Հայաստանի ատենախոսությունների բաց մատչելիության պահոց = Open Access Repository of the Armenian Electronic Theses and Dissertations (Armenian ETD-OA) = Репозиторий диссертаций Армении открытого доступа

Անգլերենի ունկնդրության կարողությունների զարգացման մեթոդական համակարգը ոչ լեզվական ֆակուլտետում

Գևորգյան, Տաթևիկ Գուրգենի (2018) Անգլերենի ունկնդրության կարողությունների զարգացման մեթոդական համակարգը ոչ լեզվական ֆակուլտետում. PhD thesis, Խ. Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան.

[img]
Preview
PDF (Thesis)
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (33Mb) | Preview
    [img]
    Preview
    PDF (Abstract)
    Available under License Creative Commons Attribution.

    Download (4Mb) | Preview

      Abstract

      ՀՀ բարձրագույն կրթության որակի ապահովման կարևոր պահանջներից է ոչ լեզվական ֆակուլտետում անգլերենի ուսուցման բովանդակության արդիականացումը: Տվյալ դասընթացի բարեփոխման շրջանակներում անհրաժեշտ է շարունակաբար վերանայել մասնագիտական կողմնորոշման անգլերենի (ESP) ուսուցման ողջ համակարգը, քանի որ այն չի բավարարում այդ լեզվով բանավոր և գրավոր հաղորդակցվելու ապագա մասնագետների մերօրյա պահանջները: Օտարալեզու հաղորդակցությունը թե՛ միջանձնային, թե՛ մասնագիտական մակարդակներում չի կարող տեղի ունենալ առանց ունկնդրության կարողությունների և հմտությունների: Մասնագիտական և հաղորդակցական կոմպետենցիաների կարևոր բաղադրիչ է ունկնդրության կոմպետենցիան, որը մասնագիտական կողմնորոշման դասընթացներում անհրաժեշտ չափով չեն զարգացնում, չնայած գործող ESP ուսումնական ծրագրերում խնդիր է դրվում զարգացնել խոսքային գործունեության բոլոր հմտությունները՝ խոսելու, ունկնդրելու, կարդալու և գրելու: Դրա հետ մեկտեղ, անհրաժեշտ է նշել, որ ՀՀ բուհերի ոչ լեզվական ֆակուլտետներում օտար լեզուների ուսուցման մանկավարժական պայմանները հեռու են բավարար լինելուց: Նույնիսկ ծրագրային պահանջներն իրականացվում են մասնակիորեն: Ընդ որում, խոսքային գործունեության չորս տեսակից ունկնդրության կարողության ձևավորումն, առանց բացառության, բոլոր դասընթացների ամենաթերի կողմն է: Կարևոր է նշել, որ մշակված չեն մասնագիտական կողնորոշման դասընթացի համար նախատեսված ունկնդրության ուսուցման արդյունավետ ռազմավարություններ: Վերջինիս ուսուցման համատարած բարձիթողի վիճակը պայմանավորված է մի շարք օբյեկտիվ և սուբյեկտիվ գործոններով, որոնցից ամենաէականն այն է, որ օտար լեզուների դասավանդման մեթոդիկայում ունկնդրությունը դիտվում է իբրև խոսքային ընկալողական գործունեության առավել դժվար յուրացվող տեսակ: Հետազոտության նպատակի և խնդիրների տեսանկյունից կարևորվում են ոչ լեզվական ֆակուլտետներում ունկնդրության ուսուցմանը (Е.В. Александрова 2001, А.В. Гаврилова 2006, О.А. Обдалова 2001, В. А. Яковлева 2003), ունկնդրության վարժությունների մշակմանը (CEFR , М. П. Базина 1988, Е. Г. Богданова 1984, К. М. Бржозовская 2003, Н. В. Войтик 2015), ունկնդրության խոսակցական հայեցակերպին (А.В. Гаврилова 2000), օտարալեզու ունկնդրության տեքստերի ընտրության և կիրառման սկզբունքներին, չափանիշներին (И.А. Гончар 2011, Е.С. Горюнова 2011, Е. И. Латушко 2004, М. В. Куимова 2005, Е. А. Карташова 2017, И.Д. Попова 2012), ունկնդրության դժվարություններին (Ռ.Ռ. Խաչատրյան 2012, Н.В. Елухина, М.Г. Каспарова 1991), ունկնդրության դիդակտիկական հիմքերին (Я.В. Зудова 1997, Е. В. Крылова 1994), ունկնդրության արտալսարանային, ինքնուրույն աշխատանքի կազմակերպմանը, ունկնդրության տեսակներին (Л.Ю. Кулиш 1991, Л.И. Иванова 1997, Е.И. Пассов 1991), ունկնդրությանը վերաբերող դասագրքերի, դասանյութերի վերլուծությանը (2003 Черкашина) նվիրված աշխատանքները: Վերոնշյալ աշխատությունները մեծ ներդրում ունեն օտարալեզու ունկնդրության ուսումնասիրման և ուսուցման բարելավման գործում, սակայն նշված և այլ աշխատանքներում ուսումնասիրության առարկա չեն դարձել անգլերենի ունկնդրության կարողությունների ձևավորման և զարգացման առանձնահատկությունները, հաշվի առնելով հայալեզու ուսանողների լսարանը, նրանց լեզվական մակարդակը` B1, B2, ունկնդրության կարողությունների ձևավորման դժվարությունները, մասնագիտական և ճանաչողական պահանջմունքները, ինչպես նաև ունկնդրության կարողությունների ձևավորման մանկավարժական պայմանները: Аудированию как важное составляющее коммуникативной компетенции в должной мере в профессионально - ориентированном курсе английского языка не обучается. Эффективная методика обучения аудированию позволит успешно осуществить программные требования, с учетом культурных, образовательных и практических целей обучения иностранным языкам, сформировать у будущих историков коммуникативно-профессиональную компетенцию на завершающем этапе изучения английского языка. Разработка эффективной методики обучения аудированию в профессионально-ориентированном курсе английского языка обосновывается важностью повышения качества профессионального образования, недостаточной сформированностью аудитивной компетенции на историческом факультете. разработка методической системы обучения аудированию в профессионально-ориентированном курсе английского языка, эффективность которой обосновывается результатами экспериментального обучения. выявить особенности формирования и развития аудитивной компетенции, объективные и субъективные трудности препятствующие развитию; проанализировать учебники, учебные планы, программы, языковой уровень студентов и направленность их целеполагания в профессионально-ориентированном курсе английского языка; выбрать оптимальные стратегии и методы, эффективные тексты и упражнения обучения аудированию; создать оптимальную модель обучения аудированию и опытным обучением обосновать эффективность предлагаемой методической системы. Создана трехступенчатая модель обучения аудированию (предтекстовая, текстовая, посттекстовая), с