Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Էլեկտրոնային առևտրի զարգացման հիմնախնդիրները և հեռանկարները Հայաստանի Հանրապետությունում

Աբգարյան, Դավիթ Կամոյի (2017) Էլեկտրոնային առևտրի զարգացման հիմնախնդիրները և հեռանկարները Հայաստանի Հանրապետությունում. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (2004Kb) | Preview

    Abstract

    Էլեկտրոնային առևտուրն (ԷԱ) արդեն նոր երևույթ չէ. բիզնեսից սպառող (62Շ) առցանց վաճառքի առաջին համակարգը գործարկվել է դեռևս 1984 թ. Մեծ Բրիտանիայում, իսկ 90- ականներին ԷԱ-ն սկսեց տարածվել աշխարհով մեկ: 2013 թ. տվյալներով բիզնեսից բիզնես (626) ԷԱ-ի համաշխարհային ծավալը գնահատվում է $15 տրիլիոն, իսկ 62Շ-ինը' $1.2 տրիլիոն: Չնայած այս հանգամանքներին' ՀՀ-ում ԷԱ-ն համեմատաբար նոր երևույթ է. հայկական էլեկտրոնային խանութները (ԷԽ) սկսել են ակտիվորեն գործել 2010 թ.-ից, իսկ արտասահմանյան ԷՒս-ներից հնարավոր էր գնումներ կատարել արդեն 2000-ականների սկզբից: 2013 թ. ՀՀ-ում 62Շ ԷԱ-ն կազմել է մոտ $6 մլն, որը չնչին ցուցանիշ է վերոնշյալ թվերի կողքին: ՀՀ-ում ԷԱ-ի զարգացման թեմայի արդիականությունը պայմանավորված է ՀՀ տնտեսության զարգացման գերակա ուղղություններով ու ԷԱ-ի ընձեռած հնարավորություններով և առավելություններով: ԷԱ-ն մեծացնում է սպառողական ավելցուկը գների իջեցման և տեսականու ընդլայնման շնորհիվ, բարձրացնում աշխատանքի արտադրողականությունը, մեծացնում կրթություն ստանալու հնարավորությունները, լուծում որոշակի սոցիալական խնդիրներ, ստեղծում նոր գործարար հնարավորություններ, խթանում միջազգային առևտուրն ու նպաստում ջերմոցային գազերի արտանետումների կրճատմանը, զբաղվածության և ՀՆԱ-ի աճին: «ԷԱ-ի էկոհամակարգը մասնակիցների, ինստիտուտների և ենթակաոուցվածքի ցանց է, որն անհրաժեշտ միջավայր է ձևավորում արդյունավետ ԷԱ-ի համար»: Երկրները, որոնք ունեն ԷԱ-ի զարգացած էկոհամակարգ, միջազգային առևտրում մրցակցային առավելություն են ստանում այն երկրների նկատմամբ, որտեղ ԷԱ-ի էկոհամակարգը համեմատաբար թույլ է զարգացած: Այդ իսկ պատճառով ունենալով ԷԱ-ի զարգացած էկոհամակարգ' զարգացած երկրներն էլ ավելի են մեծացրել իրենց մրցակցային առավելությունը զարգացող և անցումային երկրների նկատմամբ' խորացնելով դրանց հետ առկա տնտեսական ճեղքը: Ստեղծված իրավիճակում զարգացող և անցումային տնտեսությամբ երկրները պետք է գործուն քայլեր ձեռնարկեն ԷԱ-ի զարգացման ուղղությամբ, հակառակ դեպքում զարգացած և զարգացող կամ անցումային երկրների միջև բևեռացվածության աստիճանն էլ ավելի կմեծանա: Несмотря на то, что электронная коммерция на международном уровне развивается уже давно, в РА она начала развиваться недавно; армянские онлайн магазины начали активно работать с 2010 года. Актуальность данной темы обусловлена приоритетами экономического развития РА, а также преимуществами и возможностями предоставляемыми электронной коммерцией. Последнее увеличивает потребительский излишек за счет снижения цен и увеличения разнообразия продукции, повышает производительность труда, расширяет возможности образования, решает конкретные социальные проблемы, создает новые возможности для бизнеса, стимулирует международную торговлю и способствует сокращению выбросов парниковых газов, росту занятости и ВВП. Электронная коммерция обеспечивает конкурентное преимущество в международной торговле. Поэтому, РА, как страна, которая выбрала ИТ как преобладающий сектор и имеет большую проблему увеличения своего экспорта, должна разработать и осуществить долгосрочную государственную политику развития электронной коммерции. Принимая во внимание последнюю необходимость и дефицит научных исследований по этой теме в РА, это исследование является весьма актуальным. Целью исследования является выявление проблем развития электронной коммерции в РА и предложение решения для них. Следующие проблемы были сформулированы и решены в диссертации для достижения поставленной цели: выявить основные тенденции и экосистемные проблемы развития электронной коммерции в РА, оценить число потенциальных онлайн потребителей в РА и предложить способы увеличения этого числа, на основе необходимых условий принятия электронной коммерции, исследовать основные модели принятия электронной коммерции потребителями и разработать новую теоретическую модель, основанную на них, собирать данные и тестировать разработанный модель с использованием эконометрических методов, выявить факторы влияющие на принятие электронной коммерции онлайн потребителями в РА, обосновать необходимость внедрения статистической системы электронной коммерции в РА и выявить проблемы связанные с его внедрением, вносить предложения касающиеся направлений развития электронной коммерции в РА в контексте международной электронной коммерции. Although e-commerce is not new phenomenon, it is new in RA: Armenian online shops have started to operate actively since 2010. The actuality of this topic is conditioned by the economic development priorities of RA and by the advantages and opportunities provided by e-commerce. The latter increases consumer surplus through price reduction and increased product variety, rises labor productivity, expands the possibilities of education, solves specific social problems, creates new business opportunities, spurs international trade and fosters the reduction of greenhouse gasses' emmission, the growth of employment and GDP. E-commerce provides competitive advantage in international trade. Therefore, RA, as a country, which chose IT as a prevailing sector and has big challenge to increase its exports, must develop and implement long-run state policy of e-commerce development. Taking into account the latter necessity and the scarcity of scientifc research on this topic in RA, this research is actual. The purpose of the research is to reveal the problems of e-commerce development in RA and propose solutions for them. We formulated and solved the following problems in the dissertation to achieve that purpose: reveal the main trends and ecosystem problems of e-commerce development in RA, evaluate potential online purchasers’ number in RA and suggest ways to increase that number, based on the necessary conditions of e-commerce acceptance, research the main models of e-commerce acceptance by consumers and cultivate new theoretical model based on them, collect data and test cultivated model using econometric methods, reveal the factors affecting e-commerce acceptance by online consumers in RA, substantiate the necessity of e-commerce statistical system's creation in RA and reveal the problems related to its creation, make suggestions pertaining the directions of e-commerce development in RA in the context of international e-commerce.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Additional Information: Проблемы и перспективы развития электронной коммерции в РА. E-commerce development problems and perspectives in the Republic of Armenia.
    Uncontrolled Keywords: Абгарян Давид Камоевич, Abgaryan Davit Kamo
    Subjects: Economy
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: NLA Circ. Dpt.
    Date Deposited: 31 Oct 2017 10:53
    Last Modified: 31 Oct 2017 10:53
    URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/5861

    Actions (login required)

    View Item