Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

ժան ժընեն 20-րդ դարի 2-րդ կեսի ֆրանսիական դրամատուրգիայի համատեքստում

Բարիկյան, Լիլիթ ժիրայրի (2017) ժան ժընեն 20-րդ դարի 2-րդ կեսի ֆրանսիական դրամատուրգիայի համատեքստում. PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Մանուկ Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (5Mb) | Preview
    [img] PDF (Thesis)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (34Mb)

      Abstract

      Աշխատանքը նվիրված է 20-րդ դարի ֆրանսիացի գրող, բանաստեղծ, էսսեիստ, դրամատուրգ, հասարակական գործիչ ժան ժընեի դրամատուրգիայի ուսումնասիրությանը: Ատենախոսության մեջ ներկայացվում են 20-րդ դարի ֆրանսիական դրամատուրգիայի պատմամշակութային համատեքստը և այդ համատեքստում ձևավորված թատերական ուղղությունների զարգացման փուլերն ու գրական ազդեցությունները: Աշխատանքում ուսումնասիրվել և կիրառվել են ժան ժընեի ստեղծագործություններին առնչվող գիտական աշխատություններ և գրաքննադատական հոդվածներ, ամւիուիվել և հանգամանալից ներկայացվել են պիեսներում քննարկվող սոցիալական, քաղաքական, հոգեբանական ենթատեքստերը, դիտարկվել են դրանդում առկա գաղափարական, բարոյահոգեբանական հարցադրումները և փիլիսոփայական տեսակետները, ինչպես նաև ցույց են տրվել դրամաների ձևային, ոճային և բեմադրման առանձնահատկություններն ու օրինաչափությունները: Նման մոտեցումը թույլ է տալիս բացահայտել ժան ժընեի ստեղծագործական ուղու և մեթոդի զարգացման փուլերը, նաև ներկայացնել դրամատուրգի ուշագրավ մտքերն ու տեսակետները իր գեղագիտական թատրոնի մասին: Ատենախոսության մեջ փորձ է արվել ավելի խորացնել և զարգացնել որոշ դրույթներ, որոնք նշված են ժան ժընեին նվիրված քննադատների աշխատություններում: Համեմատվել են ժընեի և նույն ժամանակաշրջանի հեղինակների գեղագիատական հայացքներն ու գաղափարական սկզբունքները, պիեսների կերպարային համակարգի ու գրելաոճի հիմնական նմանություններն ու տարբերությունները' ընդգծելով գրողի դրամաներին բնորոշ տարրերը' ոճի և շարադրանքի ինքնատիպություն, կերպարների հոգեբանական խորը վերլուծություն: Ի տարբերություն «աբսուրդի թատրոնի» դրամատուրգների' ժընեի կերպարները հուզական են, ենթարկվում են մոլորության հասնող կրքերի և բնազդների, որոնց բախումներից էլ ստեղծվում են սյուժեների կոնֆլիկտները: ժընեի թատրոնը պահանջում է թանկ և բարդ բեմականացում, վառ գույներով թատերական զգեստներ, արտասովոր դեկորներ և դիմակահանդեսային գրիմ: Իբրև նորարություն, ընդգծվում է հատկապես ծիսական խաղի, ինքնության որոնման, իրականի և անիրականի համադրումը, ինչն անբաժանելի ամբողջություն է կազմում դրամատուրգի պիեսներում:Աշխատանքում ըստ անհրաժեշտության դիտարկվել է ժան ժընեի կյանքն ու ստեղծագործական ուղին և ցույց է տրվել, որ գրողի դժվարին կյանքի իրադարձությունները ձևավորել են նրա աշխարհայացքն ու արտացոլվել են նրա ստեղծագործությունների մեջ: Настоящая работа посвящена исследованию особенностей драматургии французского писателя, поэта, эссеиста, общественного деятеля XX века Жана Жене. В работе мы рассмотрели и обратились к научным трудам, исследуемым произведения Жана Жене, к критическим статьям, резюмировали и обстоятельно представили социальный, политический, философский, психологический подтексты, исследуемые в пьесах Жана Жене, а также показали их жанровые и структурные особенности: театр в театре, образ и отображение, трансформация реальности в иллюзию. В работе нами был применен сопоставительный метод литературоведческого анализа, с помощью которого был представлен контекст театральных направлений XX века посредством сравнения существующих тематических основ и драматических стилей. Методом типологического анализа, сопровождающегося комментированием, нами проводится сравнение основных особенностей системы образов и художественных взглядов Жана Жене и современных ему драматургов, выявляются различия манеры их письма, что позволило нам дать наиболее справедливую оценку их произведений. Диссертация состоит из введения, трех глав, заключения и списка использованной литературы. Объем работы составляет 153 страницы. В ведении представлено краткое описание предметных, стилевых и сценических особенностей драматургии Жана Жене, намечены задачи и цели исследования, обоснованы актуальность и новизна работы. Нами указаны и перечислены труды, определенным образом касающиеся темы диссертации. Представлена структура работы, вкратце изложено содержание каждой из глав. Первая глава диссертации (“Формирование театральных направлений и новых традиций во французской драматургии