Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Ավագ դպրոցի աշակերտի գիտական աշխարհայացքի ձևավորման մեթոդական համակարգը կենսաբանության ուսուցման գործընթացում

Դավթյան, Նելլի Նորիկի (2017) Ավագ դպրոցի աշակերտի գիտական աշխարհայացքի ձևավորման մեթոդական համակարգը կենսաբանության ուսուցման գործընթացում. PhD thesis, Խ. Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան.

[img]
Preview
PDF (Thesis)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (23Mb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (4Mb) | Preview

      Abstract

      Մարդու անհատականության բնորոշիչ կողմերից մեկը հանդիսացող աշխարհայեցողական համակարգի ձևավորման գործում իր անժխտելի դերն ունի դպրոցը: Անառարկելի է, որ օբյեկտիվ աշխարհի և նրանում մարդու տեղի վերաբերյալ հայացքների համակարգի, այսինքն` սովորողների գիտական աշխարհայացքի ձևավորման գործում իր ուրույն տեղն ունի կենսաբանությունը: Այդ համադրույթում կենսաբանության ուսուցման մեթոդական համակարգում ծագել են համակողմանի ուսումնասիրության և լուծման ենթակա մի շարք հարցեր: Դրանք են. աշակերտի և ուսուցչի գիտական աշխարհայացքի ձևավորվածության իրական վիճակի համապատասխանությունը հասարակության կայուն զարգացման ժամանակակից պահանջներին, կենսաբանության ուսուցման և աշակերտի աշխարհայացքի ձևավորման միջև կապի ուժեղացում և դրանց միջև գոյություն ունեցող հակասության վերացում, կենսաբանության աշխարհայացքային նշանակության բովանդակային բաղադրիչների ընտրություն և փիլիսոփայական մեկնաբանություն, բնական երևույթների պատճառահետևանքային, ներառարկայական, միջառարկայական և վերառարկայական կապերն արտահայտող աշխարհայացքային նշանակության ինտեգրված կենսաբանական համակարգերի ստեղծում, աշակերտի գիտական աշխարհայացքի ձևավորման մեթոդական համակարգի մշակում: Առաջ քաշված խնդիրների առկա անբավարար վիճակով և դրանց լուծման հրատապությամբ է պայմանավորված սույն աշխատանքի արդիականությունը: Մեր հետազոտություններում հիմնվել ենք փիլիսոփայական (Ա.Պ. Վալիցկայա, 1997: Տ.Ս. Ֆեշչենկո, 2013: Մ.Ի. Մորոզովա, 2004: Ս.Գ. Բաշաևա, 2011: Տ.Վ. Թանգամյան, 2014), մանկավարժական (Վ.Ն. Ժուկովա, 1995: Գ.Ի. Շկոլնիկ, 1994: Վ.Ի. Գինեցինսկի, 2002: Ս.Ս. Ակիմով, 2005: Տ.Վ. Թանգամյան, 2012), հոգեբանական (Դ.Ա. Լեոնտև, 1996: Ն.Դ. Նիկանդրով, 1998: В деле формирования мировоззренческой системы, являющейся одной из характерных сторон личности, неопровержимую роль имеет школа и, несомненно, в деле формирования системы взглядов об объективном мире и места человека в нем, то есть научного мировоззрения учащихся, особое место имеет биология. В этом контексте в методической системе преподавания биологии возникает ряд вопросов, подлежащих всестороннему изучению и решению. Актуальность данной работы обусловлена нынешним неудовлетворительным состоянием выдвинутых задач и необходимостью их неотложного решения. Последнее в свою очередь послужило основой для выбора и научно-теоретического и практического обоснования темы. Наше исследование основывалось на философских, педагогических, психологических и методических подходах. Научно и опытным путем обосновать мировоззренческие функции биологии, разработать удовлетворяющие требованиям времени методическую систему, способствующую эффективности формирования научного мировоззрения учащихся старшей школы в процессе преподавания биологии. На основе анализа философской, психологической, педагогической и методической литературы дать определение понятия «экологическое мировоззрение, выявить его сущность.Выявить значение формирования научного мировоззрения в процессе подготовки выпускника старшей школы и роль курса биологии в деле его осуществления. Изучить и выявить реальное состояние сформированности научного мировоззрения учащегося и преподавателя в старшей школе, их представление о научном мировоззрении. Thesis for the degree of candidate of pedagogical sciences, speciality 13.00.02 - "Methods of Teaching and Education" (Biology). The defense of the thesis will be held on 7th June, 2017 at 12.00 at the meeting of the specialized pedagogical committee 020 HAC for granting scientific degrees at Khachatur Abovyan Armenian State Pedagogical University. Address: 0010 Yerevan, 17, Tigran Mets str. The aim of the research is to academically and empirically substantiate the ideological functions of biology, elaborate methodological system meeting demands of the time that would effectively form scientific worldview of the students of High School in biology teaching. definition and disclosing the essence of the concept of "ecological worldview'' on the basis of analysis of philosophical, psychological, pedogogical and methodological literature, revealing the meaning of formation of scientific worldview in the process of training High School graduates and the role of biology course in its implementation, elaboration of criteria and indices of levels of formation of scientific worldview of the student and teacher, disclosing and substantiation of the ideological functions of biology, study and analysis of the actual state of the levels of formation of scientific worldview or notion about scientific worldview of the student and teacher in High School, elaboration and practical testing of the efficiency of the methodology of scientific worldview formation of the students of High School in teaching biology which includes principles, content, forms and methods of implementation of the given process. clarification of the complex definition of the concept ''Scientific Worldview" on the basis of scientific and methodological approaches, exploring the ideological potential and substantiation of the functions of the course on biology, exploring the methodological base of elaboration of tasks, which express inter- and intradisciplinary connections of integrated biological systems on the basis of which a methodology of efficient formation of scientific worldview of High School students is suggested.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Методическая система формирования научного мировоззрения учащихся старшей школы в процессе преподавания биологии. Methodological system of formation of scientific worldview of the students of high school in teaching biology.
      Uncontrolled Keywords: Давтян Нелли Нориковна, Davtyan Nelly Norik
      Subjects: Pedagogy
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 15 Nov 2017 14:00
      Last Modified: 15 Nov 2017 14:00
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/5957

      Actions (login required)

      View Item