Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Իրավունքի սոցիոլոգիական դպրոցի ձևավորման և զարգացման հիմնախնդիրները (պատմատեսական վերլուծություն)

Մխիթարյան, Ռիմա Գագիկի (2016) Իրավունքի սոցիոլոգիական դպրոցի ձևավորման և զարգացման հիմնախնդիրները (պատմատեսական վերլուծություն). PhD thesis, Հայ-Ռուսական համալսարան.

[img]
Preview
PDF (Thesis)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (37Mb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (4Mb) | Preview

      Abstract

      Մեզանում ժողովրդավարական սկզբունքների հիման վրա ձևավորվող իրավունքի համակարգի առումով նշանակալի դերակատարում ունի իրավահասկացության տիպը: Իրավահասկացության տիպը հսկայական ազդեցություն ունի թե՛ իրավաստեղծ ոլորտում և թե՛ իրավակիրառ պրակտիկայում: Այս հիմնահարցն ավելի սրությամբ է երևան եկել արդի դարաշրջանում տարբեր իրավական ընտանիքների (համակարգերի) մերձեցման և փոխներգործության գործընթացների համատեքստում: Իրավական համակարգերի մերձեցումը և փոխներգործությունը ժամանակաշրջանի օբյեկտիվ գործընթացներից մեկն է, որը պայմանավորված է տնտեսական, քաղաքական, իրավական գլոբալացման, պետությունների առավել սերտ փոխներգործության, տնտեսական և այլ ոլորտներում առավել փոխհամագործակցության գործոններով: Այս առումով, իրավունքի հասկացության տիպերը, մասնավորապես` պատմության փորձությանը դիմացածները, այդ թվում իրավունքի սոցիոլոգիական դպրոցը, ունեն իրենց անելիքները` հասարակական զարգացման արդի փուլում: Իրավունքի սոցիոլոգիական դպրոցը ձևավորվելով և զարգանալով XIX-XXI դարերում, արդեն իսկ նշանակալի դեր է խաղացել հասարակական հարաբերությունների արդյունավետ կարգավորման, արդարադատության արդյունավետության բարձրացման, պետական իշխանության սահմանափակման, մարդու իրավունքների և ազատությունների դատական պաշտպանության, ինչպես նաև քաղաքացիական հասարակության ձևավորման և սոցիալ-իրավական պետության կայացման հարցերում: Բացի դրանից, իրավունքի սոցիոլոգիական դպրոցը նպաստել է իրավունքի ավելի խորը հասկացության ընկալմանը, որ իրավաստեղծ գործունեությունն ամենևին էլ պետության բացարձակ մենաշնորհը չէ, որ իրավաստեղծ սուբյեկտների շրջանակը ավելի լայն է, որ պետությունն ինքը ևս պարտավոր է ճանաճել այլ սուբյեկտների նորմաստեղծ գործունեության արդյունքով ձևավորված նորմերը` դատական նախադեպը, կորպորատիվ նորմերը և այլն: С точки зрения правовой системы, формирующейся у нас на основе демократических принципов, значительную роль играет тип правопонятия. Тип правопонятия имеет большое влияние как в сфере правотворчества, так и в практике применения права. В современной эпохе эта проблема с большей остротой проявилась в контексте сближения и взаимодействия разных правовых семей (систем). Сближение и взаимодействие правовых систем является одним из объективных процессов эпохи, который обусловлен факторами экономической, политической, правовой глобализации, более тесного взаимодействия государств, большего сотрудничества в экономической и других сферах. С данной точки зрения, типы понятия права, в частности те, которые выдержали испытание историей, в том числе социологическая школа права, имеют свои задачи в современном этапе общественного развития. Социологическая школа права, формировавшаяся и нашедшая развитие в 19-20 веках, уже сыграла существенную роль в вопросах эффективного управления общественных отношений, повышения эффективности юриспруденции, ограничения государственной власти, защиты прав и свобод человека и гражданина, а также в деле формирования гражданского общества и становления социально-правового государства. Кроме того, социологическая школа права способствовала более глубокому восприятию понятия права, и, что правотворческая деятельность вовсе не является абсолютной монополией государства, что круг правотворческих субъектов шире, следовательно государство само обязано подчиняться нормам, формировавшимся в результате правотворческой деятельности других субъектов. Основной целью диссертации является выявление сущности социологической школы права, ее особенностей практического значения для улучшения практики правоприменения и совершенствования системы права. Для достижения этой цели автор попытался решить следующие задачи. From the point of view of the legal system, we have formed on the basis of democratic principles, the type of right concept plays a significant role. The type of right concept has a great influence in the field of law-making as well as in the practice of law. In the modern era, this problem with greater severity revealed in the context of convergence and interaction of different legal families (systems). The convergence and interaction of legal systems is one of the objective processes of the era, which is due to factors of economic, political and legal globalization, closer cooperation among States, more cooperation in economic and other spheres. From this perspective, the concept of the right types, in particular those that have stood the test of history, including the sociological school of law, have their own problems in the present stage of social development. Sociological School of Law, which was formed and has found development in 19-20 centuries, has already played a significant role in the effective management of public relations, enhance the effectiveness of law, government restrictions, protection of the rights and freedoms of man and citizen, as well as in the formation of civil society and the establishment of social and legal state. In addition, the sociological school of law has contributed to a better perception of the concept of law, and that law-making is not a monopoly of the state, that the range of law-making subjects is wider, therefore the State itself is obliged to obey the rules, formed as a result of law-making activity by other entities. Goals and objectives of the study. The main aim of the thesis is to identify the essence of the sociological school of law, its features of practical significance to improve the enforcement and improvement of the legal system. To achieve this, the author tried to solve the following problems.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Проблемы формирования и развития социологической школы права (историко-теоретический анализ). Problems of formation and development of the sociological school of law (historical and theoretical analysis).
      Uncontrolled Keywords: Мхитарян Рима Гагиковна, Mkhitaryan Rima Gagik
      Subjects: Law
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 28 Mar 2017 10:35
      Last Modified: 28 Mar 2017 10:35
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4397

      Actions (login required)

      View Item