XX века”) рассматривается в контексте формирования театральных направлений и новых традиций во французской драматургии XX века”. Во второй главе (“Особенности драматургии Жана Жене”) исследуются особенности драматургии Жана Жене и способы формирования творческого метода драматурга. В главе нами проведен всесторонний, литературоведческий анализ текста пьес и образов. В третьей главе (“Символика ритуального театра Жана Жене”) исследуются ритуалы пьес Жана Жене, в основу которых легли элементы античного театра (жест, маска, грим). Таким образом, ритуалы являются средством трансформации представления в иллюзию и создания театрального эстетического мира. В результате исследования доводов в работе, мы пришли к следующему умозаключению: Одним из наиболее известных направлений авангарда второй половины XX века несомненно был "Новый театр", имеющий существенное значение в обновлении французского театра. Обусловленное историко-политическими событиями новое время диктовало новые критерии системы ценностей. Представители "Нового театра" изображали мир в своих пьесах как скопление бессмысленных и нелепых явлений, как торжество ничем необоснованной жестокости, насилия и зла, тем самым показывая абсурдность человеческой жизни со всем ее трагизмом и комизмом одновременно. The present work is dedicated to the study of the peculiarities of the 20th century French novelist, poet, essayist, playwright and political activist Jean Genet's dramaturgy. The research studies scientific papers and literary critical articles related to Genet's works; summarizes and presents in detail social, political, philosophic and psychological implications discussed in Jean Genet's plays; as well as presents genre and structural features of the drama - the theater within theater, image and reflection, transformation of the reality into illusion. The study has been carried out by the application of the method of comparative literary analysis, which presents the context of the 20th century theatrical aspects by means of comparing the existing thematic bases and dramatic styles. With the application of the method of typological analysis, along with explanatory interpretations, the main features of aesthetic views and character creation systems, as well as style differences of Jean Genet and other playwrights of the same period have been compared, which allows us to appraise their works more accurately. The paper consists of Introduction, three Chapters, Conclusion and Bibliography. The work consists of 153 pages. In the introduction the brief description of the content, stylistic and staging characteristics of Jean Genet's dramaturgy is presented, the topicality of the work is well grounded, the goals and objectives set out in the work are listed, as well as the scientific novelty of the research is outlined. Scientific works related to the subject matter of the paper are mentioned in the introduction. The structure of the paper, along with the summary of each chapter, are also presented. Chapter One ("The Formation of Theatrical Directions and New Traditions in the 20th Century French Dramaturgy) defines the context of formation of theatrical directions and new traditions in the 20th century French dramaturgy. Chapter Two ("The Characteristics of Jean Genet's Dramaturgy") examines the characteristics of Genet's dramaturgy and the ways of formation of his creativity. A comprehensive, literary analysis of the texts of plays and the characters has been carried out. Chapter Three ("The Simbolism of Jean Genet's Ritual Theater") examines the rituals of Jean Genet's plays including elements of the ancient theater (gesture, mask, makeup) which are means of transforming the performance into illusion and creating an aesthetic theatrical world.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Жан Жене в контексте французской драматургии 2-ой половины XX века. Jean Genet in the context of the 2nd half of the 20ᵗʰ century french dramaturgy.
      Uncontrolled Keywords: Барикян Лилит Жирайровна, Barikyan Lilit
      Subjects: Literature
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 22 May 2017 14:30
      Last Modified: 06 Sep 2017 13:01
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/4725

      Actions (login required)

      View Item