Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Տեխնոլոգիական գործոնները որակյալ ուսուցման գործընթացում

Պարսամյան, Վարդան Ռազմիկի (2017) Տեխնոլոգիական գործոնները որակյալ ուսուցման գործընթացում. PhD thesis, Խ. Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան.

[img] PDF (Thesis)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1934Kb)
    [img] PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (696Kb)

      Abstract

      Կրթության որակի հիմնախնդիրը գոյություն ունի շատ վաղուց, սակայն նրա դերը առավել կարևորվել է ժամանակակից աշխարհում, և այսօր կրթության որակի բարձրացման խնդիրը դարձել է կրթության փիլիսոփայության հանգուցային գաղափարը: Կրթության որակի և ուսուցման գործընթացի արդյունավետության բարձրացման պահանջը հատկապես կարևորվում է հասարակության զարգացման, նոր կենսապայմաններին կրթական համակարգի արագ հարմարվելու անկարողության պատճառով: Դա է պատճառը, որ տեղի են ունենում այդ ոլորտի գրեթե անընդհատ և շարունակական բարեփոխումներ: Ընդ որում` բարեփոխումներ տեղի են ունենում ոչ միայն Հայաստանի Հանրապետության կամ նախկին ԽՍՀՄ երկրների, այլև աշխարհի գրեթե բոլոր երկրների հանրակրթության բնագավառում: Դրանք ունեն մի շարք դրդապատճառներ, որոնցից մի քանիսը բխում են ուսուցման որակին վերաբերող հիմնահարցերից: Սակայն այսօր հստակ և միանշանակ սահմանված չեն կրթության որակ և ուսուցման որակ հասկացությունները: Այսօրվա տեղեկատվական կոչվող դարաշրջանում մեծ արագությամբ ավելանում է մարդկանց գործունեության համար անհրաժեշտ տեղեկությունները, որոնք մտապահելն ուղղակի անհնար է: Ուստի սովորողները յուրացման ենթակա նյութի ծավալների աճին զուգահեռ հաճախ ոչ թե հասկանալով յուրացնում, այլ պարզապես մտապահում են յուրացման համար նախատեսված նյութերը, այն էլ՝ շատ կարճ ժամանակով, միայն տվյալ օրվա դասահարցմանը պատրաստ լինելու համար: Բացի այդ, սովորողների հաղորդակցական կարողությունների ձևավորումն ու մտածողության ընդհանուր ձևերի տիրապետումը տեղի է ունենում տարերայնորեն և ոչ թե ուսումնական գործընթացում հատուկ և արհեստական կազմակերպված լինելու շնորհիվ: Իսկ հաղորդակցական կարողությունների ցածր մակարդակն իր հերթին ուղղակիորեն ազդում է դասավանդվող նյութի ընկալման և յուրացման որակի վրա: Մեր կարծիքով, որպես առաջնահերթ խնդիր պետք է դրվի յուրաքանչյուր սովորողի կողմից ուսումնասիրվող նյութը հասկանալու մակարդակով յուրացնելու պարտադիր նվազագույն պահանջը: Իհարկե այստեղ իրենց դերն ունեն բազմաթիվ գործոններ, որոնցից են ուսուցչի վարպետությունը ուսումնադիդակտիկ նյութերի որակն ու համապատասխանությունը սովորողների տարիքային խմբին, ուսուցման պայմաններն ու տեխնիկական հագեցվածությունը, մանկավարժական տեխնոլոգիաները և այլն: Սակայն դեռ ուսումնասիրված չէ այդ գործոններից յուրաքանչյուրի ազդեցության չափն ու դերը ուսուցման որակի և արդյունավետության վրա: Задача улучшения качества стала ключевой идеей философии образования. Требование к качеству обучения и эффективности применения средств достижения этого особенно остро стоит по причине развития общества, новых жизненных реалий и неспособности быстрой адаптации системы образования к этим изменениям. Сейчас, в называемом информационным веке, с огромной скоростью увеличивается объем необходимой для деятельности человека информации, запомнить которую просто невозможно. Поэтому учащиеся, параллельно увеличению объема необходимого для усвоения материала часто не усваивают, а просто запоминают предназначенный для усвоения материал. Низкий уровень коммуникативных умений в свою очередь непосредственно влияет на качество понимания и усвоения учебного материала. Для повышения качества образования сегодня первоочередной задачей должен стать вопрос обязательного усвоения каждым учащимся изучаемого материала на уровне понимания. Целью исследования является выявление и обоснование решающего значения эффективных технологических факторов с точки зрения обеспечения качественного обучения каждого члена учебной группы на примере '' методики доводящих карточек'' и '' методики Ривина'. В соответствии с целью, объектом, предметом и гипотезой были поставлены задачи исследования: изучения научно-методической литературы по проблеме исследования определить влияние образовательных технологий и технологических факторов на качество усвоения учебного материала, проанализировать и обосновать роль ''Методики доводящих карт'' и ''Методики Ривина'' с позиции обеспечения качественного усвоения каждым учащимся. Определено понятие ''качественное обучение'', уточнены и конкретизированы понятия ''понимание'', ''технология обучения'', ''методика обучения'', на примере ''методики доводящих карточек'' и ''методики Ривина'', основанных на форме коммуникации с переменным составом, дано обоснование решающего значения технологического фактора в качественном учебном процессе, в частности в вопросе усвоения изучаемого материала на уровне понимания. The idea of quality assurance became a key issue in improving the quality of education philosophy. The demand for quality education, especially a highly effective means of achieving it is observed because of the inability to adapt the rapid development of society, new conditions and changes in the educational system. At present, in the so-called informational era, the necessary informational volume for people increases rapidly which simply is impossible to remember. Thus, in parallel with the growth in volumes of material students often don’t master, but just keep them in mind. Low capacity of mental-communication directly affects on the understanding of the teaching material and mastering it. Today it should be a priority to raise the mandatory requirement of understanding the studied material appropriately by every student for improving teaching quality. Is to identify and justify decisive factors of efficient technologies for each member of the study group by using examples of “Gaining understanding cards” and “Rivins methodology”. to determine the level of preparedness of the issue and methodological bases by studying pedagogical scientific literature on the quality of education and educational technology, to identify the impact of educational technology and technological factors on mastering the quality of the teaching material through research and testing, to analyze and justify the role of “Gaining understanding cards’ methodology” and “Rivins methodology” from the point of view of each learner.“Qualified education" concept is defined, “understanding”, “training technology”, “training methodology” concepts are grounded and clarified A decisive technological factor on training process is proved on the examples of “Gaining understanding card” and “Rivins” methodology by variable composition form of communication.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Технологические факторы в процессе качественного обучения. Technological factors in qualified learning process.
      Uncontrolled Keywords: Парсамян Вардан Размикович, Parsamyan Vardan Razmik
      Subjects: Pedagogy
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 21 Nov 2017 11:54
      Last Modified: 21 Nov 2017 11:54
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/5979

      Actions (login required)

      View Item