Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Վարչական մարմինների հայեցողական լիազորությունների սահմանները

Սարգսյան, Վաղարշակ Ալիկի (2017) Վարչական մարմինների հայեցողական լիազորությունների սահմանները. PhD thesis, ՀՀ Պետական կառավարման ակադեմիա.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (204Kb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Thesis)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (34Mb) | Preview

      Abstract

      Մարդու և քաղաքացու իրավունքների և ազատությունների իրացման ու պաշտպանության համատեքստում պատշաճ վարչարարությունը 2015 թ. խմբագրությամբ Սահմանադրության հիմնադրույթների տեսակետից ձեռք է բերել աննախադեպ մեծ գիտագործնական նշանակություն. այն անմիջապես ամրագրվեց Հիմնական օրենքում, ինչն էլ նախանշեց հետագա օրենսդրական զարգացումների միտումները: Ըստ էության, պատշաճ վարչարարությունը առաջադրվեց որպես հիմնական իրավունքների և ազատությունների իրացման և պաշտպանության առանցքային երաշխիք: Այս զարգացումների համակողմանի ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, որ պատշաճ վարչարարության իրավաչափ հիմքերի և դրանց իրավական ամրագրման խնդիրները մեծ չափով պայմանավորված են դրանց վերաբերյալ ձևավորված իրավական մշակույթով և տեսական համարժեք նյութի առկայությամբ: Միաժամանակ հաշվի առնելով, որ վարչարարությունն ինքնին հանդիսանում է համեմատաբար երիտասարդ իրավական ինստիտուտ, և դրա մի շարք բաղադրիչների, այդ թվում՝ հայեցողության սահմանների հարցում դեռևս չի ձևավորվել կանխատեսելի ու հստակ գիտագործնական դիրքորոշում, պատշաճ վարչարարության մասին հնարավոր կլինի լիարժեք խոսել, երբ տեսականորեն մշակվեն և քննարկման դրվեն այդ իրավունքի հիմնական բաղադրիչների վերաբերյալ անհրաժեշտ դիրքորոշումներ ու գործնական նշանակության լուծումներ: Ընդ որում, այդ բաղադրիչների համակարգում զգալի է հենց վարչական հայեցողության իրավական նշանակությունը, քանզի մարդու իրավունքների խախտման հավանականությունը զգալի է բոլոր այն դեպքերում, երբ վարչարարություն իրականացնելիս վարչական մարմինն օժտված է որոշումներ կայացնելու որոշակի հայեցողությամբ: Диссертация посвящена изучению пределам дискреционных полномочий административных органов. Всесторонне были рассмотрены основные вопросы, имеющие научно-практическое значение при использовании административной дискреции, в частности пределы дискреционных полномочий административных органов, основные вопросы их сортировки и разделения. Свобода действия административного органа также отображается в возложенных на них дискреционных полномочиях, которые основаны на умственной деятельности уполномоченного должностного лица административного органа. Соответственно, в действиях субъекта власти дискреция реализовывается при осуществлении полномочий с их стороны (дискреция органов осуществляющих законодательную (представительскую) деятельность, административная дискреция и судебная дискреция). Чтобы в сфере общественной власти дискреция не превратилась в скрытое своеволие, административный орган, который использует его, не только должен обосновать правомерность его выбора варианта, но и должен попробовать отобразить в своих обоснованиях результаты сопоставления с иными возможными вариантами, а также причины и обоснования, чтобы не выбирать иные варианты. В том случае, если присутствует полномочие субъекта власти, исключение административной дискреции невозможно. Соответственно, проблема не только состоит в исключении или уменьшении дискреционных полномочий, но и в их сохранении в пределах законности и целесообразности. The dissertation is devoted to the study of the breadth of discretionary powers of administrative authorities. The main issues that were of scientific and practical importance in the use of administrative discretion, in particular, the breadth of discretionary powers of administrative authorities, the main issues of their sorting and division were comprehensively considered in the mentioned thesis. Freedom of action of the administrative authority is also reflected in the discretionary powers imposed on them, which are based on the mental activity of the authorized official of the administrative authority. Accordingly, in the actions of the subject of power, discretion is realized when exercising powers on their part (discretion of authorities exercising legislative (representative) activity, administrative discretion and judicial discretion). To ensure that discretion does not turn into hidden self-will in the sphere of public power, the administrative authority that uses it should not only justify the legitimacy of its chosen option/variant, but also should try to show in its justifications the results of comparison with other possible options/variants, as well as reasons and justifications for not choosing the others. In the event that the authority of the subject of power is present, the elimination of administrative discretion is impossible. Accordingly, the problem is not only in excluding or reducing discretionary powers, but also in preserving them within the limits of legality and expediency. It is very important, when using them, to ensure the protection of human rights and freedoms and the coordination of state and public interests. Undoubtedly, it is very difficult to reconcile the interests of the individual and the state in the same complex, and, however, this direction should be followed by administrative reforms that will solve numerous problematic issues.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Пределы дискреционных полномочий административных органов. The breadth of discretionary powers of administrative authorities.
      Uncontrolled Keywords: Саргсян Вагаршак Аликович, Sargsyan Vagharshak Alik
      Subjects: Law
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 02 Nov 2017 15:46
      Last Modified: 14 Nov 2017 13:09
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/5875

      Actions (login required)

      View Item