Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

«Բնական մարդը» Դեյվիդ Հերբերտ Լոուրենսի փոքր արձակում

Հովհաննիսյան, Վիոլետա Վիկտորի (2017) «Բնական մարդը» Դեյվիդ Հերբերտ Լոուրենսի փոքր արձակում. PhD thesis, ՀՀ ԳԱԱ Մ. Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտ.

[img]
Preview
PDF (Thesis)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (27Mb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (3417Kb) | Preview

      Abstract

      Սույն ատենախոսությունը նվիրված է 20-րդ դարասկզբի անգլիացի գրող Դ.Հ. Լոուրենսի (1885–1930) արձակի ուսումնասիրությանը, մասնավորապես՝ արձակում «բնական մարդու» բացահայտմանը: Վերլուծությունը կատարվում է Լոուրենսի պատմվածքների և գրողի առաջ քաշած անգիտակցականի տեսության հիման վրա, որը նա անվանել է «արյան գիտակցություն»: 19-20-րդ դդ. գրականությանը բնորոշ է զարգացման բարդ գործընթացը, որում արտացոլվում են հետզհետե սրվող և վատթարացող սոցիալական և դասակարգային հակասությունները: 1914-1918 թթ. պատերազմը մեծ ազդեցություն է գործում անգլիացի գրողների աշխարհընկալման վրա: Պատմական իրադարձությունները փոխում են գրականության բովանդակությունը, բացում գործունեության նոր ասպարեզներ, ի հայտ են գալիս դրամատիկ բախումներ: Սկսվում է նոր ժանրերի և ոճական կաղապարների հետազոտման և բացահայտման ինտենսիվ գործընթաց: Մարդկությունը մուտք է գործում սոցիալական և գիտատեխնոլոգիական հեղափոխությունների դար: Արյան և չարչարանքների մեջ ծնվում է նոր աշխարհ, նոր մարդ, նոր գիտակցություն: Հին աշխարհը կործանվում, ոչնչանում էր՝ իր ավերակների մեջ թողնելով նախկին համոզմունքները, իդեալները, կանոնները: Համաշխարհային պատերազմով պայմանավորված ցնցումն իր ազդեցությունն է ունենում Լոուրենսի աշխարհընկալման վրա: Պատերազմը և հետպատերազմյան իրավիճակը նրա աշխարհընկալման մեջ այնպիսի տպավորություն են առաջացնում, թե քաղաքակրթությունը ճգնաժամ է ապրում և այնպիսի կանխազգացում, թե մարդկությունը կործանվում է: Անգլիայում պատերազմի ավարտից անմիջապես հետո Դ.Հ. Լոուրենսը մեծ ճանաչում է ձեռքբերում գրական աշխարհում և մտավորական հասարակության մեջ: Նա արդեն իսկ սկսել էր ստեղծագործել պատերազմից երեք տարի առաջ: Անգլիացի գրողն այդ «աշխարհում» ուշադրություն է գրավում՝ բարձրաձայնելով մարդու էության, նրա ցանկությունների մասին: Եվ եթե «կորուսյալ սերնդի» համար աշխարհայացքային հիմք էր հանդիսանում իդեալիստական փիլիսոփայությունը, և առաջին հերթին՝ Բերգսոնի փիլիսոփայությունը, ապա «մասնավոր աշխարհի» գրողների համար գրական ճանապարհ էին բացում Լոուրենսի ստեղծագործությունները: Նա օրինակ դարձավ 20-րդ դարի գրողներից շատերի համար: Լոուրենսն իր վրա մեծ ուշադրություն է գրավում անգլիական «տեխնոլոգիական քաղաքակրթության» նկատմամբ իր բացասական վերաբերմունքով: Այդ քաղաքակրթությունից հեռանալու համար նա մարդկանց առաջարկում է հույսը դնել անգիտակցականի վրա: Ժամանակակից քաղաքակրթությանը գրողը հակադրում է զգացմունքների ազատությունը և կիրքը: Լոուրենսը երազում է մարդկության փրկության մասին և առաջարկում է մարդուն բնական, նախասկզբնական արմատներին վերադառնալու իր ուտոպիստական ծրագիրը: Данная диссертация посвящена исследованию прозы известного английского писателя ХХ века Д.Г. Лоуренса, в частности, исследованию «естественного человека» в его прозе. Анализ основывается на рассказах Лоуренса, а также на теории бессознательного, которую Лоуренс назвал «сознанием крови». В диссертации дается анализ концепции Лоуренса «естественный человек», а также обосновывается термин «сознание крови», борьбу между сознанием и бессознательным, инстинктом и разумом в жизни своих героев, влияние космоса, в частности солнца и луны, на физический и внутренний мир героев Лоуренса. Диссертация состоит из введения, трех глав, заключения и списка литературы. Объём работы составляет 162 страниц. Основой методологии диссертации являются методы индукции и дедукции, широко распространенные в науке. Во введении кратко представлена эпоха, а также политические, социально-экономические события, которые в значительной степени повлияли на мышление писателя и позже отразились на его произведениях. Указаны цели, задачи и методы, выделена научная новизна материала, обоснована актуальность предмета диссертации. Первая глава («Проявление теории Лоуренса «сознание крови» в художественной системе писателя»») прослеживает формирование концепции «сознание крови» у Д.