեռելու նորագույն վարկածներն ու փորձառական տվյալները, վերանայելու լեզվի ծագման մասին եղած հայեցակետերը: Ատենախոսության նորույթը պայմանավորված է պաշտպանության հանված այն վարկածով, որ նմանակումը լեզվի ծագման առաջնային փուլն է: Այս մասին զեկույցով հանդես ենք եկել նաև ճանաչողական լեզվաμանության ամենահեղինակավոր գիտաժողովներից մեկում, դեռ մեր ուսումնասիրությունն սկսելու ժամանակ, և այնտեղ ծավալված քննարկումը մեզ դրդեց զարգացնելու ներկայացված գաղափարները: Լեզվի ծագման կամ յուրացման մասին որևէ տեսություն չի մատնանշում նմանակումը որպես լեզվական ճանաչողության առաջնային գործընթաց, համակողմանի հիմնավորումներ այս կապակցությամμ չկան: Մյուս նորույթը կապված է ուսումնասիրության օμյեկտի քննության` մեր ընտրած մոտեցման հետ: Մենք կարծում ենք, որ մարդու կողմից լեզվի` կենսական կարևորություն ունեցող այդ գործիքի յուրացման և կիրառության մեջ ժամանակային երկու (ֆիլոգենետիկ և օնտոգենետիկ) չափումներում էլ տեղի են ունենում սկզμունքորեն նման կամ նույնական հոգեμանականնշ անային և ճանաչողական գործընթացներ, և մեկ ճանաչողական գործառույթի` նմանակման ուսումնասիրությունը տարμեր չափումներում հիմք է դառնում ճանաչողության առավել μարդ փուլերում նմանակման, ապա համաμանության սկզμունքի μացահայտման համար: Цель диссертации психолингвистическое изучение имитации как начального этапа и базовой функции познания и развития языковой способности. Выдвинута гипотеза о том, что имитация как начальная форма познавательной деятельности находит свое отражение как в филогенезе, так и в онтогенезе речи и может быть исследована соответственно, на материале этимологии ономатопей и звукосимволизмов с одной стороны, и раннего развития детской речи – с другой. В диссертации проведен обзор трудов таких лингвистов как В. Скаличка, А. Катания, Ж. Пиаже, Л. Выготский,Бикертон, Н. Хомский, С. Пинкер, Б.Бичакчян и диругих лингвистов, психологов, психолонгвистов. Актуальность работы определяется возрастающим интересом к механизмам и закономерностям языкового познания, в частности к имитации на разных уровнях освоения языка – как первого, так и второго. Работа состоит из двух глав, введения и заключения. Исследование иллюстрируется более сотни примерами детской речи, которые автор собирала в результате собственных длительных наблюдений детей в возрасте от 12 до 48 месяцев. Первая глава посвящена анализу различных подходов и теорий языка, проведению параллелей между характеристикам эволюционного развития языковой способности и овладением речи ребенком. Рассматриваются фазы и уровни развития языковой способности, мотивы развития речи в онтогенезе и филогенезе. В первой главе также представлен обширный анализ теорий и гипотез возникновения человеческой речи с целью определения основных мотиваторов появления ее как новой психомоторной формы деятеьлности. Имитация рассматривается как функциональное ядро для онтогенетического, филогенетического и культурного отбора и трансляции навыков речи. The goal of this research paper is the psycholinguistic study of imitation as the initial stage of verbal cognition and linguistic categorization. The research hypothesis is that imitative processes lie in the basis of human cognition and language origin from the philogenetic point of view and it is as well the initial stage of language acquisition in infants from the ontogenetic aspect of study. This principle of isomorphic function of imitation in the process of linguistic categorization is illustrated with examples of onomatopoeic words from different languages – Armenian, English and Russian. The etymological analysis of language specific onomatopoeic words is carried out and documented samples of infants’ speech of age 12-48 months are analyzed from a psycholinguistic perspective. Imitative action at different levels of linguistic categorization phonology, morphology, grammar and word formation - is also exemplified in the dissertation. On the other hand the process of imitation is abserved in three different aspects of human development as ontogenetic, philogenetic and cultural forms of selection and evolution. The dissertation is structures according to the research tasks set forward: an introduction, two chapters and a conclusion. The first chapter comprises an analysis of all significant theories of language origin and language acquisition. Research of Ajuragera, Catania, Piajet, Brown, Vigotski, Chomsky, Pinker, Bichakjyan, Jespersen, Skalichka and other distinguished liknguists is analyzed from a new perspective, according to which language acquisition is strongly convened by the emergence of imitation as a form of motor reflection and then a cognitive activity. An extensive theorietical analysis of previous research in this chapter is focused on the explication of core motivators of the emergence of speech as another form of human activity.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Имитация–начальная стадия языкового моделирования действительности. Imitation - the initial stage of linguistic modelling of reality.
    Uncontrolled Keywords: Тамразян Амест Сержиковна, Tamrazyan Hamest
    Subjects: Linguistics
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 27 Mar 2017 12:34
    Last Modified: 27 Mar 2017 12:34
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4389

    Actions (login required)

    View Item