Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Նոր գլոբալ կանոնների և բարոյագիտության փիլիսոփայական հիմունքները

Մոհամմադ, Սայիդ Էրֆանի (2014) Նոր գլոբալ կանոնների և բարոյագիտության փիլիսոփայական հիմունքները. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img] PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (481Kb)

    Abstract

    Համաշխարհայնացման գործընթացներում խճճված ժամանակակից աշխարհը հայտնվել է լուրջ ճգնաժամի մեջ: Այդ ճգնաժամը համընդհանուր ու համապարփակ բնույթ է կրում, այսինքն դրսևորվում է հասարակական կյանքի բոլոր ոլորտներում, ազգամիջյան ու միջանձնային, մարդ-բնություն, մարդ-տեխնիկա, տարբեր քաղաքակրթությունների ու մշակույթների հարաբերություններում: Ճգնաժամի պատճառները բազմապիսի են, բայց դրանց թվում առաջնային տեղ է գրավում բարոյականը: Բնականաբար, ճգնաժամը կապված է մարդկանց գործունեության հետ, ընդսմին, այնպիսի գործունեության, որի հետևանքները այլևս այնքան վտանգավոր են, քան կարելի է պատկերացնել: Մարդկությունը կանգնած է համաշխարհային աղետների առջև, աղետներ, որոնք առաջին հերթին սպառնում են հենց մարդկության հետագա գոյությանը: Մարտահրավերները նոր են ու բազմաբնույթ տնտեսական, քաղաքական, էթնիկական, սոցիալական, բնապահպանական, էթիկական և այլն, սակայն առայժմ դրանց պատասխանները հին են, այսինքն պտտվում են ավանդական, իրենց արդեն չարդարացնող մտածելակերպի ու գործելակերպի շրջանակում: Անշուշտ, համաշխարհային ճգնաժամը չպետք է միայն բացասական գույներով ներկայացնել, իսկ համաշխարհայնացումը գնահատել միայն բացասական երևույթներով ու հետևանքներով: Ինչպես ամեն մի ճգնաժամ, ներկայիս ճգնաժամը հնարավորությամբ պարունակում է դրական լիցքեր, զարգացման այլընտրանքային տարբերակներ: Ճգնաժամային վիճակը պետք է հիմք հանդիսանա սեփական գործողությունները վերլուծելու, վերաիմաստավորելու, սխալները շտկելու, գործունեության ընդհանուր չափանիշներ մշակելու, համագործակցելու նոր ծրագրեր առաջադրելու համար: Այս առումով համաշխարհայնացման միավորման ու միասնականացման գործընթացները նպաստավոր պայմաններ են ստեղծում ոչ միայն միջազգային իրավական օրենքների, այլև համամարդկային բարոյական նորմերի, ավելի լայն համապատկերում համընդհանուր կամ գլոբալ էթիկայի մշակման համար: Արդեն ակնհայտ է, որ քաղաքակրթության զարգացումը, մարդկային հասարակության և տիեզերքի, կենսոլորտի համագոյությունն անպատկերացնելի են առանց ունիվերսալ էթիկայի առկայության: Տարբեր կարգի միջազգային նախաձեռնություններ, այդ թվում պաշտոնական և ոչպաշտոնական, վկայում են այն մասին, որ այսօր մարդկությունը գիտակցում և փորձում է մշակել համընդհանուր բարոյականության սկզբունքներ և դրանցով կարգավորել ոչ միայն մարդկային, այլև մարդու ու բնության կենդանական ու բուսական աշխարհների միջև եղած հարաբերությունները: Диссертация посвящена анализу ряда теоретических и практических проблем касающихся философских оснований универсальной, глобальной этики, соотношения этики и религий, этики и международного права в условиях глобализации. Глобализация различных областей жизни — экономики, технологий и информации, предполагает также и глобализацию этики или создание глобальной этики. Другими словами, необходимо создать единые общечеловеческие моральные критерии, поскольку новое мировое устройство нельзя представить без общей этики. В функции последней входят: подготовка единых моральных критериев, сохранение всемирных правовых норм международного права, глобальная социальная ответственность, разумное управление окружающей средой, уважение к правам и свободам человека, ответственность за гармонию целого. Всеобщая этика как научная дисциплина базируется на определенных философских теориях, методологических принципах, из которых в диссертации обсуждаются релятивистические и универсальные теории. По мнению автора, в основе всеобщей этики, с одной стороны, должен быть тезис этического универсализма о том, что существуют единые, неизменные общечеловеческие моральные каноны и нормы, а с другой стороны, зашищаемый релятивистами тезис о том, что единая, всеобщая этика не должна пренебрегать этическим разнообразием. Обосновывается тезис тем, что согласно которому из культурного разнообразия и относительности ценностей автоматически не вытекает относительность этических ценностей. Культурное разнообразие не может мешать установлению единых моральных критериев. Обосновывается мысль тем, что глобальная этика может быть создана и применена в том случае, когда установится взаимопонимание и сотрудничество хотя бы между мировыми религиями - христианством, исламом и буддизмом, когда последователи этих религий придут к согласию относительно тех базовых моральных ценностей, без которых невозможно представить дальнейшее существование глобализированного мира. This dissertation is devoted to the analysis of a number of theoretical and practical issues relating to the philosophical foundations of a universal, global ethics, the relation between ethics and religion, ethics and international law in the context of globalization. Globalization of different areas of life - economy, technology and information, also involves the globalization of ethics or the creation of a global ethics. In other words, it is necessary to create a single universal moral criterion, because it is impossible to imagine the new world order without a common ethics. This includes the preparation of common moral standards, preservation of world legislation, international law, social responsibility, prudent management of the environment, respect for human rights and freedoms, the responsibility for the harmony of the whole. Universal ethics as a scientific discipline is based on certain philosophical theories, from which relativism and universalism theories have served as methodological principles for the dissertation. According to the author, on the one hand, universal ethics should be based on the ethical universalism thought indicating that there are uniform, unchanging universal moral rules and norms, and on the other hand, on relativistic idea that a single, universal ethics should not neglect the cultural and ethical diversity; thus the thesis according to which the cultural diversity and relativity of values do not automatically imply the relativity of ethical values. Cultural diversity cannot prevent the establishment of universal moral criteria. It is indicated in the dissertation that the idea that global ethics can be created and applied in the case where there is established understanding and cooperation even among world religions - Christianity, Islam and Buddhism, when the followers of these religions come to an agreement on those basic moral values without which it is not possible to imagine the further existence of the globalized world.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Философские основы новых глобальных канонов и этики. Philosophical principles of new global rules and ethics.
    Uncontrolled Keywords: Мохаммад Саид Ерфани, Mohammad Saeid Erfani
    Subjects: Philosophy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 03 May 2017 12:53
    Last Modified: 03 May 2017 12:53
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4574

    Actions (login required)

    View Item