Г. Лоуренса. Здесь разъясняется почему Лоуренс выбирает термин «сознания крови» для своей теории. В этой главе показаны какие писатели, философы повлияли на формирование идей, отраженных в рассказах писателя, а также в виде таблиц представлены основные противоречия между инстинктом и разумом в рассказах писателя, которые играют важную роль в понимании теории Лоуренса. Во второй главе («Проблема индивидуального и общественного сознания в рассказах Лоуренса 1925-30 г-ов») анализируются идеи Лоуренса о личном и общественном сознании, делается пытка обнаружения причин, которые заставляют героев Лоуренса, с одной стороны, самоизолироваться, отличить собственное "я" от общественного сознания, как единственный способ самопознания, с другой стороны, поиска своей пары, чтобы сексуальный инстинкт был проявлен свободно и естественным образом. Модель индивидуум-пара-общество представлена здесь в виде таблицы. В этой главе рассматриваются идеи Лоуренса об интимных отношениях, отличающиеся от идей Фрейда об интимных отношениях. Предметом исследования третьей главы («Отражение связи человека и космоса в рассказах и эссе Лоуренса») являются рассказы и эссе Лоуренса на основе «космического сознания» писателя, которое Лоуренс унаследовал от Томаса Харди, китайской философии, буддизма и мифологии отдельных народов. Здесь отражено представление Лоуренса о силе и великодушии «отца-солнце», что, безусловно, связано с «космическим сознанием» американских индейцев, а также представлена связь между героями писателя с таинственной луной. The dissertation is devoted to the study of the prose of D.H. Lawrence, one of the greatest English writer’s of the 20th-century, in particular, to dissolving the "natural man” in his prose. The analysis is based on Lawrence’s short stories, as well as on his own theory on unconsciousness, which Lawrence calls “blood-consciousness”. In the dissertation an analysis is given of what Lawrence means by the concept of "natural man", how he creates this image, why he chooses the term "blood-consciousness'' for his theory. It represents the struggle between consciousness and unconscious, instinct and reason in the lives of his heroes, the influence of the cosmic elements, in particular, the sun and moon, on the physical and inner world of Lawrence's heroes. The dissertation consists of an introduction, three chapters, and the bibliography. The volume of the dissertation is 162 pages. The introduction briefly presents the era, as well as political, socio-economic events that largely have influenced the writer's thinking and later have been reflected on his works. The goals, tasks and methods are indicated, the scientific novelty of the material is singled out, and the relevance of the subject of the dissertation is grounded. The first chapter (“The Manifestation of Lawrence’s Theory on Blood-Consciousness in the Writer’s Artistic System”) traces the formation of the concept of “blood-consciousness”. Here it is explained why Lawrence chooses the term "blood-consciousness" for his theory. This chapter shows which writers and philosophers have influenced the formation of ideas that have been reflected in the writer's short stories and in the form of tables, it also presents the main contradictions between instinct and reason in the writer's short stories that play an important role in understanding Lawrence's theory. In the second chapter (“The Problem of the Individual and Social Consciousness in Lawrence’s 1925-30 Short Stories”), Lawrence’s ideas on individual and social consciousness are analyzed. An attempt is made to find the reasons that make Lawrence’s heroes, on the one hand be isolated from the society as the main means of self-awareness, on the other hand, search for a couple, so that the sexual instinct is manifested freely and naturally. The model of individual – couple - society is presented here in the form of a table. This chapter discusses Lawrence's idea of intimate relationships, which differs from Freud's ideas on sex. The subject of the study of the third chapter (“Reflection of the Connection between Man and the Cosmos in Lawrence’s Short Stories and Essays”) are Lawrence's short stories and essays based on the writer's "cosmic consciousness", which Lawrence has inherited from Thomas Hardy, Chinese philosophy, Buddhism and the mythology of different peoples. This chapter reflects the representation of Lawrence about the power and generosity of "father -sun", which, of course, is connected with the "cosmic consciousness" of the American Indians. Here the connection between the heroes of the writer and the mysterious moon is presented.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Естественный человек в прозе Д. Г. Лоуренса. Natural man in D. H. Lawrence's short stories.
      Uncontrolled Keywords: Оганесян Виолета Викторевна, Hovhanisyan Violeta
      Subjects: Literature
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 23 Feb 2018 14:33
      Last Modified: 20 Jun 2018 11:09
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/6762

      Actions (login required)

      View Item