Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Երվանդ վարդապետ Տեր-Մինասյանի կրոնագիտական հայեցակարգը

Սարոյան, Արման Վոլոդյայի (2017) Երվանդ վարդապետ Տեր-Մինասյանի կրոնագիտական հայեցակարգը. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (6Mb) | Preview
    [img] PDF (Thesis)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (2466Kb)

      Abstract

      Հայաստանում 20-րդ դ. վերջին քառորդում տեդի ունեցած որակական տեղաշարժերը, երկրի հասարակական-տնտեսական, քաղաքական ու մշակութային կյանքի արմատական փոփոխությունները, համաշխարհայնացման գործընթացներով թելադրված միասնացման ու բազմազանության շարունակ խորացող հակադրությունը և ուրվագծվող քաղաքակրթությունների բախման վտանգը համալիր խնդիրներ են առաջադրել տեսական մտքի, այղ թվում' հումանիտար գիտությունների առջև' առաջնային դարձնելով մղելով այդ փոփոխությունների գիտական իմաստավորման պահանջը: Մյուս կողմից գիտելիքների գաղափարազերծումը, նախկինում ձևավորված կարծրատիպերի ու մոտեցումների անկողմնակալ վերարծարծումը հայեցակարգա-յին լուծումներ են պահանջում անցման շրջանը բնութագրող ընդհանրական և մասնավոր իրողությունների, ներդրվող քաղաքակրթական ու հոգևոր-մշակութային նոր արժեքների գնահատման գործում: Այդ պարագայում արդիական հնչեղություն է ձեռք բերում հատկապես բազմաստիճան կապերի և հարաբերությունների ընդարձակ ոլորտ հանդիսացող հասարակության հոգևոր կյանքի համակարգային ուսումնասիրությունը, որի անբաժան տարրերից են կրոնը և եկեղեցին: Արդիական կարևորություն է ձեռք բերում հատկապես մերօրյա արժեքային ըմբռնումների տեսանկյունից Հայ եկեղեցու պատմության և ղերի առանցքային հիմնահարցերի քննարկումը, ինչն արդիական է նաև այնու, որ հայագիտության շրջանակներում համարժեք աշխատությունները դեռևս բավարար թիվ չեն կազմում, իսկ առկա երկասիրություններում դեռևս գերիշխում են բևեռացված գնահատականները: Ատենախոսության արդիականությունն ամենից առաջ պայմանավորված է նրանով, որ արդի կրոնագիտության, աստվածաբանական և եկեղեցագիտական մեթոդաբանության հիման վրա առաջին անգամ վերլուծության է ենթարկվում հիմնահարցերի մի խումբ, որը հանիրավի մոռացության էր տրվել հայ կրոնագիտական մտքի շրջանակներում: Ատենախոսության արդիականությունը թելադրված է նաև Հայ եկեղեցու պատմության կարևորագույն ժամանակահատվածներից մեկի պատմաքննական վերլուծության անհրաժեշտությամբ և միտված է վերագնահատել ու վերլուծական գրականության մեջ մինչ օրս շրջանառվող հատվածական, կանխակալ, երբեմն էլ ոչնչով չհիմնավորված կամայական տեսակետներն ու մոտեցումները: Диссертация посвящена свидетельствам и многочисленным результатам хоть и краткосрочной, но важной деятельности священнослужителя-ученого архимандрита Ерванда Тер-Минасяна в XX веке. Наследие его исключительных знаний в области богословия, вероисповедания и церкововедения позволяет глубже понять и оценить в целом то духовное, социально-историческое состояние и предпосылки, которые способствовали формированию его мировоззрения, исследовательского и педагогического мастерства. Своей духовно-богословской деятельностью архимандрит Ерванд Тер-Минасян не только способствовал развитию национальной духовной и культурной жизни, но и возвышению авторитета Армянской церкви среди европейских богословов и арменоведов. Многие понятия научного, богословского и церковного наследия до сих пор являются предметом для изучения и исследований в разных областях науки. Изучение духовного служения архимандрита Ерванда Тер-Минасяна имело важную роль в конце XIX и первой половине XX вв. в деле изучения богословия Армянской церкви, также в деле противостояния ложным течениям в этот период. Систематизированные исследования архимандрита Ерванда были призваны для восполнения пробела важнейшего периода истории Армянской церкви, сохранившегося до сегодняшнего дня, а также дать новую оценку тому вкладу, который привнес ученый-богослов в систему армянского духовного наследия. Невозможно не оценить также значение богословского и историко-культурного наследия архим. Ерванда Тер-Минасяна в деле развития арменоведения. Также необходимо упомянуть и о вкладе ученого в становлении научно-педагогической мысли в истории. В Семинарии, Армянском Университете, в средних и высших школах его многолетний педагогический путь запоминается фундаментальным профессионализмом, который свойственен лучшим европейским Университетам своей последовательной научно-педагогической и образовательно-методической деятельностью. Докторской