Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Կառավարման ձևի կատարելագործման հիմնախնդիրները Հայաստանի Հանրապետոիթյունում

Հարությունյան, Ալեքսանդր Արմենի (2016) Կառավարման ձևի կատարելագործման հիմնախնդիրները Հայաստանի Հանրապետոիթյունում. PhD thesis, ՀՀ Պետական կառավարման ակադեմիա.

[img]
Preview
PDF (Thesis)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1265Kb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (294Kb) | Preview

      Abstract

      Իրավական պետության կառուցման գործընթացում կարևոր նշանակություն ունի ճիշտ՝ տվյալ պետության գոյատևման պայմաններին առավել համապատասխանող պետական կառավարման մոդելի ընտրությունը։ Պետական կառավարման արդյունավետ մոդելի ընտրության հիմնախնդիրը առավել արդիական է Արևելյան Եվրոպայի և, մասնավորապես, հետխորհրդային պետությունների համար։ Այդ երկրներում կատարվել և կատարվում են մեծածավալ և մեծաքանակ սահմանադրական փոփոխություններ, որոնք առաջին հերթին առնչվում են հենց պետական կառավարման մոդելների կատարելագործմանը։ Բացառություն չէ Հայաստանի Հանրապետությունը։ 1991 թվականից մինչ օրս պետական կառավարման մոդելն այստեղ ենթարկվել է էական փոփոխությունների։ Այդ մոդելների առանձնահատկությունների գիտական վերլուծությունը հնարավորություն է ընձեռնում բնութագրելու գործընթացի ընդհանուր միտումները և օրինաչափությունները։ Ատենախոսության թեմայի արդիականությունը պայմանավորված է նաև այն հանգամանքով, որ 2015 թվականի սահմանադրական փոփոխությունների արդյունքում ամրագրվել են խորհրդարանական կառավարման սահմանադրական հիմունքները։ Փոփոխված Սահմանադրությունը բովանդակում է բազմաթիվ սկզբունքային իրավադրույթներ, որոնք պետք է կոնկրետացվեն ընդունվելիք սահմանադրական օրենքներով և օրենսգրքերով։ Ուստի խորհրդային կառավարման ՀՀ մոդելի առանձնահատկությունների գիտական վերլուծության հիման վրա հնարավորություն է ստեղծվում ձևակերպել մի շարք գիտականորեն հիմնավորված առաջարկություններ՝ ուղղված սահմանադրական դրույթների առավել արդյունավետ իրացմանը։ Պետք է նաև հաշվի առնել, որ փոփոխված Սահմանադրության տեքստում առկա են նաև որոշակի իրավական բացեր, ոչ հստակ կամ հակասական ձևակերպումներ, որոնք մեկնաբանման, այդ թվում՝ դոկտրինալ մեկնաբանման կարիք ունեն։ Վերը նշված հանգամանքներով է հիմնավորվում ատենախոսության թեմայի հետազոտնման տեսական և գործնական արդիականությունը։ Диссертационное исследование посвящено проблемам совершенствования формы правления в Республике Армения. Тема диссертационного исследования особенно актуальна для постсоциалистических государств, где происходят крупномасштабные конституционные реформы, важнейшей целью которых является совершенствование форм государственного правления. Не составляет исключения и РА, где форма государственного правления неоднократно подвергалась существенным изменениям. Актуальность темы диссертационного исследования обусловлена также необходимостью научного анализа тех коренных изменений формы государственного правления Республики Армения, которые произошли в ходе конституционной реформы 2015 года. Анализ особенностей формы парламентского правления РА открывает возможность формулирования ряда научно обоснованных рекомендаций, направленных на наиболее эффективную реализацию новых конституционных норм. По мнению диссертанта, в модифицированной Конституции существует ряд пробелов, нечетких и противоречивых положений, которые порождают необходимость их доктринального толкования. Начиная с 1991 года, форма государственного правления Республики Армения уже четырежды подвергалась существенным изменениям. В 1991 году на основе конституционных и текущих законов (без конституционных поправок) был осуществлен переход от советской формы правления к новой форме, которую, по мнению диссертанта, можно определить как «гибридную», поскольку она включала признаки характерные как для советской, так и для президентской и полупрезидентской модели правления. Модель полупрезидентской формы правления, сконструированную Конституцией РА 1995 года, по мнению диссертанта можно охарактеризовать как строго «президентоцентристскую». При этой системе институт президента доминировал над всеми ветвями государственной власти. В ходе конституционной реформы 2005 года были существенно ограничены полномочия президента и, соответственно, была расширена компетенция парламента, а также правительства. Форму правления, введенную в результате такого модифицирования, по мнению диссертанта, можно охарактеризовать как «парламентско-президентскую». Наконец, в результате конституционной реформы 2015 года был совершен переход к парламентской форме правления. The thesis is devoted to the problems of improving the form of government in the Republic of Armenia. The theme of the research is particularly relevant for post-socialist countries, where large-scale constitutional reforms take place, the most important aim of which is to improve the forms of government. The Republic of Armenia, where the form of government was repeatedly subjected to significant changes, is no exception. The relevance of the topic is also based on the fundamental changes in the form of government of the Republic of Armenia as a result of 2015 constitutional reforms. The analysis of the features of the parliamentary form of government of the Republic of Armenia makes it possible to formulate a number of scientifically justified recommendations aimed at more effective implementation of the new constitutional norms. According to the author of dissertation, there are several gaps, unclear and contradictory provisions in the modified Constitution, for which there is a need of doctrinal interpretation. Since 1991 the form of government of the Republic of Armenia has undergone significant changes for four times. In 1991, on the basis of constitutional and current legislation (without constitutional amendments) the transition from the Soviet form of government to a new form took place. The latter, in the opinion of the author of the dissertation, can be defined as "hybrid" because it included features typical for both Soviet and presidential and semi-presidential models of governance. The semi-presidential form of government brought forth by the Constitution of the Republic of Armenia in 1995, according to the author of the dissertation can be described as strictly "president-centered". Under this system, the institute of the president dominated all branches of government. During the 2005 Constitutional reforms the power of the president were significantly limited and, accordingly, the competence of the Parliament and the government had been expanded. The form of government, introduced as a result of this modification, in the opinion of the author of the dissertation can be described as "parliamentary-presidential”. And finally, as a result of 2015 Constitutional reforms a transition to the parliamentary form of government was implemented.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Проблемы совершенствования формы правления в Республике Армения. Problems of improvement of the form of government of the Republic of Armenia.
      Uncontrolled Keywords: Арутюнян Александр Арменович, Harutyunyan Aleksandr
      Subjects: Law
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 28 Mar 2017 15:47
      Last Modified: 28 Mar 2017 15:47
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4403

      Actions (login required)

      View Item