Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Ջիվանու բանաստեղծական ժառանգությունը

Պողոսյան, Թովմաս Գևորգի (2016) Ջիվանու բանաստեղծական ժառանգությունը. Doctor of Sciences thesis, ՀՀ ԳԱԱ Մանուկ Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (13Mb) | Preview
    [img] PDF (Thesis)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (48Mb)

      Abstract

      Մվելի քան վեցդարյա պատմություն ունեցող հայ աշուղական երգարվեստը անցել է երկու փուլ: Առաջին փուլը, որը կարելի է պայմանականորեն անվանել ավանդական կամ ընդհանուր արևեյան' 15-րդ դ.՝ սկզբնավորումից մինչև 19-րդ դ. կեսերը և բուն հայկական ազգային փուլ 19-րդ դ. երկրորդ կեսից մինչ այժմ: Երկրորդ փուլը, հիրավի, սկզբնավորվում է մեծանուն աշուղ Ջիվանիով: 17 - 18-րդ դդ. և ապա 19-րդ դ., ըստ աշուղագետ Գ. Ատնյանի, բուն հայկական միջավայրում ձևավորվել, զարգացել և կենցաղավարել են երեք աշուղական դպրոցներ.Սկսած 19-րդ դարի երկրորդ կեսից' մեծ աշխատանք է կատարվել աշուղական բանաստեղծության ուսումնասիրման և բնագրերի հրատարակության գործում: Այս համատեքստում պատշաճ տեղ է հատկացվել Ջիվանան: Վերջինիս ստեղծագործությունն իր ամբողջության մեջ ուսումնասիրելու, նրա երգերում առկա թեմատիկ մոտիվները վեր հանելու, աշուղական բանաստեղծությանը բնորոշ արտահայտչամիջոցները, տաղաչալիությունն ու բանաստեղծական ձևերը քննելու համար հարկավոր էր հրատարակել նրա մեզ հասած և պահպանված ստեղծագործությունները: Ահա այս պատճառով նախ առանձին հատորով հրատարակել ենք Զիվանու անհայտ գործերը և, վերջիններիս ու տպագիր ժողովածուների հիման վրա, սկզբից առանձին գրքով և ապա ներկայացվող ատենախոսությամբ կատարել աշուղի ստեղծագործությունների համակողմանի քննությունը' անդրադառնալով և նրա գործերի գրության, և ապրած ժամանակաշրջանի հարաբերակցության հարցին: Диссертация посвящена изучению литературного наследия знаменитого армянского ашуганародного певца Дживани (1846-1909гг.). В работе выявляется связь Дживани с армянской ашугской поэзией предыдущего периода, а также его влияние на авторов последующего периода. Главной целью диссертации явилось выявление всех тем, встречающихся в его произведениях и представление его литературного наследия во всем тематическом разнообразии. Дживани не писал стихотворных рядов. Он не примыкал ни к одному литературному направлению своего времени и каждое произведение сочинял как ашугскую песню. Дживани не претерпел также значительных изменений в мировоззрении и творческом мастерстве. По этой причине было бы неправильно представить его произведения по хронологическому принципу. Единственным способом анализировать его творчество было сгруппирование и представление стихов ашуга по тематическому принципу, что и было сделано в диссертации. Разделение диссертации на главы и подразделение последних было проведено в соответствии с тематическими группами стихов Дживани. Диссертация состоит из введения, семи глав, выводов, списка использованной литературы и таблицы-приложения. Во введении представлена история армянской ашугской поэзии с соответствующей периодизацией и историческими центрами развития. Подчеркивается то новое, что было привнесено ашугом Дживани в развитие армянской ашугской поэзии. Освящаются также имеющаяся литература по теме изучаемого вопроса, цель, новизна и структура диссертации. The work is dedicated to the literary legacy of famous singer and ashough (troubadour) Jivanee (1846-1909). The thesis shows Jivanee’s connection to the ashoughs’ poetry of the foregoing period, as well as his influence on the authors of the following era. The primary aim of the thesis is to disclose all the motives existing in Jivanee’s works and to present his literary heritage in its thematic variety. Jivanee neither had poetry series nor was the follower of literary schools of the time. He created any of his works as an ashough song. Jivanee was not subject to obvious changes in his outlook and literary mastery, either. For this reason, it would be right to present his works according to the periods of their creation. Thus, the only way to analyze his works is to group them and present according to thematic divisions, and this is just what the thesis presents. The division of the work into chapters and the inner division of the latter are made according to respective theme groupings that exist in Jivanee’s works. The thesis is comprised of the introduction, seven chapters, conclusion, bibliography and table-appendix. Introduction presents the history of ashough poetry, respective periodization and centers of the time. Novelties introduced by Jivanee in Armenian ashough poetry are highlighted. It also presents the bibliography on the analyzed issue, the aim of the thesis, the innovation it introduces and its structure. The first chapter entitled “Jivanee’s Folk-Ashough Activity” is comprised of two sub-divisions. The first part is dedicated to the connection of his life to his works: how different incidents of his life are reflected in his works. It is stated that recollections, which mention him help to complete his biography and clarify the exact date of his works. Works that have been left out of the printed selections of works by Jivanee occupy an important place in his literary heritage. They are published in a separate book. The second part of this chapter is dedicated to the evaluation of these works.

      Item Type: Thesis (Doctor of Sciences)
      Additional Information: Поэтическое наследие Дживани. Jivanee’s poetical heritage.
      Uncontrolled Keywords: Погосян Товмас Геворкович, Poghosyan Tovmas Gevorg
      Subjects: Literature
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 27 Mar 2017 13:15
      Last Modified: 19 May 2017 10:07
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4391

      Actions (login required)

      View Item