диссертацией Ерванда Тер-Минасяна закладывается основа исследований сирийской культуры в арменоведении, а выбор материала был согласован на опровержении и исправлении недостоверных позиций и мнений зарубежных исследователей относительно Армянской церкви. Главным вопросом исследования и опровержения в этой работе является тот факт, что Армянская церковь с середины VI до начала VIII вв., по мнению исследователя, официально склонялась в сторону Афтардокетства. В докторской диссертации Ерванда Тер- Минасяна не обосновано также то утверждение, что ищущие армянского исповедального покровительства сирийцы были афтардокетами, исходя только из того, что они предали анафеме Севирия. Армянская церковь не Афтардокетна, а основывается на решениях первых трех Вселенских Соборов и является последовательницей учения о нетлении, которое нашло свое развитие в трудах Отцов Армянской церкви в VIII в. This dissertation is dedicated to the short-lived, but prolific, academic accomplish-ments and career of one of the 20th century prominent Armenian scientists and clergyman, Yervand Vardapet Ter-Minassyan and his extensive works in the fields of spirituality and religon. His scholarship and research in religion, theology, and eccle- siology allowed him to develop a deeper understanding and greater appreciation for religious and social-historical academic spheres, which formed his worldview, enhanced his pedogogical expertise, and honed his research skills. Not only did Yervand Vardapet Ter-Minassyan’s spiritual and theological work contribute to the enrichment of Armenian national spiritual and intellecutal life, but also to the rise of the Armenian Church’s prestige among European armenologists and theologians. The rich legacy that he left in religious studies, theology, and ecclesiology is still worth examining within various research fields. Yervand Vardapet’s research in the field of religion has contributed to the Armenian Church’s theology and renewal in the late 19th century and early 20th century. His work served to balance opposing views of critical-historical study.Yervand Vardapet Ter-Minassyan’s legacy of systematic research fills the gap of the Armenian Church’s most important time period, and also re¬establishes the value of the institution’s spiritual heritage. It is undeniable that Yervand Vardapet Ter-Minassyan’s theology and historical philology played a role in the enrichment of Armenology. Practically speaking, we must say the same in regards to his contribution to pedological thought, and his role in numerous scientific accomplishments. In the Seminary, in Soviet universities, colleges, and secondary schools, his enduring pedogogical skills were recognized as being similar to the best universities in Europe, which is evident in his pedagogical research and teaching methodologies. Yervand Ter-Minassyan’s doctoral thesis laid the groundwork for research in Syriac studies within Armenology. The subject of his thesis was chosen in order to correct the misunderstandings regarding the Armenian Church as presented by non-Ar-menian researchers. This analytical work aimed to correct the assertion that between the 6th and 8th centuries the Armenian Church had officially adhered to the teachings of aphthartodocetism (as taught by Julian of Halicarnassus). It is untenable, however, that the Syrians who saught the sponsorship of the Armenian Church, were also adherents of aphthartodocetism merely because they also opposed Severus of Antioch. The Armenian Church is not a follower of aphthartodocetism, but rather an adherent of the decisions of the first three ecumenical councils from which flowed pure doctrine and teaching, attested to by Armenian Church fathers in the 8th century.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Религиоведческая концепция архимандрита Ерванда Тер-Минасяна. Yervand Vardapet Ter-Minasyan’s theological concept.
      Uncontrolled Keywords: Сароян Арман Володяевич, Saroyan Arman Volodyayi
      Subjects: Philosophy
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 22 May 2017 14:02
      Last Modified: 30 Jun 2017 17:08
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4723

      Actions (login required)

      View Item