Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Իսրայելի իրավական համակարգի կրոնական և սահմանադրական հիմքերը

Կարապետյան, Վարսեր Սամվելի (2018) Իսրայելի իրավական համակարգի կրոնական և սահմանադրական հիմքերը. PhD thesis, ԵՊՀ.

[img]
Preview
PDF (Abstract)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (229Kb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Thesis)
    Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

    Download (1726Kb) | Preview

      Abstract

      Իսրայելի իրավական համակարգը խառն իրավական համակարգ է, որում զուգակցվում են ընդհանուր և մայրցամաքային, աշխարհիկ և կրոնական իրավունքի տարրերը: Իրավական համակարգի բնույթն, ի թիվս այլնի, պայմանավորված է Իսրայելի պետության զարգացման պատմական ընթացքով, ինչպես նաև պետության և իրավունքի կազմավորման և կայացման գործում հրեական կրոնի՝ հուդայականության ունեցած ազդեցությամբ: Այսպես՝ պետության կազմավորման սկզբնական շրջանում այն մեծապես կրում էր անգլիական ընդհանուր իրավունքի ազդեցությունը, որի հիմքերը դրվել էին Պաղեստինի նկատմամբ բրիտանական մանդատի տարիներին (1917-1948 թթ.): Հետագայում այն աստիճանաբար իր տեղը զիջեց մայրցամաքային իրավունքին՝ իրավունքի առանձին ճյուղերում կատարված կոդիֆիկացիայի արդյունքում: Դեռևս Օսմանյան կայսրության տիրապետության ժամանակաշրջանում (1517-1917 թթ.) գործող միլեթական համակարգը, որ ճանաչում էր առանձին կրոնական համայնքների ինքնավարությունը, անձի անձնական կարգավիճակի հարցերում կրոնական իրավունքի և դատարանների բացառիկ իրավասության ճանաչման հիմքը հանդիսացավ: Բացի այդ, հուդայականությունը, մեծ ազդեցություն ունենալով հրեական պետության կազմավորման գործում, մեծապես պայմանավորեց նաև Իսրայելի իրավական համակարգի զարգացման ուղին, բնույթն ու բովանդակությունը: Ավելին՝ կրոնականությունն այսօր էլ ընկած է պետության իրավական քաղաքականության, ինչպես նաև սոցիալ-քաղաքական կյանքի ցանկացած այլ ոլորտի վերաբերյալ քննարկումների հիմքում` ուրվագծելով դրանց փոփոխման ու զարգացման միտումներն ու հեռանկարները: Այս և մի շարք այլ հանգամանքներով պայմանավորված՝ Իսրայելի իրավական համակարգը մեծ հետաքրքրություն է ներկայացնում համեմատական իրավագիտության դիրքերից և լայնորեն ուսումնասիրվում արտասահմանյան մասնագիտական գրականության մեջ: Իսրայելական փորձի ուսումնասիրությունը կարող է անփոխարինելի լինել պետության և կրոնի տարանջատման, կրոնականության օրենսդրական ամրագրման, պետության կրոնական և ժողովրդավարական բնութագրերի հարաբերակցության և համատեղելիության, անձի էթնիկ կրոնական ինքնության և դրանով պայմանավորված՝ քաղաքացիության ձեռքբերման հարցում պետական քաղաքականության, սահմանադրական վերահսկողության, մարդու իրավունքների դատական ճանաչման, դրանց օրենսդրական ամրագրման և սահմանափակման, կրոնական ազատության, այդ թվում՝ կրոնից ազատության ապահովման, կրոնական ինստիտուտների գործունեությանը պետական ներգրավվածության և օժանդակության, անձնական կարգավիճակի հարցերում կրոնական իրավունքի գործողության առանձնահատկությունների և մի շարք այլ հարցերի պարզաբանման առումով: Բացի այդ՝ Իսրայելի իրավական համակարգի ուսումնասիրությունը կարող է օգտակար լինել Իսրայելի պետության կողմից վարվող ներքին և արտաքին քաղաքականության, տարածաշրջանային և գլոբալ- քաղաքական զարգացումների ամբողջական ընկալման տեսանկյունից: Суть правовой системы Израиля, помимо прочего, обусловлена влиянием и ролью еврейской религии - иудаизма в деле ее формирования и становления. Урегулирование взаимоотношений с религией предшествовало формированию государства (1948 г.), являясь важным шагом в этом процессе. Так, принятием летом 1947 г. соглашения между различивший квазиполитическими и религиозными силами еврейской общины Палестины был закреплено удовлетворение потребностей иудейства в ряде ключевых вопросов. Это соглашение, известное под названием религиозное статус-кво, в большинстве своем обусловило суть и содержание государства Израиль, в том числе и правовой системы. Декларацией о независимости 1948 г. был основан Израиль, как еврейское и демократическое государство, в то время как 181-ая резолюция Генеральной ассамблеи ООН (1947 г.) предусматривала на территории бывшей Палестины создание демократического государства. Эта двойная характеристика Израиля, которая даст повод для серьезных противоречий и разногласий, стала исходной точкой социально-политической и правовой системы государства. Еврейство государства Израиль, взяв начало из Декларации о независимости, нашла свое постепенное отражение в светском законодательстве государства. Оно