учетом анализа научно-методической литературы, учебных программ, учебников и профессионально - ориентированного курса английского языка. Отобраны и апробированы эффективные стратегии и методы обучения, на их основе разработаны упражнения для развития навыков и умений аудирования. Разработана методическая система обучения аудированию в профессионально- ориентированном курсе английского языка по функциональным и содержательным характеристикам предложенной модели, эффективность которой обоснована в процессе экспериментального обучения. Теоретическая значимость исследования заключается в том, что с точки зрения когнитивно - коммуникативного подхода была разработана, теоретически и опытным обучением апробирована эффективность разработанной методики. На основе трехэтапной модели аудирования была разработана методическая система обучения английскому языку на неязыковом факультете. Она включает в себя набор поэтапно выполняемых упражнений, задач и текстов для прослушивания, которая может быть успешно применена в профессионально-ориентированных курсах английского языка. Основные результаты исследования могут быть успешно использованы в процессе проектировании новых курсов, составления учебных планов и программ, создания учебников, а также преподавателями, преподающими практический английский язык. Содержание исследования отражено в структуре диссертации, которая состоит из введения, двух глав, заключения, библиографии и приложений. The listening comprehension competence as an important component of the communicative competence is not developed properly in a professionally - oriented English teaching course. An effective method of teaching listening will allow to implement successfully the program requirements, taking into account cultural, educational and practical goals of teaching English, to form the communicative and professional competences of future historians at the final stage of learning English. The development of an effective method of teaching listening comprehension in a professionally oriented English course is justified by the importance of improving the quality of vocational education, the insufficient formation of listening proficiency and communicative competencies at the Faculty of History. to develop the methodological system for teaching listening comprehension in a professionally - oriented English course, the effectiveness of which should be confirmed by the results of experimental training. to reveal the features of forming and developing listening comprehension competence, as well as general and partial, objective and subjective difficulties that hinder its development; to analyze textbooks, curricula, programs, students’ language level and the orientation their goal setting in a professionally - oriented English course; to select optimal strategies and methods, effective texts and exercises for teaching listening comprehension; to create a model of organizing listening comprehension and to justify the effectiveness of the proposed methodology in experimental teaching. The research has created a three-stage model of teaching listening (pre-text, text, post-text), taking into account the analysis of scientific and methodological literature, curricula, textbooks and a professionally - oriented English course. It selects and tests as a result of appropriate methodical and methodological study of scientific -methodological literature the effective strategies and methods of training and develops on their basis the exercises on working with audio texts for listening aimed at mastering the English historical sublanguage. The proposed model presents the methodology for teaching listening comprehension in a professionally - oriented English course as well as its functional and content characteristics, the effectiveness of which is substantiated in the course of experimental learning. it develops theoretically and experimentally justifies the efficiency of the proposed methodological system from the point of view of cognitive - communicative approach. Accordingly, it proposes a flexible and dynamic English teaching system, which, together with other types of speech activity, will essentially improve the efficiency of teaching listening skills. It develops a methodological system of teaching listening comprehension at a non-linguistic faculty based on a three-stage procedural model. It involves a complex of stage-based exercises, tasks and texts of listening, which can be successfully applied in the professionally - orientated English courses. The conclusions, final results and proposed theses of the research can be successfully applied by those who design new courses, make syllabuses and plans, by authors of text-books and those who teach practical English. the dissertation consists of an Introduction, two chapters, conclusion, bibliography and appendices.

      Item Type: Thesis (PhD)
      Additional Information: Методическая система развития умений аудирования английского языка на неязыковом факультете. Methodological system of developing English language listening skills at non linguistic faculty.
      Uncontrolled Keywords: Геворкян Татевик Гургеновна, Gevorgyan Tatevik Gurgen
      Subjects: Pedagogy
      Divisions: UNSPECIFIED
      Depositing User: NLA Circ. Dpt.
      Date Deposited: 03 Sep 2018 11:55
      Last Modified: 06 Sep 2018 11:12
      URI: http://etd.asj-oa.am/id/eprint/7584

      Actions (login required)

      View Item