в большей степени отражено, в частности, в законе «о Репатриации» (1950 г.), закон предоставляет право каждому еврею на возвращение. Однако, в законе было дано охарактеризование еврея, только через два десятка лет после принятия закона. Государство заново утвердило этническое-религиозное описание еврея, существующее в еврейском- религиозном праве. Влияние духовенства, в основном, обусловило также конституционно-правовые развития государства Израиль. Сформированное в результате прошедших в первый раз 25 января 1949 г. всегосударственных выборов, Конституционное собрание провалилось в миссии принятия конституции. Конституционное собрание трансформировалось в Кнессет - парламент. В сложившейся обстановке стало приемлимым решение принятия Кнессетом резолюции Харири (1950 г.), которая предусматривала принятие Конституции по главам - путем принятия отдельных основных законов. Первый основной закон был принят в 1958 г. (Основной закон «Кнессет»). Только в 1992 г. Кнессет был в силах принять два основных закона в сфере прав человека. После их принятия в Израиле не был принят ни один новый основной закон. The Jewish religion, namely Judaism, impacted the process of forming the Israeli legal system, thus determining its nature. State-religion relations were regulated before the establishment of the Israeli state itself (1948), playing a significant role in this process. The demands of Judaism were met regarding certain key issues, based on the agreement reached between quasi-political and religious establishments of the Jewish community of Palestine. This agreement, also known as “Religious Status-Quo Agreement”, determined the nature and content of the Israeli state, the legal system included. According to the Declaration of Independence (1948) Israel was established as a Jewish and Democratic state. Whereas, the UN General Assembly Resolution 181 (1947) was envisaging the creation of democratic countries in the territory of the former Palestine, the dual characteristics of the Israeli state became the point of departure for the entire social-political and legal system, at the same time giving rise to serious contradictions and disagreements. The Jewishness of the State of Israel, stemming from the Israeli Declaration of Independence, further was gradually reflected in the legal system of the state, and most importantly in the Return Law (1950). The law provides every /ewwith the right to return to Israel. The definition of “Jew”, however, was introduced only two decades later: The Israeli state confirmed an ethnic-religious definition of a Jew, provided by the Jewish religious law. Religiosity also highly affected constitutional developments of the Israeli state. The Constituent Assembly, formed upon the first national elections on January 25, 1949 failed its mission to adopt the Constitution. It transformed itself to the first Knesset instead, meaning the Parliament. Under those circumstances the more acceptable solution was the adoption of the Harari resolution (1950). It was a proposal to adopt the Constitution chapter by chapter, by passing separate Basic Laws. The first Basic Law was passed in 1958 (Basic Law: “The Knesset”). And only in 1992 the Knesset was able to pass two Basic Laws in the field of human rights. No other Basic Law has been passed since. The issue regarding the status of the Basic Laws was resolved only in 1995, based upon the Israeli Supreme Court decision on the so-called, “Mizrachi bank” case. More specifically, it declared that Basic Laws enacted in the field of human rights have constitutional status. Therefore, legislation contradicting those Basic Laws can be declared as unconstitutional and the Supreme Court has reserved to itself the right to check the constitutionality of the legislation.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Религиозные и конституционные основы правовой системы Израиля. Religious and constitutional basis of the legal system of Israel.
      Uncontrolled Keywords: Карапетян Варсер Самвеловна, Karapetyan Varser S.
      Subjects: Law
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 16 May 2018 11:21
      Last Modified: 15 Jun 2018 16:10
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/7210

      Actions (login required)

      View Item